Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Szoktam agyalni az oktatás...

Szoktam agyalni az oktatás hiányosságairól. Szerintetek ezek az ötletek?

Figyelt kérdés

Szerintem nem ártana a lányoknak varrást, főzést, a fiúknak barkácsolást tanítani. Otthon a szülők sokszor nem érnek rá, a gyerekek amúgy sem kaphatóak sokszor, a szülők nem akarnak hadakozni. Egyre több fiú nem tud alapdolgokat se barkácsolni, egyre több családban vannak félkész ételek, mert a lányok nem tudnak főzni. Szerintem nem állapot.

Tesiórákból nem kellene mindennapi, mert nincs infrastruktúra hozzá, látjuk mi a helyzet. Heti 2-3 kellene, de akkor viszont tényleg mozgás, tehát nem a futás meg a szekrényugrás meg a helyből távol osztályozása, hanem játékok, amik átmozgatnak, és amiket talán még néhány tini is élvez. Röpi, foci, kézilabda, kidobós, floorball stb. kellene felváltva.

Szerintem egészségtan oktatás is kellene, és nemcsak ált. iskolában. Nem azt mondom, hogy szajkózzuk, hogy ne cigizz, ne igyál, sportolj! Mert ezzel a tinikben ellenszenvet váltunk ki. De megismerkedhetnének a szervezet működésének alapjaival, és hogyan hat a testmozgás, miért jó a zöldség-gyümölcs, mert az hogyan "hat", néhány természetes gyógymód (pl náthára mi jó NeoCitrán helyett).

Szükségét érzem környezetvédelmi oktatásnak is, mert az egész ott kezdődik, hogy mindenki tegye meg otthon, amit tud. És az emberek egy része ebben a témában annyira tájékozatlan...

Támogatom az etika oktatását, és úgy tudom, felmerült, hogy tanuljanak középiskolában közgazdaságtant, hogy ne legyenek olyan könnyen átverhetőek, értsék a gazdaságot legalább alapjaiban. Ezt is támogatom.


Oké, hogy célunk, hogy érettségire mindenki művelt legyen, ismerjen sok klasszikust, hogy milyen volt a társadalmi élet bizonyos századokban, ezt hogyan élték meg, mi volt Magyarország történelme, milyen háborúk voltak. Kell tudni a függvényelemzést alapjaiban, kell tudni használni a logaritmust, szinusz-koszinuszt. A matek fejleszti a logikát, így van, én is tapasztalom.

De ezalatt a legtöbb gyerek ezeket haszontalannak tartja - bár én pont nem :P -, és a hétköznapi dolgokkal nincs tisztában. Azokat a család kellene, hogy továbbadja, de ez megtörténik?

És nem plusz órákban kellene oktatni fentieket, szerintem is sok így is a napi 7-8 tanóra gimiben. Viszont valamik helyett feltétlen!


2013. febr. 4. 11:52
 1/3 anonim ***** válasza:

Én annak idején megtanultam barkácsolni, és nagyon hasznosnak tartom. De a világon semmi értelmét nem látom, mi haszna s volna egy átlag gyereknek erre. Szerintem felesleges.

A varrás a másik. Minek? Megfoltozni még meg lehet dolgokat, de egy ruha megvarrásához nem csak gyakorlat, gépek is kellene. Főzést meg tanulnak technikaórán általános iskolában. Nincs is sok eredménye.


Nem hiszem, hogy biológiaóra alapú felvilágosítás használna: hasonló hatása lenne, mint a szexuális felvilágosítás terén. A fiatalok nagyjából tisztában vannak a veszélyekkel. Válasz: na, és? Úgy sem akarok sokáig élni.


Az jó volna, ha legalább felvilágosítást tartanának a szelektív hulladékgyűjtésről. Egy vicc, hogy csak idecseszik a kukákat, aztán találjam ki, hogy most a részben fémes bevonatú tejedoboz papírnak számít vagy sem.

Az etika szintén hasznos, bár nehéz jól tanítani.


Ahogy olvasom a terveidet, talán Te is egyetértenél: az oktatást talán a szülőkkel kellene kezdeni.

2013. febr. 4. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:

Szerintem a varrás jó hobbi, és ne akarjunk mindent megvenni. Régi sapkából vagy ócska ruha anyagából -> telefontok, stb. Meg ugye a foltozás.

Fiúk tudjanak felrakni egy konnektort (a tokra gondolok, NEM az elektromos dolgokra), megjavítani egy szekrényt, vagy összetákolni az IKEÁ-s, darabokban kapott szekrényt.

A 6.-os technikaóra semmit se ér. Rám semmi se ragadt akkor.

Gáz, hogy megkérdezik a barátnőim, hogy minek járok úszni és kocogni (vékony vagyok). Minek-minek? Egy vékony lány szívének, érrendszerének, tüdejének, agyának is szüksége van a mozgásra.

Fel tudok robbanni, amikor azzal szembesülök, hogy az emberek az otthoni környezetvédelem alapjaival sincsenek tisztában. Pl. ecet vagy szódabikarbóna sok-sok tisztítószer helyett, sokan azzal se, hogy az olajat ne a csapba öntsd, vagy hogy ne legyen stand-by módban a nem használt mini-hifi, mert fogyaszt.

Közben egyre több ismerősöm vásárol mindent a Tesco-ban, pl mézet is - a Tesco-s "méz" mióta méz?? Mindent mirelit vesznek, és csak félig főznek, a másik fele már félkész.

Tesin mi szekrényt ugrottunk, 2000-et és 500-at futottunk, a kosárlabda kosárra dobási módszereit tanultuk. Alig mozogtunk valamit így. :( Utolsó két évben csak 3-an öltöztünk át a 20-ból, és mindenki leült, mialatt a tanár - egyben ofő is -üvöltözött velünk.

2013. febr. 4. 12:28
 3/3 anonim ***** válasza:
Hát mindenkinek más a jó hobbi .. nekem a lövészet, jelnyelv tanulás, tánc a hobbim... varrni tudok, de utálok. Amiket felsoroltál az elején azokat nem kell iskolában tanítani, ugyanis akinek van rá igénye az el fogja tudni sajátítani ezeket mind amint kikerül otthonról, ugyanis nem túl bonyolult dolgok:) Aki nem főz az nem azért nem főz általában mert nem tud, hanem mert nem akar, nincs rá ideje, lusta. A tesin nagyon kéne változtatni.. DE amiket felsoroltál abból talán a kidobós az ami még menne:D hiába sportolok mióta megszülettem a labdajátékokhoz egyszerűen nincs érzékem! Nem megy, sose volt sikerélményem, nem szerettem/szeretem ..ami esetleg egy megoldás lenne, hogy aki eleve sportol heti x órát valami olyat amit imád az ne legyen rákényszerítve a suliban ezekre. Aki nem és nem is akar azt meg érdekeltté kell tenni pl.: nekünk gimiben volt ilyen fitnesses ugrálós aerobic szerűség, csinálta mindenki ahogy bírta mert volt értelme - nem úgy mint a röpinek aminél mindenki 1x10percet tudott max. játszani. A 2000 futásnak sem volt értelme, és soha senki nem is tudta elmagyarázni, hogy miért jó. Egyszerűen aki nem fut,sportol rendszeresen az nem tud csak egyik hétről a másikra 10perc alatt ennyit lefutni, ehhez is rendszeres készülés kéne, folyamatos egyéni időméréssel. A kémia, fizika, biológia órák felölelik az egészségtant és a környezetvédelmet is - legalábbis mi humán osztály voltunk ezért képletek meg egyéb dolgok helyett inkább az életben is használható dolgokkal tömték a fejünket, nagyon hasznos volt, ezeknél a tárgyaknál a tanárokon múlik minden. Az etika óra felesleges , egyszerűen tankönyvből nem lehet korrektséget, becsületességet, küzedeni akarást tanulni.. vagy ilyen vagy, vagy nem. Ez nagyban függ a háttértől is.A közgazdaságtan egy nagyonnagyonnagyon fontos dolog lenne szerintem is.. hihetetlen, hogy az emberek többsége még mindig jótékonysági intézménynek tartja a bankokat.
2013. febr. 6. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!