Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Szórakoztató készülékek » Drónok jó része miért nem...

Drónok jó része miért nem belsőégésű motorral készül?

Figyelt kérdés

Mi az akadálya?

Rc modelleknél nagyon jól bevált.


2017. jan. 7. 01:13
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Nehéz
2017. jan. 7. 01:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Hát régebben voltak ilyenek (kishelik, repülők), csak ma már van jobb alternatíva. Olcsóbbak, hatékonyabb a villanymotor azonos súly és méret mellett (üzemidő+költség). Kevés rct láttam élőben, de azért gondolom ennek is van rezonanciája, ami kamerázásnál sem szerencsés.

Szerintem villany motor nélkül ezek sosem kerültek volna a megfizethető, mainstream kategóriába, és ez itt a legfontosabb tényező.

2017. jan. 7. 01:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
A szabályozása is nehézkesebb egy belsőégésű motornak, sokkal lassabban reagál, mint egy villanymotor.
2017. jan. 7. 02:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Nagyon egyszerű a magyarázata.

A felhajtóerőt biztosító motorok PWM szabályzásúak.

Semmi külön hozzáadott dolog nem kell az általuk keltett légáramlat intenzitásának befolyásolására.

Tehát ha van 4 lapát, 3 tengely mentén lehet mozgást megvalósítani egy 4 csatornás motorvezérlővel

[link]

Egy darab robbanómotorral nem tudod reprodukálni ugyanezt.

Azt meg hogy 4 motor hajtson egy drónt, te sem gondolod komolyan.

Kb. olyan összehasonlítás, mintha azt kérdeznéd az autósoktól hogy miért nem járnak szekérrel.

2017. jan. 7. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

csaupán annyi hogy nem fizeted meg.

És más se.

több 100e ft os felár lenne, és teljesen felesleges..

2017. jan. 7. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim válasza:

Azóta terjedtek el a villanydrónok, (villanyhelikopterek, villanymultikopterek) mióta sikerült nagy áramot leadni képes akkumulátotokat kérsziteni.

Ha megfigyeled ezek nem olyan akkuk mint a mobil, hogy néhány órát töltöd s utána 2-3 napig jó.

Másfél órát töltöd s utána 6-8 percig jó.

Ami pedig sokáig jó azt vagy még tovább töltöd vagy még brutálisabban nagyobb árammal mint amit használat közben lead.

Kb. a tiszeresét adja le annak az áramnak amit felvesz, de a súlya hasonló ahhoz a mobil akkuhoz ami ugyanezt az áramot csak lassan képes leadni.


És jól mondta a korábbi hozzászóló, készülnek ma is belsőégésű motoros drónok, de sokkal drágábbak, így sokkal kevesebben veszik. Ellenben ezeknek az elektromos drónoknak sokkal alacsonyabb az ára, az Ausanban már 7000 Ft-ért is kapni így értelemszerűen ezekkel van tele a boltok polca.

2017. jan. 7. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

Egyébként nem is lenne túl tartós egy belsőégésű motoros drón, ugye? Egyik válaszoló amit linkelt [link] , az alapján eléggé ingadozhat a motorok fordulatszáma.

Egy magas hatásfokú kisméretű belsőégésű motornak biztosan nem tesz jót, hogy egyik pillanatról a másikra felmegy a fordulatszám mondjuk 1000-ről 8000-re.


Utolsó, tudnál linkelni belsőégésű motoros drónt?

2017. jan. 8. 12:29
 8/11 anonim válasza:

csak a googlevel:


[link]


kereskedelemben elég nehéz beszerezni

2017. jan. 8. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

"A kopter bevezető ára mindössze 1400 euró"


Ez aztán tényleg rohadt drága, ennyiből inkább DJI Phantom 4, ami feleannyi időt tud repülni.

Iróniát félretéve, érdemes lehet megvenni, amit linkeltél, ha tényleg tartós. Az üzemanyag hozzá nem 400 forint/ liter, de kikeverni olcsóbb.

2017. jan. 8. 13:11
 10/11 anonim ***** válasza:

Problémás egy benzines drónt megépíteni. Az egy dolog, hogy fordulásnál, meg bármilyen mozgásnál változik a motorok fordulatszáma, de azt sem hagyhatod figyelmen kívül, hogy ha csak lebegsz, akkor is másodpercenként több1000x változtatja a flight controller (az ESC-kkel) a motorok fordulatszámát individuálisan. Csak azért, hogy stabilan tudjon lebegni. Egy elektromotornál ez megoldható. De benzinmotornál nehezen. Szervók kellenének, villámgyorsak, és maga a motor még mindig nem reagálna a szervó gázadására olyan gyorsan, mint ahogy kéne. De tegyük fel, hogy mégis, mert valami nagyon spéci motorjaid vannak.


Ebben az esetben 2 megoldás lenne lehetséges.


1:

4 motor, 4 szervó, és valami saját tervezésű repülésvezérlő. De már csak összehangolni 4 motort is bajos lenne. És egy belső égésű motor sokkal összetettebb egy elektromotornál. Több a hibalehetőség. Megoldható lenne, de sose lenne az igazi.


2:

Az ésszerűbb megoldás:

Egy középen fekvő motor hajtaná kardán vagy ékszíjon keresztül mind a négy rotort azonos sebességgel. Állítható dőlésszögű rotorok kellenének, mint egy helikopternél, és 4 szervó, ami ezeket állítja. Szintén kell egy saját tervezésű FC, ami ezeket a szervókat kezelni tudja a megfelelő időben/sorrendben.


Ez megoldható lenne, és műkódhetne is. De szükséged van 4 szervóra, egy belsö égésű motorra minden tartozékával, drága vázra (merthogy kell hajtás mechanikusan mind a 4 motornak), drága (nagyon spéci) propellerekre, egy akkura ami a szervókat hajtja és egy saját programozású FC-re. Ezzel szemben egy klasszikus drónba kell egy egyszerű váz (akár egy darabból is állhat), 4 motor, 4 ESC, 1 akku, egy FC, és sokkal olcsóbb rotorok. Egyszerűbb kivitelezni, és olcsóbb. És nagyjából ugyanolyan stabilan működik, sőt, az elektromos sokkal szofisztikáltabb.

2018. szept. 27. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!