Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Tanárok, ti hogyan kéritek...

Tanárok, ti hogyan kéritek számon az anyagot? Lenne pár kérdésem.

Figyelt kérdés
Előre bejelentitek a dolgozatokat, vagy szúrópróbaszerűen is írattok? Röpdolgozatokat is írattok a diákokkal, vagy csak témazárót? Szoktátok feleltetni a diákokat? Ha igen, akkor, úgy hogy feltesztek a diáknak 5 kérdést, és amennyire tudja a választ annyi lesz a jegye? A röpdolgozatok is ilyen 5 kérdésesek, vagy sok kérdést tesztek fel és pontozzátok? Százalék, vagy pontok alapján adtok jegyet a dolgozatokra? Ha százalékonként, akkor a határokat is szeretném tudni, hogy például mennyitől adtok kettest stb. Diákok is írhatnak, hogy az ő tanáruk hogyan csinálja. Ja, és azt is szeretném megkérdezni, hogy mit tanítotok. Előre is köszönöm a válaszokat! :)

2018. jan. 21. 14:06
 1/5 anonim ***** válasza:
84%

A százalékra nem lehet pontos váladzt adni, mert nem tudjuk, hogy általános vagy középiskola. Egyetemen például 60 %-tól kettes.

Anyám tanár 25-től kettes, 50-től hármas, 75 négyes, 90 az ötös.

Ő matektanár bejelenti, de általában azbösszes is.

2018. jan. 21. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Bocs elküldtem. Feladatok vannak, százalékra pontoz. Muszáj másmilyen dolgozatot is iratni, nemcsak tz-t.

Ő nem alkalmazza ezt a módszert, de volt egy tanárom aki ige. Lusta volt javítani, ahány kérdsre tudod a választ az ötből, ahányast kapsz.

2018. jan. 21. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Párhuzamosan tanítok egy szakgimnáziumban és van pár órám az egyetemen is.

Elég sztenderd dolgozatíratási módszereim vannak. Az egyetemen nagyságrendileg rugalmasabban állíthatom össze a feladatsorokat, hiszen ott nem kell senkihez sem alkalmazkodnom. Általában feleletválasztós kérdések vannak, I-H, illetve relációanalízis, összesen 100 pontért. Ennek az egyetlen oka az, hogy így nagyságrendileg egyszerűbb 300+ vizsgadolgozatot kijavítanom, mintha ugyanennyi esszét kellene végigolvasnom, vagy ennyi szóbelit kellene végighallgatnom. Amíg nem volt család, és csak az egyetemen tanítottam, szóbeliztettem, de idő hiányában áttértem erre a módszerre. A diákok is jobban szeretik, én is, és őszintén szólva több dologra is rá lehet kérdezni, mint egy szóbelin, pláne esszében. Az egyetemen ugye nincs röpdoga, a félév elején meg kell határozni, hogy pontosan mikor lesz évközi ZH, milyen a számonkérés módja.

A középiskolában a kollégákkal megbeszéljük, hogy pontosan milyenek legyenek a követelmények, hogy mindenki ugyanazt kapja évfolyamon belül. Szóban csak félévkor/év végén feleltetek időhiány miatt. Röpdogát ritkán iratok, ha igen, az is feleletválasztós. A témazárók összetettebbek, kifejtős kérdések vannak, ott ugye elsősorban az a cél, hogy az érettségihez hasonlatos feladatsorral találkozzanak a diákok.

2018. jan. 21. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Utolsó! Én is egyetemre járok, én vagyok az első válaszoló. Igen, szeretik, mert lehet puskázni. Mivel bent vannak 200-an, nem lehet mindenkire figyelni. Mi sajnos kevesen vagyunk, így ritkán merek. Még szóbelire tanulni kell azért. Ezért szeretik jobban :)

Középiskolában nem volt egységes nekünk a számonkérés. Meg volt adva, hogy évi két tz kötelező, illetve ha heti két óra van, akkor 2+2 jegynek lenni kell, ha csak egy, akkor 1+2.

Amúgy írt a kérdező nekem, hogy a "torkomon van a töri". Nem tudok rá mit mondani, én szerettem.

2018. jan. 21. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%

Jóval kevésbé lehet, mint egy szóbelin a tételkidolgozás alatt, amíg én az aktuális vizsgázóval vagyok elfoglalva. Egyszerre általában 30 embert vizsgáztatok, rájuk még lehet figyelni. Ráadásul szánom-bánom bűnöm, de anno én is puskáztam nem keveset, úgyhogy gyorsan kiszűröm, ha valaki ezzel próbálkozik- azoknak a diákoknak a 90%-a, aki azt gondolja, hogy akkora király puskázásból, hogy őt aztán soha nem veszik észre, rendszerint mindig lebuktatják magukat. Az más kérdés, hogy nem megyek oda és veszem el tőle a feladatlapot.

Minek?

Ha annyira ismeretlen számára a tananyag, hogy a mobilján vagy a füzetében egyfeszt csak lapoz, hogy hol található olyan kifejezés, ami legalább nagyjából passzol a kérdéshez, úgyse fog átmenni, mert annyi idő nincs a vizsgára, hogy mindent átolvasson. Egyébként az én jegyzetem a kötelező szakirodalom, és volt annyi eszem, hogy nem szóról szóra ugyanazok a mondatok vannak benne a könyvben, mint egy-egy kérdésnél a vizsgán :)

Ha pedig valakinek a puska tényleg segít abban a háromnegyed órában, az valószínűleg vagy csak pár kérdésre keresett választ, vagy pedig pontosan tudta, hogy hol tudja megtalálni az érintett részt. Tulajdonképpen egyre megy, mert azt jelenti, hogy átolvasta már legalább 1-2-szer, és nagy valószínűséggel a kurzus legfontosabb alapvetéseit el tudta sajátítani. Nyilván vannak kivételek, de ezt szóbelin sem tudom kiszűrni, hogy most tényleg mindent tud, vagy csak rákérdeztem arra az egy tételre, amiről volt némi fogalma. Számomra az a fontos, hogy azokat ne engedjem át, akiknek tényleg nem elégséges a tudásuk. Ezt azért 80-90%-ban ki szokta szűrni a vizsgám. Az, hogy valaki, aki tanult, hármassal vagy ötössel megy át... engem már egyáltalán nem érdekel.

2018. jan. 21. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!