Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Miért azok a leginkább presztí...

Miért azok a leginkább presztízsértékűbb szakok, ahol nem magolni, hanem gondolkodni kell?

Figyelt kérdés
Értem a mögötte álló gondolatmenetet, csak hát elvileg a logikus gondolkodásnak az egyetemIG, és nem az egyetemEN kellene kialakulnia. Akinek ez addig nem megy, az már b.hatja. Aki magolós szakra jár, annak nyilván nem fejlődik vissza az elméje, meg az addigi kognitív képességei nem fognak megváltozni.
2015. jún. 3. 13:22
1 2
 1/12 schocko ***** válasza:
Melyik szakoknak a legnagyobb a presztizsük?
2015. jún. 3. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Nem tudom, inkább úgy fogalmazok, hogy akik szeretnek erről beszélni, általában azzal érvelnek, hogy náluk nem magolni kell.
2015. jún. 3. 13:28
 3/12 anonim válasza:
Mert a gondolkodó ember képes újat alkotni, a magoló pedig csak arra képes hogy a gondolkodók által már megalkotott lehetőségeket megtanulják, jobb esetben alkalmazzák, de az anti-innovatív állapotubukból képtelenek kitörni.
2015. jún. 3. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
De épp ezt cáfoltam meg a leírásban. Néha komolyan elgondolkodom, elolvassák-e a válaszolók a kiegészítést. Teljesen igazad van, de mint mondtam, egyetlen gondolkodó ember sem fog agyilag visszafejlődni, ha elmegy egy magolós szakra. Attól még lehetnek akár kreatív hobbijai is, vagy bármi más.
2015. jún. 3. 23:35
 5/12 A kérdező kommentje:
Ait te mondasz, teljesen igaz, de ez nem az egyetemen fejlődik ki, hanem kábé az általános iskolában, max. középiskolában.
2015. jún. 3. 23:36
 6/12 A kérdező kommentje:
*amit
2015. jún. 3. 23:36
 7/12 anonim válasza:
Nem, sajnos tévhit hogy a gondolkodó ember nem tud visszafejlődni. Az agyat épp úgy folyamatos tréning alatt kell tartani mint bármely más szervünket mert ha nem tesszük akkor hosszabb rövidebb időn belül, egyéni alkattól függöen, a leépülés, vagy nevezhetjük visszafejlődésnek elkerülhetetlenül megindul. És ezért veszélyes a magolós szak a gondolkodásában kreatív személyiségnek, mert ugyan dolgozik az agy amikor memorizál, nem is akármilyen teljesítménnyel, de nem az az agyterület ami az alkotókészségért felel hanem egy teljesen más része a tudat központjának. És mivel a újító értékteremtő agyterület inaktív, a gondokodás képessége stagnál majd gyengül.
2015. jún. 4. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
Ezt én értem, de kizártnak tartom, hogy bárkinek is az egyetem legyen az egyetlen tevékenysége, még ha nincs is sok szabadideje. És máshol lehet gondolkodni. Aki egyszer elkezdte, nem fogja abbahagyni, mert nem csak tanulás van a világon.
2015. jún. 4. 18:57
 9/12 A kérdező kommentje:
Szerintem nagyon ingerszegény környezet kellene ahhoz, amit mondasz.
2015. jún. 4. 18:58
 10/12 anonim válasza:
Az ingergazdag környezet az szintén nem ösztönzi a gondolkodást mert ha végignézel egy híradót attól nem leszel okosabb legfeljebb tájékotottabb. Az általános tájékozottság pedig ismét csak a memória területe hiszen nem más mint egy hatalmas a tudatban elraktározott adathalmaz amire vissza tudsz emlékezni és tovább tudod adni, tudsz rajta elmélkedni, bizonyos esetekben fel tudod használni. Viszont bármilyen tájékozott vagy a világról, egy másodfokú egyenlettel levezethetö szöveges feladatot nem tudsz megoldani mert ahhoz a memorizált egyenlet megoldási szabályokon kívűl elengedhetetlen a kognitivitás. Anélkül esélytelen próbálkozni a megoldással.
2015. jún. 5. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!