Kezdőoldal » Emberek » Emberi tulajdonságok » Egyetértetek a cikk írójával?

Egyetértetek a cikk írójával?

Figyelt kérdés

[link]


Nem mai a kritika, és nem mai reklám sem, amiről íródott. Nem mai, de mondhatjuk, tegnapi; talán nem legfrissebb, de attól még a jelenben is aktuális.


Nekem a reklám anno a kedvencemmé vált első pillantásra, amikor megláttam. Vendégségben - mert amúgy nem nézek tévét, csak a neten. Éppen a reklámok elkerülése végett. Mert általában bugyuták és átlátszóak, és roppant módon idegesítőek, főleg, ha 10 percenként szakítják meg egy 15 perces blokkal a filmet, amit néznék. Néha mégis akad a spotok között egy-egy igazi kedvenc. És ez a kérdéses reklám ilyen volt.


Így amikor véletlenül rátaláltam a kritikájára a neten, nosztalgiával vetettem rá magam a cikkre. Örömöm nem tarthatott sokáig, mert a kritikus alaposan felhúzta az agyamat.


Sajnos a cikknek a közelében sem volt semmilyen fórumrovat, vagy vélemény-nyilvánítási lehetőség, ahol kifakadhatna az egyszeri olvasó, ha nem ért egyet az olvasottakkal. Így itt kérdezem meg: Mégis miért?


Számomra ez a reklám mindig azokról a hétköznapi hősöről szólt, akiktől működik a gépezet, akik mindent beleadnak a munkába, a párkapcsolatba, a családba, nem a kibúvókat keresik, és nem a könnyebb utat választják, hanem igyekeznek folyamatosan helytállni. És ettől válik számomra teljesen észrevétlenül beépülő elemmé a reklámban a termék, amit ránk akarnak dumálni. Mert valóban, ez a folyamatos helytállás a mókuskerékben kimrítő tud lenni, kell a plusz energia.


A reklámbeli srác mindazokról az átlagemberekről szól, akiket tisztelni tudok.

Erre a kritikus lúzernek nevezi. Amiért elviseli a főnökét, és jópofizik anyósékkal, és legfőképpen, amiért "Zoli" helyett húzza az igát, aki közben kávét hörpölve flörtöl munkaidőben a másik sarokban.

Éppen csak amiatt nem kap kritikusi beszólást a szegény srác, hogy a meló és a családi vacsi között még beugrik a konditerembe egy negyed órára.

Pedig kaphatna emiatt is. Elvégre, úgy tűnik, a cikkíró kritikus szerint az ilyen jófiúk a lúzerek. Sokkal menőbb főhős lenne "Zoliból", ő kb egykorú a hősünkkel, de nincs gondja családi vacsorákra, hiszen esze ágában se volt olyan hamar elkötelezni magát, mint a mi házas jófiúnknak. Inkább fűzi a kolleginákat, miközben majd a "jó hülye" dolgozik helyette. Mert neki muszáj komolyan venni az állását, mert otthon várja a neje akivel nyilván majd gyerekeket is akarnak előbb-utóbb, meg szép házat.

"Zoli" valószínűleg nem is pezsgőtablettázik, lhet, hogy inkább legurít egy üveg sört "munka" után a sarki bárban a haverokkal, mert ő menő arc. És kondizni se azért jár kutyafuttában a munka és a családi kötelezettségek között, hogy fitt maradjon, hanem hogy felvághasson a csajoknál. Me amúgy sincs jobb dolga... Nem lúzer. Szabad és menő.


Tény, hogy az ilyen "lúzernek" titulált srácok helyett kapnak előléptetést a reklámbeli "Zolik", és tény, hogy végül az ilyen srácokat hagyja el a csajuk egy izgalmasabb pasiért, talán éppen "Zoliért", mégis ez a srác minden nap bele tud nézni a tükörbe, és ezért én jobban tisztelem őt, mintsem hogy lúzernek nevezném...


Szóval szerintem jó a reklám, és jó, hogy ő a főhős.


Persze mindez nem erről a 30 másodperces spotról szól. Hanem rólunk, jófiúkról, és a valódi "Zolikról", akik szerintem sokkal inkább lúzerek. Ezért háborít fel ennyire a kritika.

Mert ez az egész nem csak egy vitamintabletta reklámról, hanem az értékekről szól. Legalábbis nekem.


Kíváncsi volnék rá, mások hogyan látják a dolgot...


29 F



2017. febr. 18. 23:15
 1/4 anonim ***** válasza:

Túl reagálta mindkét fél, te is és ő is. :D

Nem gondoltátok, hogy a főhős élvezi ezt az egészet, és azért csinálja végig, mindannak ellenére, hogy van könnyebb út, de a könnyebb úton nem kapsz meg bizonyos dolgokat.

A tipikus Zolik mellett nincs egy fix nő, akire mindig lehet számítani. Belül mindig magányos marad.

Te pedig legbelül sajnálod is egy kicsit, na meg a főnöket sokszor nem érdekli, hogy x nem dolgozik, ha y-on az, aki felel neki. A főhős meg nem akar cumizni, vitákat generálni, ezért szimplán bevállalja a besegítést, ami még mindig nem olyan megterhelő, hogy felemelje a hangját miatta.

2017. febr. 18. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
A srácnak a videóban egy jó munkahelye van. Gondolom nincs rossz fizetése. Sok a munkája, de kinek nem az? Nyilván azért dolgozik itt, mert ez még a legelviselhetőbb. A főnök egy halom munkát ad. Na és? Sok a munka, mégis ki oldja meg helyette? Nem szivatja, csak erre vállalkozott. A főnök feladata, hogy a lazulni vágyó fiatalokat kicsit aktivizálja. Ráadásul ha nem egy olyan lányt fűzne, akinek a szülei multimilliomosok, hanem egy olyat, aki elfogadja őt (rendes embernek, és akinek elég, hogyha a férje egy dolgos, rendes ember), akkor lenne is ideje egyéb dolgokra. És nem kéne konditerembe járnia, hanem az asszonnyal elmennének közösen futni egyet, aztán megfőznék a vacsorát együtt. Aztán együtt meg is ennék. Úgy gondolom nem lúzer az illető, hiszen elég jó munkája van neki. A magyar viszonyokhoz képest főleg (és ezt nem jóból mondom, hiszen lehetne jobb is a helyzet). Én inkább azt vettem észre, hogy az illető saját maga ad maga számára kihívásokat. Kire hajt? Egy dögös csajra, akinek valószínű elég pénzesek a szülei. Mit csinál egész nap? Mindig aktív. Vagy sportol, vagy dolgozik, vagy a barátnőjével ebédel egy étteremben. Nem feltétlenül rossz életvitel, aki bírja a pörgést, és ezt a folyamatos teszek veszek életmódot, annak ajánlatos is. Hiszen levezeti a fölös energiáit, nem töri hülyeségen az eszét, egyszerűen tudatosan úgy él, hogy elfoglalja magát. Ha jön a gyerek, az is elég jó "energialevezető" tevékenység, hiszen foglalkozni kell vele. A reklám egyszerűen azt mondta ki, hogy "Pörgős életet élsz? Mindig csinálsz valamit? Akkor vedd ezt meg, hogy jobban bírjad!" A reklámban nem volt lúzer sehol. Van barátnője. Na, mennyivel lúzerebb mint az, akinek nincs? valójában semennyivel. Igen, de lehet, hogy másnak meg van... kunyhója az erdőben, és egyedül másfél évig életben tud maradni. Vajon egy ilyen szívós ember akkor lúzer, csak mert mert nem érdeklik a nők, és nem végez irodai munkát? Érted már? Nincs lúzer! Senki sem az! Valaki valamihez jobban ért, valamihez nem! A lényeg, hogy megtaláld azt, ami végzése hasznot hozhat a társadalomnak, vagy legalábbis senkinek se legyen kárára! Ez akár egy munka, akár egy hobbi, a lényeg, hogy jól tudd csinálni, és hasznára legyen a társadalomnak! Ha ez megy, akkor már nem vagy lúzer! Ha mégis vannak lúzerek, akkor azok azok, akik oly módon nem találják a helyüket a társadalomban, hogy előnyére legyenek annak. Ez pedig csak a bűnözők. Félreérthető, mert nem olyan értelemben lúzerek, hogy nincs barátnőjük, vagy hogy nincs elég izmuk. Nem, mert ezek hiányában sem lennének adott esetben lúzerek. Az teszi őket lúzerré, hogy bár mindenük megvan, erős (esetleg ijesztő) kiállás, izomerő, teherbírás, szívósság. Mégis helyette bűnöznek. Nincs kedvük semmihez, csak a rosszhoz. Azaz abban a tudatállapotukban ők munkaképtelenek, csak sima "rosszcsinálók", elrontják a dolgokat, kárt okoznak másnak. Mit nyer velük a társadalom? Mi értelme az életüknek (legalábbis annak a szakaszának, amikor bűnöztek)? SEMMI! Na, és a társadalm az ilyen embereket nevezi lúzernek.
2017. febr. 18. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Szóval a főhős az, aki bepucsít, letolja a gatyáját, majd a lyuka mellé tetoválja, hogy "ide kérem a méterest, mert a rendszer csicskája vagyok", ugye? A főgonosz pedig az akinek van esze élvezni az életet, ugye?


Eszembe jutott két zeneszöveg részlet:

"Úgy élek mint ki sosem hal meg,

Te úgy halsz meg mint ki sosem élt." ~ Leander Rising - Nyolcadik Főbűn


"I just want to live while I'm alive

(It's my life)" ~ It's My Life


Ez szerintem elgondolkodtató, nem éri meg mindig azt tenni amit mondanak. Kötelességek...chh...az ember dönti el miért mit tesz meg.

2017. febr. 19. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Szerintem is túlgondolja az elemző. Egy jó reklám nem arról szól hogy nézed és belegondolsz "fú ez én vagyok" de mellé olyan lapos ezért 15 percen belül el is felejted. Egy jó reklám megragad a fejedben mert mondjuk vicces (vagy épp irritáló.... DE MIÉRT?). Mint pl a jóreggeltes reklámok is hogy anyu fú de siet munkába de bekap egy kekszet és úúú délig micsoda energia. Igen, te is sietsz melóba, te is eszel valamit és te se döglesz éhen délig, ennyi, semmi emlékezetes nincs benne. Ott volt pl asszem a kinder bueno egyik rekláma https://www.youtube.com/watch?v=9sqhwRj_SDI , jól néz ki, azt a rohadt dalt még 2 napig dúdolgatod és nincs "jaj de én vagyok" meg célcsoport csak nézed a finom csokit meg a krémet meg ahogy készül a cucc és beugrik hogy "basszus de ennék egy ilyet" vagy pl az a Heineken reklám ahol a csajok sikoltoznak a gardróbban a pasik meg egy szekrénnyi sör előtt ugyanúgy, lehet hogy te épp nem vagy nagy sörivő de azt a reklámot megjegyezted fogadjunk mert kreatív volt (sörreklámból jókat szoktak amúgy). A reklámnak nem az a lényege hogy te hatalmas filozófiai magasrepülések között asszociálj hanem hogy ránézz a cuccra és arra gondolj hm... vehetnék egyet, most úgy a reklámtól kedvem lett.
2017. febr. 19. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!