Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » BME-re járműmérnök/gépészmérnö...

BME-re járműmérnök/gépészmérnök/közlekedésmérnök?

Figyelt kérdés
Hello! Érettségi előtt állok és főként a műszaki terület érdekel azon belül is inkább ami a járművekkel foglalkozna egy idő után! Aki e három közül amit felsoroltam jár valamelyikre az írja le légyszíves hogy pontosan milyen az egész, milyen nehéz volt eleinte meg utána is. KÖszi 18/F
2010. szept. 21. 17:04
 1/2 Fülünyúl válasza:
47%

A BME Közlekedésmérnöki kara 2,5 évig közös mindenkinek. Ezután választasz, hogy közlekedésmérnöki vagy gépészmérnöki szakirányon mész tovább. Ehhez 3 sikeres, meghatározott szigorlatot kell teljesíteni, matematika, mechanika és egy választott, de persze meg van határozva mik közül választhatsz (pl. elektrotechnika, hő- és áramlástan stb.). A szigorlatokig eljutni és azokat letenni a legkeményebb időszak.

Ha ezen túl vagy sincs lazsálás, és továbbra is lehet buktázni ha nem bírod a tempót és a tananyagot. A szakirányokon belül kb. az utolsó 2-3 szemeszterben választhatsz mellékszakirányt. A közlekkeseknél logisztika, irányítástechnika, útépítés hasonlók vannak, a gépészeknél meg a járműmérnökök, amin belül van hajó, vasút, közúti és repülő. (Én a repülőmérnökin végeztem, és nem volt könnyű mutatvány)


Arra is érdemes gondolnod, hogy járműmérnök konkrétan nem kell Magyarországon, mivel saját járműiparunk nincs. Ezzel a végzettséggel különféle gépészeti cégeknél lehet elhelyezkedni műszaki- vagy főmérnökként, vagy valami hasonló pozícióba.

Ha szakmádat akarod tényleg csinálni, akkor olyan országot kell célba venned, ahol van ilyen ipar és cég. A felsőfokú, plusz szakmai nyelvtudás elengedhetetlen, ezért ezt az elejétől fogva ne hanyagold el. A BME nem könnyű eset, nagyon könnyű lemorzsolódni, illetve emberfeletti méretekben tudnak szopatni hiába vagy zseni és kened-vágod az anyagot oda meg vissza, tudnak olyat kérdezni vizsgán, hogy azt sem tudod eszik-e vagy isszák. Egyes tanszékek, húzótárgyak pedig előszeretettel csinálnak sportot ebből. Ráadásul mióta az elhagyott kreditek után pénzt lát tőled az egyetem, még inkább szeretik ha a tárgyat csak sokadjára végzed el.

Az évfolyamot mi kb. 400-an kezdtük el, de a 4. szemeszterre maradtunk vagy 90-100-an és ebben már benne voltak a keresztfélévesek meg az n-edik ismétlők is. Konkrétan repülőmérnökök 3-an diplomáztunk le, persze ez nem éppen a legnépesebb mellékszakirány, de az autógépészek sem lehettek többen 10-14-nél. Általában a tárgyak nehézsége miatt sokan eleveznek a még kibekkelhető logisztikus szakirányra, bár odáig is vért lehet izzadni.

Jelenleg én sem repülőmérnökként dolgozom, ezzel gondolom nem árultam el nagy titkot, úgyhogy értelmét már én sem látom a korábbi harcnak. Ennyi év után be kell lássam, a jog és a közgazdasági, pénzügyi vonal ahol mindig van kereslet és jól el lehet helyezkedni, valamint hosszútávú és biztos megélést tud nyújtani. A műszaki vonalon csóróság van minden téren, a villamosmérnöktől a vegyészmérnökön át a járműmérnökig. Na meg nem nagyon találsz állást ezekre a szakmákra, ahova tényleg a BME diploma kéne. Ami van, oda lehet valami könnyebben és gyorsabban elvégezhető fősuli is elég, és nyertél két évet, kevesebb stresszt és szívást ugyanazért a fizetésért. Átgondolandó mindenesetre.

2010. szept. 21. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim válasza:
47%
Nagy sz.r az egész képzés. A BME-n a legrosszabb kar, és ez nem csak az én véleményem....
2011. jan. 2. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!