Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Milyen szakok vannak, ahol...

Milyen szakok vannak, ahol nem kell sokat beszélgetni, előadni stb?

Figyelt kérdés
Én most egy nyelvszakon vagyok és semmi bajom nem lenne vele, ha nem kellene minden egyes órán beszélgetni. Az még annyira nem is zavarna, ha normális órai munka lenne pl. közös feladatmegoldás, megbeszélnénk az anyagot vagy egy-egy prezentációt kellene készíteni és kész. Viszont nálunk csomó órán azt várják a tanárok, hogy produkáld magad pl. volt olyan amikor hangokat és akcentusokat kellett utánozni vagy éppen énekelni kellett. De az teljesen általános, hogy beszélgetni kell és én ezt nem szeretem. Például még egy 100+ előadáson is egyesével végig megy a tanár mindenkin, be kell mutatkozni, mesélni magadról, miért vetted fel a tárgyat (amikor kötelező...), de az egész félév során mindenről el kell mondani a véleményed és mindig kérdezni kell kötelező jelleggel az órákon. A szemináriumok rosszabbak, mert sokszor egész órán ez megy, mindenkinek külön-külön kell kérdezni, véleményt alkotni, kell vitázni, kell beszélgetni és közben magáról az anyagról egy szó nem esik, nem csinálunk és nem tanulunk semmit. Én nem is értem ennek az egésznek az értelmét, szerintem egyáltalán nem hasznos és én sokszor kifejezetten kellemetlennek is érzem. Bennem nincsen ilyen késztetés, hogy mindenre reagáljak és mindig mindenkivel megosszam a gondolataimat, sokszor az embernek nincs is semmilyen őszinte kérdése (sokszor a többiek sem tudnak semmi értelmeset vagy őszintét megfogalmazni), nem szeretek szerepelni sem és produkálni magamat, pláne sok ember előtt. Viszont ez az órai munka, így muszáj lenne és emiatt kínszenvedésként élem meg ezeket a tárgyakat. Alapból szeretem, amit tanulok és érdekel is, de az órák szerintem borzalmasak.
2020. ápr. 24. 13:09
 1/5 anonim ***** válasza:
Ez minden szakon így van. Elvégre ez a lényege a szemináriumoknak.
2020. ápr. 24. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
95%

"Alapból szeretem, amit tanulok és érdekel is, de az órák szerintem borzalmasak."

Tessék, itt a kulcs. Maradj ezen, ez ezzel jár, nyelvszakon meg főleg, mert azért basszus nem csak írott hanem élő nyelvet vesztek, fontos a kommunikáció.

De mérnökin, infon nem kell produkálni magad, sem gazdaságin ha jól hallottam, példának okáért.

2020. ápr. 24. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Szerintem a szemináriumnak ugyanúgy az lenne a lényege, mint az előadásnak, hogy a hallgató tanuljon belőle, új tudást szerezzen, új módszereket sajátítson el, fejlessze a már meglévő képességeit stb., csak éppen kevesebb létszámmal, aktívabban és ezáltal jobban elmélyülve a témában, több gyakorlási lehetőséggel, részletesebb esetleg személyre szabott magyarázattal stb. Én úgy gondolom, hogy ez nem történik meg, ha 90 percen át bámuljuk egymást és azt hallgatjuk, hogy "na, kinek milyen ötlete van?", "hozzá szeretnél szólni ehhez", "hmmm?" és akkor kényszerből kérdez az ember valami hülyeséget, bemondogat dolgokat és teljesen irreleváns dolgokról kell cseverészni egymással, vagy éppen állathangokat utánzunk vagy éneklünk.
2020. ápr. 24. 13:47
 4/5 A kérdező kommentje:
Persze, kell élőben is kommunikálni és nyilván a szeminárium aktív részvételt igényel. De nem hiszem el, hogy ezt ne lehetne normálisan megoldani... Van olyan tanárom, aki pl. saját maga is mindig készül az órára valamilyen prezentációval, magyar és ténylegesen tanít minket, mindig csinál feladatlapokat is, sokszor van páros vagy csoportmunka, beadandókat kell írni, prezentációt kell készíteni órára és szerintem ez teljesen rendben van. Viszont az órák 90% meg olyan, hogy beülünk és akkor szabadon kell cseverészni mindenféléről, mert nincs semmilyen terve az órának, majd lesz valami. A tanárok ez szerint ez tök jó, mert hangulatos, szabad, élvezetes, érdekes, miközben meg szerintem egyáltalán nem eredményes és hasznos, nem tanulunk belőle semmit és egyszerűen nincsen értelme. Az pedig különösen érdekes, mikor tényleg kimondottan gáz feladatokat kapunk, pl. az éneklés, de volt olyan, hogy körbe kellett ülni és mindenkinek el kellett játszania egy jelenetet, meg hasonlók mintha valami drámaszakkör lenne vagy nem is tudom (mindezt egy nyelvészet szemináriumon)
2020. ápr. 24. 13:52
 5/5 A kérdező kommentje:
*magyaráz
2020. ápr. 24. 13:53

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!