Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Hogyan lehet rendben egy...

Hogyan lehet rendben egy kisiskolás gyermek IQ-ja ha figyelemzavaros és viselkedési problémái vannak?

Figyelt kérdés
Nagyon feltünő a testvére mennyire rendben van minden szempontból ,míg ő pedig állandóan sír,alkudozik ,noszogatni kell ,néha nagyon szélsőséges sírásokat produkál .
2013. máj. 13. 10:40
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
A legnagyobb zsenik is sokszor a szakterületükön kívül másra nem bírnak koncentrálni, mert nem is érdekli őket (figyelemzavar). A beilleszkedési képesség (viselkedés) pedig nem IQfüggő, hanem inkább EQ függő. Valószínűleg a gyerek még nincs azon az érzelmi érettségi szinten mint a társai, de attól még nem buta, csak le van maradva ezen a téren.
2013. máj. 13. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Az enyémnek viselkedési zavarai nincsenek, de figyelemzavaros, és IQ-ja teljesen rendben van. A nevtanban mérték fel, mert a teljesítménye hullámzó. Van, amikor hasít, van amikor valami álomvilágban él, ahová olyan pórias kérdések, mint 10+3 mennyivel egyenlő már nem jutnak el. Ha az égen épp egy fura formájú felhő van és ő meglátja az ablakból, akkor kiesik neki a matekóra fele. Viszont amikor odafigyel, akkor megfelelően teljesít.
2013. máj. 13. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Elnézést, hogy némileg eltérek a témától, de a 2. válaszolóhoz lenne kérdésem.

Az én gyerekem is ilyen, folyton panaszkodnak rá, hogy „elálmodozik” órán, „mintha nem lenne ott”, sokszor lemarad feladatokkal, és az itthoni leckeírás is rémálom, mert nyújtja, mint a rétestésztát, és azt szajkózza, hogy neki ez nem megy, mert ő „lassú”.

Majd mindezek ellenére 100%-ra írja meg a felmérőit a suliban…

Az érdekelne, nálatok hogyan tudják ezt kezelni a tanítók? Mert én már nagyon unom, hogy folyton panaszkodnak, afelett meg, hogy 100%-ra írja a dolgozatot valahogy elsiklanak, mintha az órai munka fontosabb lenne annál, amit tud.

Értem én, hogy baromi nehéz lehet ilyen álmodozó gyerekekkel, de ha nem zavarja az órát, és ha megfelelően teljesít, miért nem lehet vajon legalább néha némi dicséretet csempészni a sok szidás közé? Ráadásul nem zavarja az órát, csak szünetben „rosszalkodik” (bár megmondom őszintén, az, hogy egy gyerek szalad a folyosón számomra nem tűnik elvetemült gaztettnek, de oké, az iskolában annak minősül).

2013. máj. 13. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Az intelligenciától független a magatartás- és a részképesség zavar. Nagyon magas IQ-val is lehet egy gyerek figyelmetlen, dylexiás, viselkedészavaros.
2013. máj. 13. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
DE ha rendesen tud gondolkozni akkor miért nem képes a viselkedését szabályozni ,miért nem követi a szabályokat ,miért jó neki,hogy folyton probléma van vele ?
2013. máj. 13. 15:35
 6/9 anonim ***** válasza:
Válasszuk el a 2 dolgot. Én nem ismerem a gyereket, de nem hiszem, hogy jó neki. Nem is biztos, hogy benne van a hiba, lehet nevelési probléma is. Biztos, hogy valami nem jó neki, ha mindig probléma van vele. Lehet oka ez is, az is. De az IQ-nak ehhez nincs köze. (gyógypedagógus anyuka)
2013. máj. 13. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

(3. vagyok)

Nem vagyok „szakember”, de amiket olvastam a témában, és a gyerekem viselkedése alapján azt gyanítom, hogy nem „rendesen” tud gondolkodni, vagyis más a gondolkodása kissé, mint egy „normál” gyereknek.

Talán jóval asszociatívabb, kreatívabb az agya, azért könnyebb elterelni a figyelmét, mert bármiről eszébe jut valami más, és megint valami más és megint… ami egyrészt lehet pozitív (pl. remek alkotásokra képes emiatt), másrészt baromi fárasztó pl. szülőként is, hogy elindul felvenni a cipőjét, de közben eszébe jut valami, elkezd azzal foglalkozni… és közben újra leveszi a cipőjét, amit már egyszer felvett.


Számomra az az igazán érdekes, hogy ha könnyen elterelődik a figyelme, akkor viszont miért képes egy őt érdeklő dologba annyira belemélyedni, hogy meg sem hallja, mi van körülötte? Ez paradoxonnak tűnik számomra.

2013. máj. 13. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Kedves 7.! Nem az.:) Gondold csak végig: az őt érdeklő dologba teljesen belemélyed. Ezzel mind így vagyunk, azt hiszem, sokszor ha egy könyvet olvasunk megszűnik a külvilág. Itt jön be a többségi oktatás hátránya, hogy az érdeklődés, a tehetség nem számít. Nincs motiváció. Nagyon nehéz helyzetben van az átlagtól eltérő gyerek, akár tehetséges, akár részképesség zavaros, hiszen egyik sincs megoldva sajnos.
2013. máj. 13. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

3: Az előző tanítói nagyon türelmesek voltak vele, a mostani is türelmes, ő is egy idősebb tapasztalt tanár. Persze ő azért jobban rászól és igyekszik bevonni a munkába, nem hagyja csak békén. Persze a gyereket ez néha zavarja, mint pl. olyan "szörnyűségek" is, hogy matekórán rászóltak, hogy a matekkal foglalkozzon és ne a környezet könyvét nézegesse,.


Volt olyan, hogy a tornaórán amikor kint futottak, akkor utána elmesélte, hogy leállt mert jött két pillangó és ott repkedtek, az egyik majdnem rászállt a kezére....én meg ezt nem akarom kiölni a gyerekből.



2. vagyok

2013. máj. 13. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!