Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Oszályok összevonása, hogyan...

Oszályok összevonása, hogyan működik? Többi lent

Figyelt kérdés
Nagyfiam szeptemberben kezdi az iskolát. Úgy néz ki hogy 10 alatt lesz a létszám. És azt hallottam hogy összevonják őket a másodikasokkal ők 11en vannak. Ezt mégis hogyan? Hiszen mást kell tanulniuk.
2023. jan. 26. 16:27
 1/10 anonim ***** válasza:
43%
Ilyet én még nem nagyon hallottam általában a-b osztályokat szoktak összevonni. De ugy tudom elképzelni, hogy azok a tantárgyak amik hát valjuk be elég feleslegesek osztályfőnöki tesi ének azokat összevonják nekik.
2023. jan. 26. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
92%
Külföldön élek, itt ez normális. Más feladatokat kapnak az órákon, ennyi az egész.
2023. jan. 26. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
ó, ez hol van?
2023. jan. 26. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
74%

"Külföldön élek, itt ez normális. Más feladatokat kapnak az órákon, ennyi az egész."

Bármit is jelentsen a "külföld", nem igazán lehet összevetni a magyarországi helyzettel. Mi is éltünk külföldön (Skóciában), ahol szintén voltak összevont osztályok, de ott osztályon belül is differenciálás volt. Tantárgyanként csoportokra osztották a gyerekeket, és mindenki a neki való feladatokat csinálta, mert nem volt annyira kőbe vésve a tananyag, mint itthon. Egy ilyen rendszerben tényleg nem nagy dolog megoldani, egy vegyes osztályt, mert ugyanazt kell csinálni, mint a homogénben. Magyarországon ez egészen máshogy működik.

Izgalmas amúgy a kérdés, kíváncsi lennék, meg tudják-e ezt itthon oldani. Száz éve a falusi iskolákban még simán ment, szóval valószínűleg nem megoldhatatlan, de nagyon érdekes.

2023. jan. 26. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
20 éve falusi kis fiókiskolàban, Nògràd megyèben első és harmadik valamint a màsodik ès negyedik osztàly volt egyben. Elvileg mìg az egyik csapattal foglalkozott a tanàr, addig a màsik csapat kapott valami csinàlnivalò feladatot. Szinten kb. 20 ève, Burgenlandi kis faluban első ès masodik osztàly volt összevonva, nem tudom milyen rendszerben. 70 ève falun volt, ahol az egèsz àltalanos iskola egy osztàlyban volt.
2023. jan. 26. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
80%

4!


Aztán miért ne lehetne osszevetni? Miért ne lehetne Magyarországon is differencialni? Ne ajulj már el annyira Skóciától, bakker. Meg tudjak oldani Magyarországon is. Anélkül nem indulna így osztaly

2023. jan. 26. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
67%

Mert nem szoktak! Azért írtam, hogy izgalmas lenne meghallgatni, hogy itthon ezt hogyan oldják meg. Ha differenciálással, az tök jó, de mivel ez sajnos itthon nem megszokott, kíváncsi lennék, hogyan oldják meg ott, ahol megis.

Semmi bántót nem akartam írni, de továbbra is az a véleményem, hogy csípőből "külfölddel" példálózni értelmetlen.

Le lehet ezt is pontozni, ha megsértődtök.

2023. jan. 26. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Nálunk falun ez alap. 4 osztály van. Az 1. és 2. osztály, illetve 3. és 4. osztály van összevonva. Ilyenkor az egyik osztálynak hangos, a másiknak csendes órája van. Ezt úgy kell elképzelni, hogy a hangos óra a hagyományos tanóra, addig a csendes órán lévők kapnak feladatokat. Működik évek óta nálunk ez a rendszer. Én is ebben a suliban tanultam.
2023. jan. 26. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%
A szomszéd faluban nálunk ez így van. Azt mondták, hogy a matek, magyar az külön van nekik, a többi órát összevonják. Tesi, rajz, ének, technika, etika szerintem oké, a környezet lehet még érdekes. De az csak alsó, felsőben már még nehezebben tudom elképzelni.
2023. jan. 26. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%
Általában az 1. és 3. , illetve a 2. és 4. osztályt szokták összevonni. Viszont elsőt a másodikkal nem, szakmai szempontból az nem túl szerencsés. Tanítottam összevont osztályban, én nagyon szerettem. Igazi kihívás, hiszen szinte percre pontosan össze kell hangolni a feladatokat. Amíg az egyik osztállyal frontálisan foglalkozunk, addig a másik önállóan megoldandó feladatokat kap. Az első a legnehezebb, hiszen az alapokat nagyon jól meg kell tanítani. Hihetetlen jó eredményeket lehet elérni, a nagyobbak rengeteget segítenek a kisebbeknek, sokkal önállóbbak, mint osztott osztályban tanuló társaik. Pedagógiai szempontból valóban sok munkát igényel. Emlékszem, 20 év gyakorlattal a hátam mögött sokszor éjfélkor még írtam a vázlatokat. (Összevont osztályban szerintem nem lehet vázlat nélkül eredményesen tanítani, itt kevés a rutin).Még valami! Alap a fegyelem! Ha nem tud valaki fegyelmet tartani, vége. Rengeteg "játékunk" volt, itt különösen fontos, hogy érdekes legyen az óra. Mai napig jó érzés ezekre az évekre visszagondolni. Arról nem beszélve, hogy mivel ezek az osztályok elég kis létszámúak, rengeteg idő van az egyéni foglalkozásra, a differenciálásra, a felzárkóztatásra.
2023. febr. 4. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!