Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Hogyan kell kiszamolni 4...

Hogyan kell kiszamolni 4 darab sikidom kozos sulypontjat?

Figyelt kérdés
ha ismerem a 4 síkidom koordonatait(x,y)
2015. jan. 10. 11:06
 1/10 anonim ***** válasza:
Feltételezem miután meghatároztad a négy síkidomod súlypontjait, egyszerűen átlagolod az x, és az y koordinátáikat, és megkapod a rendszerét. Tehát ha súlypontx1=0, súlypontx2=3, súlypontx3=5, súlypontx4=4, akkor súlypontxrendszer=4, és y koordinátákkal ugyanígy.
2015. jan. 10. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

1) Kiszámolod külön-külön az egyes síkidomok (x,y) súlypontkoordinátáit!

2) Meghatározod az egyes síkidomok területét

3) A rendszer X súlypontjának koordinátája: terület1*súlypontx1 + terület2*súlypontx2 + terület3*súlypontx3 + terület4*súlypontx4

Ezt pedig elosztod (terület1+terület2+terület3+terület4)-gyel. Így megkapod hol van a 4 síkidom közös súlypontjának X koordinátája.

4) Súlypont Y koordinátájának meghatározása: ugyanúgy, mint x-nél, csak x helyére y-t helyettesítesz.

2015. jan. 10. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

#1es nem jo megoldas, nem ad helyes eredmenyt;

#2es, ha csak a koordonatakat tudom, hogyan szamolok teruletet?

2015. jan. 10. 17:51
 4/10 anonim ***** válasza:
Írd ki a konkrét példát! Amúgy koordinátákból eldönthető, hogy milyen alakzatról van szó, és akkor már számolható a terület.
2015. jan. 10. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Adott ket vektor:

P1={36,468, 36,305, 220,305, 228,313, 228,804,

161,751, 161,751, 139,730, 119,706, 101,682,

85,655, 71,628, 59,600, 50,571, 43,541,

38,510, 36,480, 36,449, 36,468,}


P2={260, 36, 228, 36, 228,397, 851,397, 848,366, 842,336, 834,306, 824,276, 284,276, 260,252, 260, 36}


i.dik elem az x es i+1 az y az koordonata-rendszerben;


Szamitogepen rajzold meg oket, majd keszitsd el a P2 szimmetrikusat x=y tengelynel (jeloljuk ezt P2'-kent)


P-nek es P2'nek rajzold meg a szimmetrikusat ha a tengely x=420. (eddig megvan)

Az igy kapott 4 sikidomnak keresd meg a kozos sulypontjat es abrazold ezt egy r=7 sugaru kor kozeppontjakent.

Az abarazolast is meg tudom csinalni, de nem tudom h talalom meg a kozos sulypontot...

2015. jan. 10. 18:46
 6/10 A kérdező kommentje:
amugy C++ ban dolgozom ahol a koordonata-rendszer a bal felso sarokban kezdodik (ott az origo, es mintha a 4. negyedben dolgoznal csak y nem negativ)
2015. jan. 10. 18:50
 7/10 anonim ***** válasza:
Én viszont nem tudok programozni, akkor ha a négy alakzatot kirajzoltad, akkor nyomj egy print screent és töltsd fel légyszi!
2015. jan. 10. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

Elmeletileg ez kell kijojjon majd: [link]


Es eddig van meg:

[link]


az a kicsi kor lenne elvben a sulypont, de nincs helyen (a rajz kozepen kellene legyen)


Es azert nem latszik az egesz, mert csak akkor tudom atmeretezni(kicsinyiteni) ha megvan a sulypont, de nem tudom hogyan talaljam meg

2015. jan. 10. 20:10
 9/10 anonim ***** válasza:

Első vagyok. Igazad van, hülyeséget írtam, már régen tanultam. Cserébe programozni azt picit tudok, és vannak ötleteim, hogy a másodiknak az egyébként helyes módszerét hogyan tudnád megvalósítani.

Az első lehetséges, de nem olyan szép módszer, a brutal force. Végigmész minden egyes ponton, és megnézed, hogy bármelyik alakzatba beleesik-e. Ehhez mindössze annyit kell csinálni, hogy az elején feltöltesz egy 1000*1000 boolean tömböt egyesekkel ott, ahol megy át rajta él, és nullásokkal ott, ahol nem. (Pitagorasz tétel+minden létező élen for ciklussal átjutás) Majd amikor brute forceal mész át az összes ponton, csak annyit ellenőrzöl, hogy megteszel-e egy kört az alakzaton belül úgy, hogy csak 0-ás mezőkön lépegethetsz, és körülötte csak egyes mezők vannak. Ezt most nem fogom leírni pontosan hogy kell, de egy nagyon egyszerű algoritmus. Majd a kiértékelt pontokat beletöltöd egy másik 2D-s tömbbe, és utána már átlagolhatod az összes x és y koordinátát, megfogod kapni nagyon szép közelítéssel a helyes eredményt.

Másik módszer a szebbik, de talán melósabb. Fel kell vagdosnod az eredeti alakzatokat háromszögekre, aminek már coszinusz tétellel ki tudod számítani a területét, és súlypontját is az arra vonatkozó matematikai képlettel. Ha meg van minden területed, és súlypontod, már tudod őket súlyozottan átlagolni a területek nagyságában.

Nem tudom, mi ez a grafikus felület amit használtok, ha van rajta valami plusz funkció, akkor persze azt is használhatod, én most csak a sima c++ és math könyvtárban lévő dolgokat használtam.

2015. jan. 11. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Ja és még annyit, hogy a háromszögekre való felbontást úgy érdemes csinálni, hogy mindig a top center pontot választod, és egy vele szemben lévő szakaszt. Mert a konkáv alakzatok csúnya dolgok. :D
2015. jan. 11. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!