Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Kereskedelem és marketing...

Kereskedelem és marketing diplomások pontosan mivel foglalkoznak?

Figyelt kérdés
Igen, fent van a Felvin, hogy piackutató, külkereskedelemmel foglalkozó kereskedelmi szervező, ilyesmi lehet az ember, de - ne harapjátok le a fejem -, ez nekem nem sokat mond sajnos így, hogy nem vagyok benne az egészben. Tudnátok konkrétabb példákat hozni? Köszönöm előre is.
2018. jún. 20. 12:30
 1/3 anonim ***** válasza:
89%

Néhány terület és foglalkozás, ahol a kereskedelem és marketing diplomások el szoktak helyezkedni.


Piackutatás: piackutató cégekkel (Szonda-Ipsos stb.) biztosan találkoztál már. Nagyon érdekes terület, bár nem a legjobban fizetett szakma. Őket bízzák meg a cégek, ha ki akarják kutatni, hogy nagyjából mire van igénye a lakosságnak (pl. hova mennének szívesen nyaralni); vagy van egy termékük amelyet le akarnak tesztelni (pl. készítenek egy új üdítő italt és arra kíváncsiak, hogy ízlik az embereknek); vannak közvéleménykutatások (mire fognak szavazni a választáson az emberek); vagy pl. arra kíváncsiak, hogy a fiatalok naponta hány órát néznek TV-t és milyen weboldalakat látogatnak stb.


Marketing menedzser: ez egy nagyon szerteágazó terület, de általában a marketing osztályok foglalkoznak termékkoncepciók megalkotásával, termékek piacra bevezetésével, kampánytervezéssel, árazással, stb. stb. Például a marketingosztály az, amelyik kitalálja, hogy milyen mobiltarifák legyenek, mennyibe kerüljenek, reklámügynökségekkel együtt kitalálják a reklámkampányt stb.


A marketing ennél azért még sokkal szerteágazóbb terület, de nagyjából a termékek kitalálásával és piacra dobásával foglalkoznak. Van például olyan foglalkozás, hogy merchandiser, ő például azzal foglalkozik, hogy körbejárja az áruházakat, és arról gondoskodik, hogy a cég termékei jól látható helyen legyenek elhelyezve stb.


A marketing egy területe a brand azaz márkamenedzsment, és az ezzel foglalkozó szakember a brand manager, vagy magyarul márkamenedzser. Rá rá van bízva egy márka (mittudomén Delma margarin), és ő a felelős azért, hogy ennek a márkának a forgalma növekedjék, azaz rendesen menjen a termék.


Értékesítés (sales): ők azok, akik eladják a termékeket. Itt többnyire olyan termékekre kell gondolni, amelyeket vállalatok vesznek, pl. számítógép-rendszerek, légkondicionálók, gépkocsik stb.


Online marketer: ez a marketing menedzser modern változata, aki online kampányokat tervez (Facebookon, Google-ben stb.), webshopokat készít illetve a webshopokban pl. az Amazonon a termékeket menedzseli, beárazza, kampányt tervez hozzá stb. stb.


Van még rengeteg más terület is, mint külkereskedő, beszerzés, logisztika stb. stb.


El lehet menni továbbá vele általános vállalati menedzsment felé, stratégiai osztályra, termékfejlesztésre stb. stb. – és természetesen karrierben is nagyok a lehetőségek, lehetsz vele akár CEO (vezérigazgató), marketing igazgató stb. is.


Akkor pár konkrét példa:


Legyen a termék pl. egy új fogkrém.


A marketing osztály megbíz egy piackutatási ügynökséget, hogy kutassa ki, mennyire örülnének az emberek egy új fogkrémnek és milyennek. Mit szólnának pl. ha a fogkrém matt fekete lenne? Az jön vissza, hogy az emberek imádnák a matt fekete fogkrémet, amennyiben nem cipőpaszta állaga lenne, hanem pl. lenne benne hosszában pár aranycsík.


Ekkor a marketing osztály marketing tervet készít arra, hogy hogyan fogják az aranycsíkos fekete fogkrémet piacra dobni. Mennyibe fog kerülni (ezt amúgy szintén a piackutatási adatok alapján lövik be), hol fogják értékesíteni (pl. DM-ben? vagy Auchanban?). Hogyan reklámozzák.


Reklámkampányt terveznek és reklámügynökséggel reklámot készíttetnek. Médiaügynökségen keresztül vesznek TV reklám helyeket. Közben beleszólnak abba is, hogy a magyar csomagolása milyen legyen a fogkrémnek. Sőt abba, hogy hogy hívják a fogkrémet.


A logisztika megszervezi a szállítást, tárolást stb. Megbíznak egy brand managert azzal, hogy legyen ennek a fogkrémnek a gazdája. Ő felügyel arra, hogy rendben menjen minden: a reklámkampányok, az értékesítés, a kiszállítás stb.


Szintén a marketing osztály (és benne a márkamenedzser) összegyűjtik az értékesítési adatokat (hányat adtak el), ennek alapján értékelik a reklámkampányt, az értékesítési csatornákat (azaz ahol árusították -- lehet, hogy az éjjel-nappali boltokból alig fogyott, de a DM-ben vitték mint a cukrot). Ennek alapján újragondolják az egész marketing stratégiát, mit változtassanak stb.


Fontos még a kommunikációs osztály is, akik főleg PR jellegű tevékenységet végeznek, azaz pl. sajtótájékoztatón mondják el, hogy Magyarország Első Fekete Fogkrémje azért jó, mert sötétben is lehet vele fogat mosni; ugyanezt megírják újságcikkekben is stb.


Az online marketerek pedig nyomják a fekete fogkrém kampányokat az instán, facebookon stb.


Ja és vannak még rendezvénymarketingesek is, ők pl. kiviszik a fekete fogkrémet utcai fesztiválokra, stb. stb. stb.


Még rengeteg területe van a marketingnek, ez csak egy hevenyészett bemutatás volt, de kb. ilyesmi. Borzasztóan színes és sokrétű terület, ha valami érdekel még kérdezz bátran, itt vagy privátban is.

2018. jún. 20. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen! Így máris kézzelfoghatóbb lett az egész számomra!
2018. jún. 22. 17:49
 3/3 anonim ***** válasza:
80%
Szívesen, ha van még kérdésed, írj bátran!
2018. jún. 22. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!