Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Miért nem a betűk gyakoriságán...

Miért nem a betűk gyakoriságának sorrendjében tanulják a betűket?

Figyelt kérdés
El tudom képzelni hogy van olyan iskola, esetleg tanár aki így oktatja, de az öcsém tankönyvében teljesen össze vissza van. Vagyis nincs semmi arra utaló, hogy lenne valami szisztéma. Pedig úgy volna logikus, hogy a leggyakoribb betűkkel kezdeni, mint pl e, aztán a, utána t. Minden megtanult betűvel egyre több mindent tudnának elolvasni a gyerekek. Legalább is így volna a leghatékonyabb szerintem, javítsatok ki ha nem.
2016. dec. 17. 20:09
 1/6 anonim ***** válasza:
Mivan?
2016. dec. 17. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Nem a gyakoritól a ritkább felé, hanem a könnyebbtől (egszerűbbtől) a nehezebb felé megy a sorrend.

Könnyebb egy "i" betűt megtanulni elsőre, mint egy "e"-t, ami komplikáltabb egy kisgyereknek, aki még soha nem írt.

Elfelejtetted már a saját kisiskolás korodat?

2016. dec. 17. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Képzeld nem felejtettem el, én abc sorrendben tanultam. Mellesleg mitől könnyebb megtanulni egyes betűket mint másikat. Mert szerintem egy i betűt és egy e betűt semmivel sem nehezebb megtanulni, vagy tanítani. Vagy ha mégis, akkor mi az a nehézség, amivel a gyereknek szembe kell néznie egy e betűnél, egy i betűnél meg nem. Mert az megértem, hogy nem rögtön egy összetett betűt tanulnak először pl ny, vagy ty, mert ezek tényleg nehezebbek, jobban el kell nekik magyarázni. A többi szerintem ugyan úgy tanulható, és tanítható. Teljesen mindegy, hogy első órán egy olyan képet mutatsz a gyereknek ami e betűvel kezdődik, vagy i betűvel. A különbség szerintem később mutatkozna olvasásnál, amikor a tanultakat több mindenre tudja használni.
2016. dec. 17. 21:31
 4/6 Garpe ***** válasza:

Valamilyen szinten benne van a gyakorisági sorrend, de inkább a betű nehézsége illetve írás/"rajzolás" mondójukban való hasonlóság.

Nem athok módon jönnek a betűk alaposan végig gondolt pedagógiai szempontok állnak a háttérben. Tudni kell, hogy írást és olvasást egyszerre tanulják. Mivel írni jóval nehezebb és ebben a korban még a kézügyesség sem túl fejlett, ezért a betű nehézsége az elsődleges szempont.

2016. dec. 18. 03:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Hogy lehet ennyi eszed...

Akkor nálunk pl az A meg az E lenne első helyen a németeknél meg a D?

Nem elég baja van egy 4.-esnek hanem még tanulja meg 3x az abc-t mert máshol nem az a gyakori betű mint itt...

2016. dec. 18. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

5# őszintén kérlek, hogy magyarázd már el amit mondtál, de most normálisan. Kiválogatom azokat a részeket amiket kifejthetnél:


"Akkor nálunk pl az A meg az E lenne első helyen a németeknél meg a D?"


Szerintem te ezzel a mondatoddal arra gondoltál, hogy az abc-sorrendet fel kéne cserélni a gyakoriságukra. Mert én azt vettem ki belőle. Semmi köze hozzá az abc-sorrendnek. Az maradna mindenhol ugyan az, csak annyi, hogy másik betűt tanulnának meg előbb első osztályban. Ennyi.


Hogy jöttek ide a németek?



"Nem elég baja van egy 4.-esnek"


Hogy jönnek ide a 4.esek?


"tanulja meg 3x az abc-t mert máshol nem az a gyakori betű mint itt..."


Miért kéne 3x megtanulnia mikor az nem változna sehol. Csak annyi változna hogy az abc-ből, a német kölök a D-t tanulná először, a magyar meg az E-t.


Ezek után remélem nem gond hogy beidézem a nyitó mondatodat is, de most neked szegezve:


"Hogy lehet ennyi eszed..."

2016. dec. 18. 11:30

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!