Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Egyéb kérdések » Hogyan járunk legjobban?...

Hogyan járunk legjobban? Piszkos anyagiak, gyes, táppénz, stb!

Figyelt kérdés
Két gyermekes tanárnő vagyok, kisebbik gyermekem most lesz 2 éves februárban. Onnantól kezdve gyesen leszek, és a sulim kérte, nyilatkozzak, szeptembertől megyek-e vissza tanítani vagy nem. Erősen gondolkodom, mit tegyek, nehéz világosan látni. Nagyobbik gyermekem 2008 májusában született, mire a kistesó megszületett, gyakorlatilag még GYED-en voltam, s vagyok még ugye most is. Szeretnénk harmadikat, márciustól próbálkoznánk, akkortól szabad csak eü. okok miatt. Amint várandós leszek, veszélyeztetett leszek, első kettővel is az voltam, tehát táppénz lenne jó. De gyesről csak úgy mehetek tp.-re, hogy előtte visszamegyek dolgozni. De nekem MOST kell jeleznem, hogy mit akarok ősztől, mert ugye tanár vagyok. Most mit tegyek? Jelezzem, hogy oké, ősztől mennék, kérem a fizetett szabikat, aztán csak összejön a baba...de ha nem, akkor mit csinálok, mert a picit bölcsibe kéne adnom, de nálunk ez lehetetlen, nincs hely. Vagy kérjek félállást csak? De akkor az lesz az alapja majd a következő táppénznek, nem? Vagy maradjak gyesen szépen, és jövő februárig, ha összejön a baba, kérjem ki a fizetett szabikat, mert arról is elmehetek táppénzre, az már újra felvett munkaviszonynak számít? Hálás köszönetem előre is a válaszolóknak!
2012. jan. 22. 12:17
 1/10 anonim ***** válasza:

Szintén pedagógus vagyok, nekem is feltették ezt a kérdést.

Én mondtam, h nem megyek vissza, mert:

- a gyereket nem tudom hova tenni. Ill. oviba mehetne, de ha beteg, a suliból nem hiányozhatok napokat... A nagyszülők még dolgoznak, tehát ilyenkor nincs aki segítsen.

- másrészt szeretnénk mi is babát - remélem mielőbb összejön a tesó -, így nem sok értelme lenne visszamenni. Az 1. gyerkőccel is végig tp-en voltam, veszélyeztetett terhesként. Lehet, h a másodikkal is így lenne. Na mindegy...