Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Mi az amit nem tanultatok,...

Mi az amit nem tanultatok, vagy nem tanítottak iskolai éveitek során, és most úgy érzitek, hogy hiányzik?

Figyelt kérdés
Részemről nem tanultam gyorsírást, ezért csak lassan tudok pötyögni a billentyűzeten.

2022. máj. 22. 05:19
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
91%

A gyorsírás tényleg hasznos.

Ahogy az idézethasznosítás is, mert az emberi, gyakorlati tudáskincs egy része az idézetekben van elrejtve.


Bár én még dolgozom rajta, de a középiskolai oktatásból hiányoltam pár, életre felkészítő tárgyak, mint:


1. Lelki gyakorlat / Szokásrendszer / Viselkedéstan


2. Testi gyakorlat

(pl. gerinctorna, Alexander-technika)


3. Magyar nyelv

- Folyamatos beszédművelés, beszédérvelés mestersége, szövegértés, mint pl. munkaszerződés, bérleti- és adásvételi szerződés, stb. elemzése.


4. Gondolkodási- és tanulási módszerek

- Intelligencia fejlesztés

- Kérdezés tudománya

- Kutatásmódszertan

- Tantárgyanként tanulásmódszertan, mert másképp kell tanulni a nyelvtant, fizikát, németet, stb.


5. Szervezés és vezetés

(A döntések határozzák meg életünk minőségét. Hétköznapi életünkre kivetítve kellene ez a tantárgy, mert minden pillanatban szervez, dönt az ember, csak nem mindegy hogyan.)

- Szervezéselmélet és gyakorlat

- Rendszertudomány

- Irányítástudomány

- Döntéstudomány

- Optimalizálás

- Minőségbiztosítás és minőségellenőrzés

- Időgazdálkodás


6. Politika ismeret és érdekérvényesítés

(A politika folyamatosan meghatározza az életünket, hatással van a mindennapjaimra mégsem oktatják. Talán hatalmi szempontból a cél a nép kizsákmányolása, tudatlanságban tartása?)

- Intézmények szerepe, funkciói

- Jogszabályalkotás menete, hatásai

- Propaganda ismeret és védekezés

- Ön- és családvédelem (fegyverhasználat, óvóhelyismeret, önvédelmi és túlélési technikák)

- Demokratikus gondolkodás gyakorlása (gyülekezés, vitakultúra, érvelés mestersége, szolidaritás, stb.)

- Politikusok beszédeinek elemzése

- Ideológiák ismerete, összehasonlítása

- Hatás és megvalósíthatósági vizsgálat, etikai normák, minőség, átláthatóság betartása vitatkozáskor, számonkéréskor


7. Közgazdaságtani és pénzügyi ismeretek

(A pénz eszköz, a kezelésének tudása kulcsfontosságú az életünkben.)

- Közgazdaságtan (Mankiw)

- Pénzügyi (lásd kiszámoló akadémia a youtube-on, mint tudatos pénzkezelés, hitelezés, stb.)


8. Párkapcsolat és családi élet

(Azért beteg mentálisan a társadalom nagy része, az hibás az értékrend, mert rossz mintákat visznek tovább a gyerekek, mert a szüleiket nem tanították meg a párkapcsolat, családi élet kezelésére.)

- Felkészítés a családi életre

- Illemtan

- Ápolástan (ember, állat, növény)

- Dietetika

- Háztartástan

- Környezetvédelem

- Embertan

- Szeretkezés alapelvei és következményismeret

- Szórakozás tudománya (értelem fejlesztését megcélozva, illetve a veszélyekre is felkészülve)

- Pályaválasztás (szakmák megismerése, távolabbi kilátások, anyagiak, egészségügyi tényezők, stb.)

- Interjúra való felkészítés


Lesz hova fejlődnöm.

2022. máj. 22. 06:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
100%

Jav.


… mert hibás az értékrend

2022. máj. 22. 06:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:

a hosszú felsorolást olvasva úgy tűnhet, mintha az iskolákban nem tanítanának semmit, legalábbis semmi hasznosat



akkor tulajdonképpel mivel telik el ott az a sok idő?



talán írni, olvasni megtanulnak. nem lenne jobb, ha miután ezt letudták, szépen hazamennének, és ezek birtokában mindenki azt tanulhatna az internet segítségével, vagy a könyvtárakban, ami érdekli, amit szeretne?

2022. máj. 22. 06:22
 4/16 anonim ***** válasza:
90%
A gyorsírás ma már nem hasznos. Nem azt jelenti, hogy a gépen gyorsan pötyögsz.
2022. máj. 22. 07:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
94%

Interneten való tanuláshoz is ki kellene képezni a hallgatóságot.

Ha létrehoznának interaktív adatbázisokat, ahol ellenőrzött, lektorált anyagok lennének, akkor már előrébb lennénk.

Viszont kell a szokásalakítás tantárgy, mert fegyelmezetlenek az emberek.


A fenti felsorolást, hatással vannak az ember életére.

De tudom, hogy élvezetesebb a tiktok, HBO go, netflix, stb.


Hasznosságot tekintve a fenti felsoroláson kívül, a természettudományos tárgyaknak lenne nagy szerepe, gyakorlatias módon, hétköznapi tantárgyhasznosításként tanítva, rengeteg kísérletezgetéssel.

De ehhez tényleg kell az iskola, megfelelően képzett tanári gárda, és eszközpark.


Viszont a természettudományos tárgyaknál meg kell adni a választás lehetőségét, mert nem mindenkit érdekel a fizika, kémia, stb. mélyebb megismerése.

A mélyebb megismerést válasszák azok, akik egyetemre akarnak menni.

2022. máj. 22. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
100%

Off, de a gyorsírás nem a gyors gépelés, hanem ez: [link] tanultam, de nem használom.

Amit felnőtt fejjel hiányolok az a mélyebb intézményes tudás. Hivatalos levelek megfogalmazása novella elemzés helyett. Etikett, több hangsúly a pszichés terhek kezelésére, személyes és csoportos tréningek, jó kommunikáció megtanulása, banki ügyek gyakorlása (mit jelent a kamatos kamat), tudatos pénzkezelés, alapfokú kresz ismeretek, kultúrális nyitottság.

2022. máj. 22. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
85%

Én úgy gondolom, hogy az iskolának az olyan alapkészségeken kívül, amit az alsó tagozatban tanítanak meg, klasszikus "tudást" kell(ene) adnia. Az olyan dolgok legnagyobb részét, amiket az 1-es említett, az életből kell megtanulni, nem lehet elvárni, hogy mindent a szádba rágjanak, és ez még nagyobb időpocsékolás lenne, mint ami most megy.


Én hiányoltam a nagyobb idegen nyelv választékot, ezt valószínűleg több iskola együttműködésével lehetne megoldani. (2. nyelvből csak 2 közül lehetett választani, ami úgy gondolom, átlagos, de mivel egyik nyelv sem tetszett, semmi hasznát nem vettem soha, és így el is felejtettem már).

Hiányoltam a háztartási fizikát-kémiát.

Az irodalomból RENGETEG minden kimaradt, de ezt is sokkal rugalmasabban kellene kezelni. (Aki meg megragad a szövegértésnél és a "gyakorlati szövegalkotásnál", az menjen vissza az általános iskolába).

Földrajzból is megragadtunk az általánosságoknál (bár nekem ez volt az egyik hobbim).

Történelemből meg "véletlenül" csak a II. VH utáni időig jutottunk:(

A társadalomismeretben voltak dolgok, amiket az 1-es említett, de csak nagyon felszínesen, abból több kellett volna. (Persze, azóta ezek is "rám ragadtak".)

Az informatika "oktatás" is kb 0 volt, ennek is lenne helye a suliban, noha persze egyedül is meg lehet tanulni.

Bár volt valamennyi klasszikus zene meg művészettörténet, ezekből is bőven jöhetett volna több (bár a művtörit később "pótoltam")


Túl sok volt viszont a matek. A matek persze fejleszti a logikát, de kézzel fogható haszna szinte semmi nem volt (kivéve az alapműveleteket, százalékszámítást meg hasonló általános iskolai dolgot). Meg az "irodalom" 80%-a is kuka lehetne, az összes műértelmezéssel együtt. Nem elemezgetni kellene a műveket, hanem olvasgatni. Ebben a formában a fizika-kémia is sok, ott sem az óraszámmal van baj, hanem a tartalommal.

2022. máj. 22. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
88%

Kedves 7-es válaszoló.


Ha az életből kellene megtanulni, amit írtam, akkor már kész tananyagok lennének, de nincsenek.

Lásd, politika ismeret és érdekérvényesítés. Hát még a vezetést és a szervezést alkalmazása a hétköznapi életünkre.

Pénzügyis ismeretek a kiszámolós blog alkotójának köszönhető.


Hogyan tanulnák meg az emberek az életből a fentieket, mikor nincs tematikusan felépített tananyag? Vak vezet világtalant.

Ezért is beteg a társadalom lelkileg és mentálisan.


Ezért van rengeteg:

- funkcionális analfabéta,

- digitális analfabéta,

- döntési analfabéta,

- nevelési analfabéta,

- politika ismeret és érdekérvényesítési analfabéta,

- párkapcsolat analfabéta,

- érzelmi (tudatosság) analfabéta,

- egészségvédelmi analfabéta,

- pénzügyi és közgazdaságtani analfabéta,

- szórakozás- és biztonságtudományi analfabéta stb.


Ha már a társadalomismeretet említetted.

A társadalom tagjainak legnagyobb része még azt sem tudja, hogy amikor kilép a házból, kikkel áll szemben? Pedig folyamatosan hat az életéte.


Például:

- aránytalanságok,

- bűnök,

- bűnszövetkezetek,

- célok,

- csoportok,

- egyének,

- érdekcsoportok,

- érdekek,

- érdekellentétek,

- értékek,

- feszültségek,

- holdudvarok,

- intézmények,

- klientúrák,

- klikkek,

- korlátok,

- lehetőségek,

- lobby-k,

- műveltségi viszonyok,

- osztályok,

- összefonódások,

- pártok,

- rétegek,

- szervezetek,

- szövetségek,

- törekvések,

- tulajdonviszonyok stb.

Kik ők valójában?


Ezt kitől tanulod meg 7-es válaszoló?

Ezt te nem fogod az utca emberétől vagy a netről megtanulni jelenleg, mert össze-vissza keverednek az információk.

Ezért kellenek a többszörösen lektorált tananyagok, adatbázisok az iskola mellett, naprakészen tartva.


A történelmet is rosszul oktatják, mert a jelen helyzet értékelése felöl kell elindulni, hogy tudj mihez viszonyítani, hiszen most, ebben a korszakban élsz.

Illetve, mivel a jelen, csupa múltból áll a múlt analógiáit kell felhasználni a jelen pillanat, helyzet megértéséhez.

De ezt nem akarja a parlamenti csőcselék, mert akkor kiderülne, hogy a - Patkányforradalmárok unokái - ülnek a parlamentben, mert a történelem is kőkemény politika.

Indítékok, érdekek, célok, eszközök, játszmák, félrevezetések, megtévesztések, árulások, hatások, stb.


Szóval az egész általános és középiskolai rendszert újra kell alkotni napjaink kihívásaihoz. Az egyetemi, tanári képzéssel karöltve.

De ez hatalmi szempontból nagyon veszélyes…

2022. máj. 22. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
81%
Tulajdonképpen a jogi és gazdasági (vállalkozási) ismeretek az a két legnagyobb halmaz, ami a legjobban hiányzik az iskolai oktatásból, és nagyon hasznos lenne felnőttkorban. A politikai alapismeretek is fontos lenne.
2022. máj. 22. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
100%
Kedves kérdező, amire te gondolsz, az a gépírás. Lehet tanulni online vagy alkalmazások segítségével.
2022. máj. 22. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!