Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Mi a véleményetek a mai...

Mi a véleményetek a mai magyar oktatásról?

Figyelt kérdés

Mennyire készít fel az életre? Mik a legnagyobb előnyei és hátrányai? Min kéne szerintetek változtatni elsősorban?


Kérlek kort és nemet is írjatok vagy azt, hogy diákok/tanárok/szülők vagytok-e!



2016. dec. 25. 20:43
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Erről nagyon sokat lehetne írni. A rovid válaszom az, hogy nagyon sok mindent tanítanak, ami kevéssé vagy egyáltalán nem hasznosítható a mindennapi életben, miközben sok olyan kimarad, vagy nagyon kis súllyal szerepel, ami hasznos lenne. Felnőtt vagyok.
2016. dec. 25. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm. Ha van időtök és energiátok, akkor írjátok le nyugodtan minél hosszabban a véleményeteket, szívesen olvasok.
2016. dec. 25. 21:15
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Összességében: Pocsék


Hátrányai:

Túl lexikális. A gyerekekbe a magolást, a szó szerinti visszaböfögést várják el, és nem tanít meg ténylegesen gondolkodni.

Túl sok mindent tanítanak, amiket sohasem fogsz sehol sem használni, és mindent rákényszerítenek a diákra, nem választhat teljesen, hogy mit szeretne tanulni. Szerintem sokkal inkább választhatóvá kellene tenni a tárgyakat. Ha körbenézel 1-2 országban...Azt fogod látni, hogy Mo-nak van az egyik legtöbb tárgyból való kötelező érettségije. Mégis jobban teljesítenek a külföldiek a teszteken ( lásd PISA )..túl sok mindent tanítanak, így végül semmit sem fogsz tudni igazán. Nem azt nézik, hogy ki miben jó, hanem azt, hogy ki miben nem az.

Továbbá: Nem tájékoztatnak a tanulás fontosságáról, pedig itt lenne a kulcs. Úgy hallottam, hogy pl Németországban nem csak arról beszélnek, hogy ezt tudni kell, hanem azt is elmondják, hogy ezt miért kell tudni, miért van rá szükséged, és hogy miért lesz neked jó, hogy ha tanulsz.


előnyei: megtanít nagy szövegek memorizálására, de a 21.században ez már elavult. Itt az innováció, ötletek, kreativitás a nyerő.


Mit kellene tenni ? Először is nem kellene bárkit továbbengedni. Általánosban nagy divat, hogy majdnem hogy lehetetlen volt nálunk bukni, mert ha elterjed volna a suliról, hogy itt buktatnak, akkor minden diák elment volna másik iskolába. Középsuliban a lényegre rámenni: Ha reálos vagy, akkor reál tárgyakat tanulj, ha humános, akkor humán tárgyakat. Ha olyat tanulsz, ami érdekel, akkor ugyanannyi idő alatt háromszor többet meg tudsz tanulni,mint egy olyan tárgy esetében, amilyet nem szeretsz.


érettségi: az irodalmat és a törit választhatóvá tenném. Elég lenne az egyikből érettségizni.


Amúgy nem csak az oktatásban van a baj, hanem az emberek mentalitásában, és a szülőkben is. Sok szülő nem törődik a gyermeke oktatásával, vagy csak alsóban, felső tagozatban pedig már ráhagyja. Nem az a helyes hozzáállás. A gyerekkel meg kell értetni ,hogy ez az ő érdeke...De amíg sok gyermek azt hallja a szüleitől, hogy nem baj fiam, én is kettes voltam matekból, addig ő sem fog tenni ellene, hisz úgy fogja érezni ,hogy ha anyu apu is kettes volt matekból, akkor én sem leszek jobb. Sajnos az így van, a gyermekekbe beléitatják, hogy mire képesek, ahelyett, hogy a végtelenségig biztatnák. Emlékszem ,hogy egyszer kitöltöttem egy tesztet, aminek az volt a végeredménye, hogy nekem szakmunkásképzőbe, esetleg szakközépbe kellene mennem. Le lettem sújtva, de nem törődtem vele. Most az egyik legnehezebb szakon vagyok egyetemista. Ha akkor hallgattam volna, arra a szaros tesztre, akkor sehol sem lennék.

19F

2016. dec. 26. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
90%

Hú hát mi a vélemény?

Hogy sz.r...

Bár én nem érettségizek már mert túl vagyok rajta, de talán pont ezért is látom át a problémát.


Először is. Általánosban ahogy az előttem szóló írta kb tényleg mindenki továbbmegy... Volt nálunk egy srác aki félévkor vagy bukott vagy 2-es volt és ez mindenre igaz volt, persze a szülei beprotezsálták egy szakközépbe hogy mégis menjen valahova.


A középiskolai oktatásunk egy rakat.... volt.

Minden hülyeséget lenyomtak az ember torkán mert ez volt az elvárás. Biológia, kémia... sosem szerettem mert béna voltam ezekből. Mégis meg kellett csinálni a kötelező éveket.

Ezek még a jobbik esetek voltak. Amikor már a tanárt is rühelled az szomorú.

Szerettem a matekot, de kaptunk egy olyan tanárt aki hát... kb semmit nem tanított. Rám is volt szállva mert nem hagytam szó nélkül a hülyeségeit. Természetesen mind a matematika és mind a fizika faktot ő tartotta szóval egyikre sem mentem.

Ez még a jobbik eset volt mert a matekot szerettem és szeretem is, de amikor a magyart kellett magolni aminek semmi értelme nem volt, a tanár nem is tanított és csak vitatkozott hogy mekkora hülye az osztály na az gáz volt. Érettségin 1 tételt 2 óráig tanultam belőle és elfelejtettem mire a végére értem.


A probléma hogy a tanárok nagyon beágyazódnak a helyükre akár tud tanítani akár nem, és semmit nem lehet ellene tenni. Persze ha jön az ellenőrzés hiperszuper prezentációkat csinál meg nem tudom... de amúgy nem is érdekli őt se.


Az érettségi pedig katasztrófa.

Köteleznek minden megtanulására. Értem én ezalatt a nyelvtant hogy melyik szó mi abban az esetben stb stb 15 oldalon keresztül... de ez persze nem elég mert nem lenne meg a 20 tétel akkor mi legyen? Nyelvtörténelem...


Irodalmi csodáinkról ne is beszéljünk hogy a részeges, drogos, depressziós meleg hülyék dolgait kell megtanulni mert csak ezek voltak nagy költők (80%-ban) és ha nem tudsz véletlenszerű helyeket memorizálni évszámmal akkor véged van.


Szerintem 10. osztályig kellene minden tantárgy aztán 11.-től kezdve ellehetne menni humán vagy reál irányba az sokat hozzátenne. Vagy akár is-is és csak az órákra kellene bejárni.

Lenne a diáknak már középsuliban is pl 6 órája heti 5x és kész.

Az órákat nagy előadótermekben megtartani mint az egyetemeken és ilyen 90-100 fős előadásokat tartani a tárgyról. Ezáltal mindenki arra ülne be amire akarna és a rossz tanárokat meg ki lehetne rúgni.

Érettségin meg elég lenne 4 tárgyas érettségi 3 választott tárgy + nyelv.


A szöveg utolsó részében megreformáltam a magyar oktatást és még 10 milliárd se kellett hozzá...

2016. dec. 26. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 tatagami ***** válasza:
100%

Nagyon rossz.


Szerintem a legnagyobb probléma az a túl nagy tananyag, ami miatt nincs idő arra, hogy a tanár felkeltse a diákok érdeklődését a tárgya iránt, arra sincs elég ideje, hogy leadja a teljes tananyagot. Az meg mégjobb amikor nem is akar ezzel foglalkozni, hanem csak leadja az anyagot és várja a csodát: hogy a diák tudja, tanulja és értse meg magától.


Javítani úgy lehetne az oktatáson, ha az általános iskolában egy alapozás menne végbe tanulás terén, amit a középszintű oktatás 9-10 osztályban folytatna, de itt már a lényeg azon lenne, hogy a tanulót a tanárok figyelik, kiértékelik és ezek illetve a tanuló saját érdeklődési köre alapján olyan tárgyakat tanulna tovább 11-12 osztályban amiket könnyen tud tanulni, vagy érdekli őt és szívesen tanulja azokat. Az egyetemi felvételihez pedig úgyis minden szakhoz kiírják milyen tantárgy kell, így abból lehetne pontot számolni, mivel valószínű, hogy az általa 11-12. osztályban tanult tárgyakra alapozva menne tovább.


Ami szerintem nagyon hiányzik az oktatásból, hogy 12. osztályban nem tanítanak semmi alap dolgot az adózásról, vagy hogy mire kell figyelni ha netán a diák nem megy továbbtanulni, akkor mivel már nem lesz diák milyen kötelezettségei vannak, vagy mikre kell odafigyeljen ami mint tanulónak eddig úgymond rendezve volt neki anélkül, hogy tudott volna róla.

2016. dec. 27. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Nekem anno nagyon sok frusztrációt okozott, negatív értelemben. Ráadásul azt az irányt erősítik, ami eddig is rosszá tette, nem véletlen a csúfos eredmény a PISA teszten. Elvileg a lakosság nagy része szerint sincsen rendben, de ha belemegyünk a részletekbe, kiderül, hogy az emberek többsége pártolja a poroszos, magoltatós oktatást, így a következő évtizedekben sem várhatunk változásra.


Mi amúgy pont emiatt fontolgatjuk a külföldre költözést feleségemmel, mert leendő gyerekünknek nem ezt szeretnénk. Anyagilag jól élünk itthon is, csak a magániskola finanszírozása egyelőre nagy falat, illetve az sem biztos hogy jó, ha valaki elzáródik a társadalomtól.

2016. dec. 30. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Perpillanat sz*rul vagyok, és a tököm tele van mindennel, nem ez a meg szokott hangnem amibe írni szoktam de most ide leírom a gondolataimat hátha kicsit lenyugszom.


Az életem egy f*s, nem tart semerre se, a rohadt g*ci oktatás miatt a fiatalságom egy része, a tehetségem és a motivációm elveszett, itt vagyok 24 évesen, nincs használható tudásom, a céljaim halványan derengenek előttem, lényegében az elmúlt 24 év félrelépések sorozata volt.


Elegem van, akkor is ha valakinek rosszabb, nem érdekel, hogy ez a sz*ros rendszer nem tud mit kezdeni az intelligenciámmal, nem képes egy kib*szott célt és motivációt kitűzni elém, én csinálok mindent magamnak,

egy kib*szott mellék vágány volt eddig minden és most majdnem a fősuli után egy újabba kerültem, de a legjobb az egészben hogy most én veszem át az irányítást, és úgy b*szom el az életem ahogy akarom, az oktatás nem segít semmit abban hogy merre menjek, viszont az önbecsülésemet, az önbizalmamat, a lelkesédésemet, és a kíváncsiságomat tökéletesen megnyirbálta… elegem van

az öngyilkosság felmerült bennem de ez hülyeség, pusztán fellengzős gondolat. Összességében: a magyar oktatás a gondolkodásra képtelen magolás krémjét tenyészti ki.

2017. febr. 26. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!