Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Elitgimnáziumok, ELTE gyakorló...

Elitgimnáziumok, ELTE gyakorlók, egyetemi gyakorló iskolák?

Figyelt kérdés

Mesélnétek, hogy nálatok milyen az oktatás?


Ti miben kaptok több tudást? Egyetemen tényleg nem kell tanulnotok, végig tudjátok bulizni az első egy-két évet?


Tantárgyak milyenek?


1 év alatt vesztek át 1,5-2 évnyi tananyagot?


Biológiából például tényleg 2000 oldanyi tananyagot vesztek? Egyik ismerősöm (természettudományi-s tagozat) az Apáczai Csere János Gimibe járt, és mutatta a tanára teljes biológia jegyzetét, de az 90%-ban megegyezett a mozaikos 3 biosz tankönyvvel. De az nem lesz 2000 oldal effektíve, csak powerpoint-is forma miatt.


Matematikából azt írta nekem egy Fazekasos, hogy a matematika BSc 1. éve végéig veszik át a matekot. (Mondjuk az óraszám ezt lehetővé teszi.)


Humán tagozaton irodalomból évente tényleg 30 kötelező van? Mi az a 30 kötelező olvasmány évente?


Ez csak néhány tantárgy, bármelyiket mondhattam volna példaként.


Szóval a tantárgyakról mesélnétek? Mondj olyan témakört, vagy témát amit ti átvettetek, de máshol biztos nem vennének.


Melyik tantárgyat tanították jól, melyiket rosszul.


Közösség jó volt? Mennyire voltál/ vagy elégedett a tanáraiddal, iskolatársaiddal?


Hova mentél/mennél továbtanulni? Jó alapokat kaptál?


Igazából írjatok arról, hogy úgy általában hogyan zajlik a dolog, mik a tapasztalaitok, emlékek, pozitív-negatív, ilyesmi.


Szóval írjatok úgy az egészről, volt és oda járó is írhat.



2019. szept. 10. 17:04
 1/5 anonim ***** válasza:
85%

Apáczai matek-fizika tagozat. Az emelt szintre maximálisan felkészített és megtanított tanulni. Az hülyeség, hogy a BME-n nem kell az első évben tanulni semmit se ha elit gimibe jártál.

Az Apáczaiban rendesen leadták az emelt anyagot ami az egyetemi tananyagnak egy pici része. A fizika oktv eredmény miatt pluszpontokat kaptam a felvételin. Nekünk kilencediktől kötelező volt a kömal versenyre nevezni és eredményeket elérni.

A két osztálynak van 5 nyelvi csoportja szintek szerint bontva. Tízedikra sokunknak lett nyelvvizsgája angolból. Több osztálytársam a második nyelvből megcsinálta a középfokút.

Zsigri tanár úrnak köszönhetem a fizika alapot így a mechanika vizsgáim ötösök lettek. Nekem szerencsé volt mert szerintem csak jó tanáraim voltak.

2019. szept. 10. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
97%

Két éve végeztem a Fazekas társadalomtudományi osztályában. Kezdetnek 2 dolgot szögeznék le: nem vagyunk csodagyerekek, és sem az elitiskola, sem a versenyistálló megnevezést nem szeretjük.


Először a te írásodra reflekálnék, majd utána kiegészíteném a saját véleményemmel.


Kezdetnek azzal indítanék, hogy a legtöbb elitnek kikiáltott gimnázium azért számít annak, mert jó munkaerőt mozgatnak, és így megvan a lehetőségük arra, hogy kiválogasság a legjobbnak számító 5-es, illetve 8-os diákokat. Jó alapokra pedig könnyű építeni.


1. Milyen az oktatás? Kitűnő. Elismert, szakmájukban kitűnő tanárok oktatnak, így azt a tudást amit átadnak, könnyen lehet hasznosítani. Sokat látott tanárok, akik tudnak bánni a gyerekekkel, és segítik a tehetséges diákokat kibontakozni (amúgy nem véletlen hogy a tehetséggondozó jobb jelző lenne ezekre a gimnáziumokra).

2. Miben kapunk több tudást? Legfőképpen a fentebb említett okokból adódóan olyan oktatók tanítanak, akik szeretik azt amit csinálnak, szeretik átadni a tudásukat, illetve olyan diáksereget tanítanak, akik szintén szeretnek tanulni. Alapjáraton semmiben sem kapunk több tudást, mint a gimnáziumi tananyag, maximum alaposabban tanuljuk meg a tanulnivalót.

Egyetemen nem kell tanulni: most kezdem a második évemet az ELTE jogi karán, és bizton állíthatom, ugyanúgy tanulnom kell, mint a többieknek, sőt. Mivel belénk nevelték az eszméletlen tudás vágyat, sosem vagyok elégedett azzal amit tudok, és rengeteg felesleges infót is megjegyzek, ami nem feltétlen jó egy felsőfokú oktatási rendszerben.

3. Tantárgyak milyenek? Milyennek kellene lenniuk? Állami iskolákról beszélünk, ugyanazok a tantárgyak, ugyanazok a tananyagok érvényesek ránk mint másokra.

4. 1 év alatt 1,5-2 év: esélytelen. Mivel mindent alaposabban tanulunk, gyakran nem is fejezzük be az anyagot év végére. Kivételek persze vannak, és ez osztályonként változik, de általánosságban ritkaságszámba megy ha valakiknek sikerül idejében befejezni az évet.

5. Nos, apáczais bioszról nem tudok mesélni, csak fazekasosról. Pontos számot nem tudok, de az biztos, hogy a term.tud. osztály simán megcsinálta az emelt bioszt plusz tanulás vagy felkészülés nélkül, mondhatni pusztán az órai anyagból (persze ez nem így van, mert rengeteget tanulnak otthon is).

6. Fazekasos matek: na most, mindegyik iskolának van egy alap erőssége: Berzsenyi nyelvek, Eötvös fizika, matek, Treffort töri... a Fazekas eleve egy matekos gimnázium. Mit is jelent ez? Azt, hogy magyaros osztályban, töri fakttal volt heti 6 óra matekom ami az emelt érettségire készített fel. Ebből adódóan nem nehéz kitalálni, melyik osztályba a legnehezebb bekerülni... A matekos osztály 6 évfolyamos, ami azt jelenti a tanároknak 6 évük van a tökélyre fejleszteni a diákok matematika tudását. Igen, van hogy a tanár 11-12.ben már nem tud nekik gimis feladatokat adni. Igen van, hogy már egyetemi anyagot vesznek. De kérem szépen, azok a diákok matek ZSENIK, diákolimpiákat nyernek, OKTV első helyezést érnek el, akik szabadidejükben a Kömal-t bújják és kivégeznek egy füzetet egyetlen szünet alatt. Pont úgy, ahogyan nem nem mondható általános elfogadottnak, hogy minden gyerek nyer diákolimpiát vagy oldja meg a Milleniumi problémák egyikét, pont úgy nem tekinthető etalonnak a fazekasos matekos osztály.

7. Pont ugyanannyi kötelező van egy évben, mint a többi osztálynak. Ami bizony gimis anyagban már évente 30-40 könyv is lehet. A gimánzium az érettségire készít fel, arra pedig nem lehet egyik hétről a másikra bemagolva az anyagot elmenni.

8. ,,Szóval a tantárgyakról mesélnétek? Mondj olyan témakört, vagy témát amit ti átvettetek, de máshol biztos nem vennének.". Nem mondok, mivel ilyen nincs. Mint mondtam, alapvetően a tanítási módszerek mások. Erre tudok példát mondani: történelem. Nem csak az anyagot tanuljuk meg, hanem következtetést vonunk, párhuzamot húzunk a történelem későbbi eseményeivel. Ok-okozati összefüggéseket keresünk. És rendszeresen volt téma az aktuálpolitika is, természetesen mindhárom politikai oldalról küröljárva a témát. De nagyon sokat elárul már csak a felvételi is: olyan diákokat válogatnak be, akikben van tudásvágy, akik kreatívak, nyitottak, de mégis spontánok, jó tanulók és eszük is van. Könnyen tanulnak, alkalmazkodóak ha kell, jó közösséget képesek formálni, tisztelettudóak, türelmesek és segítőkészek. Akikre bármikor bármiben lehet számítani. Egy ilyen közösséget könnyű irányatani, segíteni nekik, terelgetni az útjukat, és ezek a tülajdonságok kivétel nélkül elmondhatóak minden fazekasosra biztosa, de szerintem minden ,,elit" tanulóra is.

9. Tanár és tárgyfüggő, mint minden iskolában, nem releváns kérdés.

10. A közösség nagyon jó volt, fentebb említettem miért. Nem csak a tanulással vagyunk elfoglalva, igenis tartottunk mi is ottalvós bulikat, kerti partikat, újévi ünnepséget, majd esti iszogatást és diszkózást, kocsmázást. Semmiben sem vagyunk különbek mint a kortársaink, maximum annyival vagyunk ,,többek", hogy tényleg rengeteg mindent képesek vagyunk megtanulni - mert akarunk tanulni. De félreértés ne essék, sok olyan csoport-vagy hallgatótársam van, akik vidékről jöttek és szintén megvannak bennük ezek a tulajdonságok.

11. ELTE ÁJK, jogász szak, és igen, nagyon jó alapokat kaptam, amiket tudok is hasznosítani nem kis sikerrel.

2019. szept. 10. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
😂😂😂 az hogy a szabadidőnket mire használjuk fel az más tészta 😄 Sajnos a mostani évfolyamok nagyon mások mint mikor még mi jártunk oda, kicsit más értékrendeket tartanak fontosnak
2019. szept. 18. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
92%

Trefortba jártam, pár éve végeztem. Nem pont az volt amit leírtál:D Vagy legalábbis én nem éreztem így, sose számoltam hogy hány oldalt kellett megtanulni vagy hány kötelező volt. De 30 biztos nem volt évente, max az irodalom faktosoknak 12.ben:D Az oktatás színvonalas volt, a tanárok legnagyobb részt jók voltak, voltak köztük kiemelkedőek is. Én a közösséget is szerettem, de nekem nincsenek ezen a téren nagy igényeim, nem ismertem az egész iskolát, pár barát elég volt. Nem mondanám hogy egy év alatt többet vettünk volna mint ami a tantervben volt, de mindig mindennek a végére értünk időben, nem maradt el semmi és előfordultak érdekességek is, amik nem voltak szorosan a tantervben. Például tanultunk gömbi geometriát matekon, beszélgettünk filozófiai kérdésekről irodalmon, vettünk különleges nyelvtani részeket angolból, hallottunk olyan történeteket töriből amik inkább a fun fact kategóriába tartoznak, meg sok tanár igyekezett összekötni a tantárgyát más tantárggyal, például amikor tanultunk valamit fizikából, akkor volt egy fél mondat arról is, hogy a történelmi közeg mi volt akkor, stb.

Én egyáltalán nem éreztem magam "elitgimnáziumban" vagy "versenyistállóban", nekem egy tök átlagos sulinak érződött, tök átlagos diákokkal és tanárokkal. Persze tudom, hogy vannak iskolák ahol nagyon nem így mennek a dolgok, szóval abból a szempontból biztos más, de amikor ott vagy nem érzed kis elit tudósnak magad:D Meg szerintem a követelmények se annyira nagyon durvák, de megint a perspektíva nagyon sokat számít, biztos lenne akinek ez sok lenne, meg olyan is akinek kevés. Nekem pont jó volt, nem is szakadtam meg meg nem is unatkoztam és kaptam egy nagyon jó alapot.

2019. szept. 18. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Egy év késéssel, de akkor egy vidéki tapasztalat:

Pár éve végeztem az SzTE gyakorlójában (Ságvári Gimnázium)


Nos, hiába minősül elitgiminek, szerencsére nem versenyistálló, de annyi "riválisa" van, hogy csak úgy idegen diákoktól semmilyen pozitív jelzőt nem hallottunk róla, de ez így működik minden szegedi iskolában... Nálunk nagyon élik a gimik közti versengést... Ezért általában minden diáknak van egy kicsi arca, mindegyik helyen.


Na de ami téged érdekel:

A mi iskolánk tökéletesen kiegyensúlyozott mindent.

Nem mondom, volt hajtás rendesen, amire rátett még az is, hogy időnként jöttek tanárjelöltek, de ez csak a rendes munkaerő hozzáállását segítette. Tisztában voltak vele, hogy ez azért kissé hátráltatja a haladást, ezért minden tanár olyan alaposan, olyan szerethetően, olyan átéléssel oktatott, hogy öröm volt hallgatni. Többször volt, hogy nem fejeztük be az anyagokat, mire vége az évnek, de ez ténylegesen azért van, mert annyira alaposan oktatnak, hogy amennyiben figyelsz órán, otthon nem is kell újra elővenned a tankönyvet, tudni fogok.

Ehhez persze kellenek jó tanárok is... Vannak. Csak azok vannak -1 kivétel lol-

Az iskola szerencsére megengedhette magának, hogy válogasson a jelentkezők közül, így mindig a legelfogadóbb, leghatásosabb, legjobb tanárok jönnek, ha újak kerülnek az intézménybe.


Versenyistálló: Mint már mondtam, nem, de ezt kicsit kifejteném, mert imádtam, hogy hogyan álltak hozzá az egész versenyzősdihez.

Egyszer nem mondta semelyik tanárunk, hogy kéne menni erre meg arra a versenyre, ezért annyira nincs is sok OKTV-s diákunk meg tudja a fene, hogy milyen versenyek vannak még.

Mindig mindenki tisztában volt az aktuális tudáspróbákkal, és csak akkor ment el rájuk, ha ő akarta. Viszont ha ő akarta, akkor a felkészítőtanára a maximumot kihozta belőle, és garantáltan brillírozott, lehetett az szavaló, BFK-s, matekos, vagy idegennyelvi megmérettetés.



Gondolom ez így eléggé összevissza lett, de olyan szép emlékeim vannak onnan, nehezen öntöm szavakba. Bocsánat, ha minimálisan kérkedőnek tűnik, nem annak szánom :D "^^


20/L

2020. szept. 24. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!