Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » A Testnevelés tantárgy miért...

A Testnevelés tantárgy miért fontos, hogy osztályozva legyen?

Figyelt kérdés

Én tettem fel a "Testnevelés-ének-rajz szerintetek legyen e fakultatív" kérdést és a válaszokat olvasgatva eszembe jutott ez a kérdés, így a Gyakori szabályzata szerint új kérdést nyitottam rá.


Jó, megértettem és elfogadom, hogy a gyerekeknek fontos, hogy legyen testnevelésük, mert sokuknak az az egyetlen alkalom, amikor mozognak. De azt még mindig nem értem, hogy miért fontos rá érdemjegyet adni.


A testnevelés nem olyan, mint pl az irodalom, hogy szeretnék belőle ötöst kapni, ezért hazamegyek és szépen bemagolom a tananyagot és másnap írok egy ötös TZ-t. Ez inkább az ember tehetségén, állóképességén, stb múlik.


Jó, aki iskola mellett sportol, meg aki sportosabb, aktívabb, annak egy potyaötös a tesi, de van akinek csak bizonyítványrontó.


Arról nem is beszélve, hogy nem


Ott volt például a helyből távolugrás, én akárhogy is próbáltam, gyakoroltam, sosem tudtam kettesre megcsinálni. Úgyhogy a félévet mindig egy egyessel indítottam. Meg a gerendagyakorlat; felmásztam a gerendára és a tériszonyom miatt meg se tudtam moccanni, úgy kellett leszedni engem, ha meg padon csinálta a gerendagyakorlatot az illető, akkor hármasról indított és, ha mindent jól csinált, akkor kapott csak hármast, ami nagy gerendán az ötös, ha belehibázott, akkor kettest, ami nagy gerendán a négyes. De arról nem tehet az ember, hogy, ha felmászik a nagy gerendára, akkor a teste ledermed, megszólalni se bír és levegőt sem kap úgy jön ki rajta a tériszony.


Volt egy asztmás lány is nálunk, ő a cooper futást csak hármasra tudta megcsinálni és az volt a legjobb telesítménye és nem tehetett róla.


És jó pár gyerek volt, akik nem tudtak cigánykerekezni, kézen állni, fejen állni, ők pedig ketteseket-hármasokat kaptak a talajgyakorlatra.


És akkor a has meg a hátizom gyakorlat és a fekvőtámaszok - van aki 3 perc alatt megcsinál 120 felülést, van aki 70ig jut el csak ez emberfüggő.


És akkor volt, hogy a színötös tanuló hármas volt tesiből, mert nem volt olyan ügyes, mint a többiek.


Szerintem akkor már legyen kötelező a tesi, de szóljon arról, amiről tényleg szólnia kéne, hogy heti két tesiből az egyiken aerobikoznak például a gyerekek vagy futnak és különböző tornagyakorlatokat csinálnak (mármint pl a zsámolyfutás, stb) (minden gyereknek személyre szabva) és a másik órán meg sportolnak. És felosztják a sportokat is; nem csak az van, hogy akár szeretsz röplabdázni, akár nem, csak röplabdázni fogsz fél éven át és kész; hanem összevonnák a lányokat a fiúkkal és akik akarnak, röpiznek, akik akarnak, kosaraznak, akik akarnak, tollasoznak, akik akarnak kondiznak, stb.


És x órából xen kell kötelező jelleggel megjelenni, hacsak valami különleges orvosi dolog miatt nem tud az illető és visz róla igazolást.


És akkor a cél is teljesült és a tesiből gyengébben teljesítők bizonyítványa sem lesz lerontva. És nem arról szól, hogy első pár hétben zavarjuk le a vizsgákat, a többiben meg mindenki kötelező jelleggel egy labdát ütöget, akár szereti, akár nem.


Szerintetek jó lenne, ha a tesit nem osztályoznák a fent említetteket figyelembe véve?



2016. jún. 5. 17:54
1 2 3
 11/30 A kérdező kommentje:

Egyik kollégám gyereke jár olyan suliba, ahol a tesi annyiból áll, hogy a fiúk mennek focizni, a lányok baseballazni óra elején, óra végéig ezt csinálják és félév végén leülnek a földre, a tanár a padra a naplóval a kezében és kéri, hogy mindenki diktálja be azt a jegyet, amit szeretne kapni, aztán 32 "ÖTÖS!" bekiabálás után vége is a jegyzárásnak. Szerintem ez se okos megoldás, mert, bár senki bizije nem romlott;


1. nem tűnnek ki azok, akik tényleg jók Testnevelésből

2. nem biztos, hogy minden lány baseballazna és minden fiú focizna

3. nem ez a modell, amit mindenki elvárna egy tesiórától.


Szerintem nem kéne egyáltalán jegyet adni, azt kéne csinálni tesin, amit a kérdés leírásban írtam és az igazán jókat Testnevelésből a tanár kiszűri esetleg beajánlja a suli baseball vagy röpi vagy kosárlabda csapatába, versenyekre képezi ki, ha a tanuló is benne van. De ez csak vélemény; nem elvárásként írom, csak a gondolataimat engedtem szabadjára :)

2016. jún. 5. 19:48
 12/30 anonim ***** válasza:
100%

Nekem világéletemben nagyon monoton és megerőltető tesióráim voltak, genya tesitanárokkal, akik rendesen megszégyenítették a bénákat (pl engem) a többiek előtt. Ami főleg vicces volt, amikor felsőben koedukáltak voltak a tesióráink, és amúgy is utált mindenki az osztályból, meg nem voltam biztos magamban, mert lány létemre egy fejjel magasabb voltam mindenkinél, és nagydarabnak éreztem magamat meg csomó bajom volt. Az lett az eredménye, hogy megutáltam a mozgást, és elhittem magamról, hogy teljesen béna vagyok.

Aztán elkezdtem saját magamnak gyakorlatokat nézni az internetről, amiket szívesen megcsinálok, és nem arról szól, hogy fussak együtt a sorral, és csináljam, amit a tanár mond, és jegyet kapok rá, hanem minden mehet a magam tempójában, és imádom azóta is. Kábé két hónap után már látható hasizmom is lett tőle, meg minden, ami kell.

Nem értem, minek kínozni az embereket a tesiórával, szerintem csak lehangol és elbizonytalanít mindenkit. Pont azt veszi el, ami a testnevelés lényege lenne, hogy szeresd magadat és törődj magaddal. Szerintem, aki csak ott találkozik a sporttal, gyűlölni fogja egész életében. Arról nem is beszélve, hogy attól, mert nem tudsz ugrással átbukfencezni egy nyomorult szekrényen, még lehetsz teljes értékű tagja a társadalomnak, max nem tudod majd mivel lekötni majd magadat, ha két órára bezárnak egy szobába, ahol csak egy négyrészes szekrény, egy dobbantó és egy matrac van.

2016. jún. 5. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/30 anonim ***** válasza:
100%

Hát én sem mondtam hgy okos megoldás, sőt gyűlöltem, mert igazából ez meg minek? Feleslegesebb, mint a szenvedés... nem véletlenül nem jártam be.

És szerintem sem kéne jegyet adni, ahogy a rajz ra sem, ahogy az ének re sem, vagy technikára sem vagy mire... Mert ezek mind olyan szarságok, ahol 80% ban az dönt, hogy miylen a genetikád, azt emg kétlem, hogy a többiek napi 3 órát foglalkoznának ezzel, hogy utolérjék azokat akik erre születtek.

De mint mondtam az egész oktatás el van szarva, jegyestül, érettségistül, mindenestül.

Minden az olyan "véletleneken" múllik, mint az iskola, tanár meg osztálytársak.

Persze kivéve ha annyit tanulsz, hogy majdnem beledöglesz, mert akkor nem tudnak nagyon megszivatni, de hát na... nevetséges.

2016. jún. 5. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/30 A kérdező kommentje:

Egyik kommentben olvastam, hogy motiválja a gyerekeket. A helyből távolugrásnál én sem akartam egyest kapni és kb 25x próbáltam meg mindig (mint ahogy a kommentelő a magasugrást), pedig ugyanazt csináltam, amit a tanár mondott, lendületet gyűjtöttem, lengettem a karomat, illetve tanár kiküldött és fél órán keresztül a helyből távolugrást gyakoroltam, de az eredmény ugyanaz volt; "Anya kaptam egy egyest tesiből".


Ugyanúgy hiába mondták az asztmás kislánynak, hogy ez csak hármas, nem tudott többet futni...


Ha valaki valamire nem képes egy jegy nem motioválni fogja, hanem frusztrálni, mint ahogy a kommentelő is írta, hogy egymillió próbálkozás után is egyes volt még mindig a magasugrása.

2016. jún. 5. 21:21
 15/30 anonim ***** válasza:
100%

Én világéletemben béna voltam tesiből (vagy elhitették velem, hogy az vagyok), ettől függetlenül mindig ötöst kaptam, mondván, ne rontsák már le a kitűnő bizonyítványomat... Szóval azért rendesen "pofára" is osztályoztak, még ha én ennek az előnyét élveztem is, akkor sem tartottam igazságosnak.

Ráadásul felnőttként sportolva rájöttem, hogy abszolút nem volt velem a gond, mivel az állóképességem egyébként a mai napig jobb, mint a korosztályomé, csak éppen ezt senki nem jelezte nekem... például nagyon jó sprinter voltam, de hosszú távon képtelen voltam futni. Mint utóbb kiderült azért, mert a hosszútávfutásban és sprinterként működtem, és senki nem szólt, hogy lassabban kéne... így meg persze hamar kimerültem és 500 métert se tudtam lefutni soha. Senki nem mondta, hogy a maratoni futók és sétálnak néha, és hogy találjam meg a saját tempómat...

Gyerekként csak megutáltatták velem a sportolást, felnőttként jöttem csak rá, hogy elég sok mindenben jó vagyok.

2016. jún. 6. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/30 anonim ***** válasza:
100%
Határozottan egyetértek azzal, hogy a tesit nem kellene osztályozni. Az nem olyan, mint a matek vagy a töri, hogy ha megtanulod, figyelsz órán, ötös lesz. Az esetek többségében olyan fizikai tulajdonságok kellenek hozzájuk, amik vkiben vagy megvannak, vagy nincsenek. Innentől meg a tanár hozzáállásától függ a dolog... nálunk jó fejek voltak, mert aki rendesen bejárt az órákra, és látták rajta, hogy küzd, annak mind 5öst adtak, a 4esek-3asok kb. azok voltak, akik tojtak bele a dolgokba, nem csinálták, amit a tanár mond, nem hoztak cuccot. De ha a tanár hülye, akkor egy jó tanuló osztályzatát ronthatja le az, hogy mondjuk nincs egyensúlyérzéke, és nem tud megállni a gerendán vagy kézen állni.
2016. jún. 6. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/30 anonim ***** válasza:
100%

16. vagyok,


viszont sztem a rajzot, éneket lehet, de abból csak a történetet, vagy kottaírást... mert azt viszont illik tudni, alapvető műveltségbe tartozik vagy meg lehet tanulni. De azt ne osztályozzák, hogy mennyire "szép" a rajz meg kinek milyen a hangja.

2016. jún. 6. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/30 anonim ***** válasza:
Hát nem tudom, szerintem 100 ból 99 évek múlva már fingja sincs a kottaírásról. A történet még oké, az tényleg hozzátartozik.
2016. jún. 6. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/30 anonim ***** válasza:
0%

nem, osztályozzák csak nyugodtan.


Az osztályzat nem jelent igazából semmi mást, mint hogy az adott követelményekhez mennyit, hogyan tud , elégséges-e, közepes-e, jó-e, vagy éppen kiváló, amennyit, ahogy tud.


ha valaki egy-egy dologban tényleg nagyon nem jó, akkor csinálhasson szorgalmi feladatokat, amikkel ellensúlyozhatja, amit nem tud megcsinálni.


Csak igazságos, jó tanárok kellenek, semmi más.

2016. júl. 2. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/30 anonim ***** válasza:
100%

19-esnek:

Mi??? Dehát itt képességet osztályoznak , ami egy veleszületett adottság, és lerombolhatja a gyerek önbizalmát. És ezért nem jó, hogy megkövetelnek valamit. És hiába lehet szorgalmas valaki, ha egyszerűen nem olyan jók az adottságai, mint másoknak!! Hát mi van, hogyha pl mindig minden tesiórába mindent beleadott, de a szorgalmikkal is még pl csak 3-asra tudná felhúzni a jegyét; hiába dolgozza ki a lelkét, és csinálja mindig tisztességesen, és nem lenne tisztességes, mert valaki meg pl gond nélkül megkapja az ötöst, és ami neki kisujjmozdítás, azt másnak van, hogy nagyon kemény munkával is nehéz lehet elérni; és akkor ez meg nem fer, hogy az egyik a kettesért küzd, mert neki javítania kell, a többi meg elmehet nyugisan, feszengés, "kötöttségek" - azért raktam idézőjelbe, mert hogy nyilván sportszerűen és nem verjük szét közben az ellenfelet pl csapatjáték közben - nélkül játszani, akinek egyből tökéletesre ment az adott feladat. A másik meg még ott feszengene és küzdene a kettesért különfeladatokkal... De mondjuk hogyha teljesen kiválthatná a neki nem menő, mármint nem kedvező feladatot a gyerek... (Pl kapnának év elején egy listát, hogy ebből a 70 gyakorlatból tessék 10-et kiválasztani,és akkor abból kap jegyet; márhogy a gyerek választana magának) De hát nincs is garancia rá, hogy akinek az egyik feladat nem megy, az tudna olyat választani helyette , ami megy neki. És ha meg a tanárt nem érdekli a törekvés sem... Szóval képességet nem kéne osztályozni, hogy kötelező mindenkinek ezt a szintet elérni, mert különben bénának, ügyetlennek vagy kikiáltva (rossz jegyet kapsz, és esetleg megszégyenülve érzed magad, mert te nem vagy olyan jó, mint esetleg a többi, és hát lehet, hogy valaki számára az 1,2,3 osztályzat az ügyetlenséget fejezi ki, és lehet, hogy valamelyik gyerek meg az iskolai jegyei alapján határozza meg magát, az önbecsülését, az önértékelését, és nagyon le tudhatja törni akkor egy ilyen dolog; és hogy csalódik magában, esetleg kevesebbnek hiszi magát, mint a többi ebből kifolyólag) mert te nem lehetsz jobb, és megkapod az 1-est, kettest, vagy a 3-ast. Szerintem nem feltétlenül jó ötlet az, meg célravezető, hogy egy kötelező szintet meghúzunk, amit kötelező mindenkinek képességeitől függetlenül teljesíteni.

2016. júl. 2. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!