Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Egy tanár most mennyi keress?...

Egy tanár most mennyi keress? Általános iskolában, középiskolában, főiskolai illetve egyetemi diplomával? Esetleg van-e különbség abban, hogy állami vagy egyházi iskolában tanít?

Figyelt kérdés

2014. júl. 27. 13:00
 1/9 anonim ***** válasza:

Életpályamodell függő, leírom a saját példámból kiindulva:

Pályakezdő vagyok, nyelvszakos, egyetemet végeztem. Ezek tekintetében 185 000 bruttót kapnék, ami nettóban 124 000 ft, plusz rájön még némi plusz (pár ezer Ft), mert idegen nyelvszakos vagyok. Aztán ha osztályfőnök is lennék, arra is kapnék némi pótlékot. Nincs amúgy különbség világi és egyházi iskolatípus között a bérezést illetően.

2014. júl. 27. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Egyetemi tanársegédként 120E.
2014. júl. 27. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

[link]

A nettó az itt feltüntetett bruttónak kb 2/3-a.

2014. júl. 27. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

"Általános iskolában, középiskolában"

[link]


Az általános iskolára a főiskolait vedd alapul, mivel kevés helyen fizetik ki nekik az egyetemi végzettségért járó bért. A szerződésükben is mint főiskolai bérrel vannak szerepeltetve.

Középiskolákra, gimnáziumokra érvényes az egyetemi végzettség (bár egyes hírforrások szerint a szakközepeknél is főiskolai bért kapnak).



A pedagógus pótlékok alsó határa:

[link]


A pedagógus pótlékok felső határa:

[link]


"Esetleg van-e különbség abban, hogy állami vagy egyházi iskolában tanít?"

Hivatalosan nincsen. Nem hivatalosan van.

Több helyen kapnak az egyházi adományokból mindig valamit, vagy pénzt utalványok formájában, vagy élelmiszer segélyszerűséget. A tesóm felesége havonta kap 10 ezer forintos élelmiszer utalványt, illetve nagyobb ünnepekkor kapnak élelmiszer csomagot.

2014. júl. 27. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
40%