Én is lehetek stewardess?

Figyelt kérdés
Először is szeretnék mindent tudni erről pl: hogy az állásinterjún angolul beszélnek végig minden angolul van? Ha még is szeretnék megpróbálni az lenni melyik kurzust végezzem el előtte és melyik legitársasághoz csatlakozzak? Tudom hogy ez nem igy megy és komoly dolog akár hónapokig is eltart ameddig felkészitenek. de ha kell 1 évig is tanulok hogy meglegyen. az angol nem igazán megy de még van 1 évem a suliból megtanulom azzal nem lesz baj. És azt is szeretném tudni hogy igaz hogy egy stewardessnek nincs magánélete és szinte sosincs itthol? mindent akarok tudni segitsetek

2020. márc. 27. 11:21
 1/8 A kérdező kommentje:
Ó és a fizetés is érdekelne, meg az állásinterjún erős smink kell? hallottam hogy mindig szépnek kell lenniük szép smink bár én nem igazán sminkelek
2020. márc. 27. 11:24
 2/8 anonim ***** válasza:
Az egyéb kategóriában nem!
2020. márc. 27. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Az angol mellett a magyar nyelvet is ismerned kell, ha itthon szeretnél elhelyezkedni.
2020. márc. 27. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
nézz erről videókat, pl h emirates cabin crew assesement day, vlogok, sok ilyen lány van pl JetGirl, ő pont cseh de angolul vannak a videói. Ennél a cégnél 800-700 ezer forintot keresnek havonta és ingyen szállást kapnak dubaiban:)
2020. márc. 28. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
60%

Jelenleg nem keres senki embert, bajban van a légiközlekedés :(


De ha vége ennek az őrületnek, érdemes első körben a fapadosoknál, pl a magyar Wizzairnél próbálkoznod, ők sokszor tartottak felvételit még a vírus előtt, figyeld majd a hirdetéseiket.

Viszont eléggé tájékozatlannak tűnsz, pedig nem árt, ha alaposan utánanézel ennek a munkakörnek, és lehetőleg a cégnek is, ahova jelentkezni szeretnél, mert pl állásinterjún klasszikus kérdés, hogy “Meséljen, mit tud a cégünkről és az ön által megjelölt munkakörről?”. Erre nem jó, ha makogsz, magabiztosnak kell lenned. Bár ez az egész stewardess interjúra jellemző, ez egy olyan poszt, ahol nagyon fontos a határozottság, de ugyanakkor az udvariasság is, mert MINDIG az utasnak van igaza, nem küldheted el a francba, akkor sem, ha ő épp ezt teszi veled.


Angolul mindenképp tudni kell, Wizz interjúk is gyakran zajlanak (majdnem) teljes egészükben angolul. Nem kell felsőfok, de fontos, hogy súlyos hibákat ne véts és nagyon magabiztos legyél, ne félj használni a nyelvet. További nyelvismeret előny.


Fizetés terén fapadosoknál nem keresed magad gennyesre, de Emirateshez meg egyéb puccos cégekhez kb nulla esélyed van külföldiként bejutni tapasztalat nélkül nem túl erős angollal, egyéb nyelvek hiányával (sok nemzeti légitársaság az ország nyelvének ismeretét is megköveteli). Szóval a fapados (Wizz, Ryanair, Easyjet pl) egy ugródeszka, ha ott lehúzol pár évet, sokkal nagyobb előnnyel kerülhetsz át máshova.


Smink, hát a stewardessek általában erősen sminkelnek, vannak cégek, akik ezt meg is követelik, szigorú szabályokat kell követni (pl az említett Emiratesnél). Máshol meg lazábbak, de egy alapozó, valamilyen szemfesték, rúzs kombó általában mindenhol elvárt.


A sosincs itthon, na az pl pont az Emiratesre lehet igaz, mert tőlük simán elvárja a cég, hogy költözzenek Dubaiba (fizetnek nekik kb mindent, de ha azt mondják, hogy ott kell lakni, akkor muszáj). Ryanairnél is nagy eséllyel kaphatsz külföldi bázist, de Wizznél pl sokan vannak Budapesten, ők szinte mindennap hazamehetnek. Ahhoz viszont hozzá kell szoknod, hogy nem élsz normál életet, mert lehet, egyik nap kezdesz éjjel 3-kor, dolgozol délutánig, aztán kövi nap estére mész, hajnalban végzel. Nincs ünnepnap, hétvége sem. Magánélet az a partneredtől függ. Tény, hogy sokan nem tudnák ezt tolerálni, de másfelől meg egy stewardess barátnő még mindig nagy “érdem” sok pasi számára :) Persze nem szabad hagyni, hogy kihasználjanak. A helyedben ha tényleg ebben kezdesz dolgozni, én valamilyen repülős párt keresnék, aki maga is tudja, mivel jár ez a munka. De ez nem törvényszerű, sok cabin crewnak, pilótának, egyéb reptéri dolgozónak van “civil” párja.


Ami a tanfolyamokat illeti, azokat MINDEN LÉGITÁRSASÁG SAJÁT MAGA TARTJA! Vagyis hozzájuk kell jelentkezned, és ők fognak kiképezni, ha kiválasztottak. Ezt nagyon fontos tudnod, mivel rengeteg kamu hirdetést láttam már, de nem létezik olyan, hogy “OKJ-s stewardess képzés” (régen valóban volt, de a Malév csődje idején szűnt meg kb) meg ilyenek, ezek mind KAMU hirdetések!!! Egyébként átlagosan olyan 6-8 hét szokott lenni a tanfolyam, rövid, de intenzív, komolyan kell venni, és szigorúan veszik, főleg az életmentési, vészhelyzeti gyakorlatokat.


Még valami, vannak bizonyos fizikai követelmények is, ezek légitársaságonként eltérnek, szintén érdemes utánanézned. Van egy minimum testmagasság (Wizznél pl 165 cm, Ryannél 158) és/vagy egy olyan magasság, amit el kell tudnod érni kinyújtott kézzel lábujjhegyen cipő nélkül (ebből nem tudnak engedni, mert pl a biztonsági felszerelések vannak olyan magasan, azt le kell venned, ha baj van). Nem lehetsz túl kövér és a szemednek sem szabad túl rossznak lennie (talán +-4 dioptria a határ, de járj utána pontosan). Lehet szemüveged, de nem haladhat meg egy bizonyos értéket a dioptria. Tudnod kell úszni is, ez fontos, és nem lehet olyan tetoválásod, ami egyenruhában is látszik. Egészségesnek kell lenned, nem lehet pl epilepsziád, súlyos cukorbetegséged, szívpanaszaid, ilyesmik, és a jó kondi sem árt, mert bírni kell a strapát.


Huh, dióhéjban talán ennyi. Ha valamit kihagytam, elnézést!

2020. ápr. 3. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Nagyon fontos az angol nyelv tudás. Nem kell tökéletesen beszélned, de azért tudjál középszinten beszélni.

AZ előttem válaszoló nagyon rosszul tudja: Kezdőnek lenni, nem azt jelenti, hogy csak fapadosokhoz mehetsz. Mehetsz bárhová, ahol teljesíted a kritériumokat.


" Emirateshez meg egyéb puccos cégekhez kb nulla esélyed van külföldiként bejutni tapasztalat nélkül " Ez nettó baromság. Az Emiratesnél és a többi nagy arab légitársaságoknál szinte csak külföldiek dolgoznak és NULLA tapasztalattal is be lehet kerülni. Nagyon sok mostani kollégám van, akik kezdőként Emiratesnél, Qatarnál repültek. Ide sokkal jobban kell az erős angol nyelvtudás, mint máshová, nagyon kemény a felvételi.


Nem tudom, hogy neked mi lenne a cél, hogy itthon maradj vagy külföldre költözz. Ha itthon maradsz, akkor őket ajánlom: Wizzair, LOT (BUD bázisnál elég csak az angol, WAW bázisra már kell a lengyel), Travel Service.

Külföldre ajánlom: Air Baltic, Norwegian, Enter Air, British Airways, FlyDubai, Emirates, Qatar, Etihad, Ryanair.


Ha külföldihez mész, akkor ott is kell laknod, amit neked kell fizetned, kivéve az araboknál. Araboknál a popsid alá tesznek mindent IS, csak a saját szórakozásodat kell fizetned és így azért elég gyorsan össze tud jönni a pénz egy házra itthon (fiatalként ezt javaslom).

Vannak olyan légitársaságok, ahogy külföldön nagyon nem keresnél jól, még az albérleted ára sem jönne ki, pl.: Easyjet, Ryanair (ez inkább bázis függő, mert a bázisod országa alapján kapod a fizud és az alapján adózol is).


Magán életed megmarad, csak kicsit át kell szervezni. Szabad időd is lesz, de hát ezek is légitársaság függők. Fapadosnál szinte kirepültetik veled a maximum 90, néha 100 órát is.

Azt tudom tanácsolni, hogy sportolj rendszeresen. Ha elkezdesz repülni, akkor baromi rendszertelenül fogsz élni: akkor eszel, amikor időd van, akkor alszol, amikor otthon vagy. Néha hajnalban kelsz, néha meg átrepülöd az éjszakákat, időzónákat repülsz át és így nagyon szépen meg tud borulni a szervezeted és az össze-vissza rendszertelen élet (inkább evés-ivás, pihenés) miatt szépen elkezdenek majd feljönni a plusz kilók (tapasztalat :( ).


No, első lépésnél menj el egy repülő orvoshoz és csináld meg az orvosi alkalmassági vizsgálatot, hogy megtudd, hogy egyáltalán repülhetsz-e (ezt amúgy is kötelező, csak kicsit később).

Keress olyan légitársaságokat, ahová szívesen mennél és el is tudnál menni. Ahová felvételizni mész, nézz utána a cég adatainak, történetének.

Itthon szokott lenni Emirates és Qatar felvételi, menj el hozzájuk, még akkor is, ha nem oda szeretnél menni, legalább gyakorolsz egy kicsit.


Van egy felvételire felkészítő tanfolyam, ami 2 napos és nagyon tudom ajánlani, mert rengeteget segítettek nekem is: [link]


Van egy könyv, ami rengeteg felvételi kérdést tartalmaz és érdemes beszerezni: Cabin Crew interview questions and answers a címe (Bond Jessica írta, fehér-lila színű a könnyv, 16USD eBay-en). Minden fontos dolgot megtalálsz benne, szóval ezért most nem is térnék ki a legtöbbször feltett kérdésekre.


A felvételik több körösek és légitársaságonként eltérőek. Az elején vagy egy bemutató a cégről, utána van egy bemutatkozás (készülj fel egy 1-2 perces bemutatkozó szöveggel, ez az egy legyen tökéletes), vannak csoportos feladatok, személyes elbeszélgetés, valahol szokott lenni egy angol írásbeli teszt is.


A tréning nagyon intenzív, kb 5-8 hetes szokott lenni. Sokat kell tanulni és nagyon sok mindent. A gyakorlati képzés is nagyon kemény (igazi tüzet oltasz, vízből mentesz, újra élesztesz, stb...) Nagyon összetett és sok rétű munkáról van szó.


Fontos, hogy csinos legyél, kedves, aranyos, segítőkész, de határozott és magabiztos. Magasság határ is van, amit nem mindig vesznek komolyan. Vannak nagyon picike kollégáim is, akiknek mindig segíteni kell, ha valami magasan van. Mezítláb, lábujjhegyen állva, kinyújtott kézzel gond nélkül el kell érned a 210 vagy 220cm-et.


"Smink, hát a stewardessek általában erősen sminkelnek, vannak cégek, akik ezt meg is követelik" Ez sem teljesen igaz, meg van határozva, hogy mennyi sminket tehetsz fel, nem sminkelheted magad erősen. Egységesen kell sminkelnie magát mindenhol (van olyan cég is, ahol a fiúknak is).


Minden évben újra kell vizsgáznod mindenből, 2 évente gyakorlatból is.

Első alkalommal, fél év után és utána évente kell repülnöd egy járatot oktatóval, akivel együtt dolgozol vagy csak figyeli a munkádat távolról és kérdezgeti az eljárásokat. Ha 1x megbuksz, akkor még 1x megpróbálhatod, de az már sokkal szigorúbb lesz és ha nem sikerül, akkor kirúgnak (nem mindenhol van 2. esély). A tudásodat mindig frissen kell tartanod és a bármikor aktuálisan bevezetett új eljárásokkal is tisztában kell lenned- lehet ez állandó újítás vagy csak átmeneti (ezeket nem oktatják le, jön egy e-mail, elolvasod és tudnod kell). Repülések előtt van egy briefing, ahol a vezető légiutaskísérő szokott feltenni kérdéseket (normál vagy vészhelyzeti eljárásokról, elsősegélyről, stb...), amire/amikre tudnod kell a választ, különben leszed a járatról.


Nagyjából ennyi, ha bármi kérdésed van, akkor írj nyugodtan.

23F

2020. jún. 10. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
68%

6-os, te magad repülsz?

Nagyon jó, hogy kb ugyanazt írtad, mint én, csak épp két-három dologba kötöttél bele igen bunkó stílusban. Amiket mellesleg wizzes lányok (akik próbálkoztak az Emirnél is) és egy lot-os tanuló sztyuvi mondott, tehát nem inkompetens emberek.

Nem mellesleg az égvilágon sehol nem írtam, hogy CSAK fapadosnál repülhet valaki kezdőként, nem tudom, miért forgatod ki a szavaimat. Nem. Azt viszont ugye te sem akarod letagadni, hogy egy kezdőnek sokkal nagyobb esélye van náluk elindulni, mint az araboknál?

A második lekezelő szövegednél meg szuper, hogy CSAK a tapasztalat nélküliséget emeled ki (remélem, most nem jössz azzal, hogy ez nem is akkora hátrány a sok fapadostól átment rutinos jelentkezővel szemben), afelett meg elegánsan elsiklasz, hogy a kérdező saját bevallása szerint nem tud kiemelkedő szinten angolul (amit utána ecsetelsz te is, hogy fontos) és nem beszél más idegen nyelvet, ami pedig komoly előny lenne.

A sminkbe meg végképp nem értem, hogy mit kötsz bele, pláne pasiként. Elnézést, hogy nem álltam neki részletesen bemutatni a sminkszabályokat, amiket a kérdező úgyis megismer majd annak idején. De persze pl. Emir nem sminkeltet erősen, végül is “csak” alapozó, rúzs, púder, pirosító, szemfesték, szemöldök kihúzás az alap. Wizzesek nagyjából ugyanezeket viselik. Aláírom, hogy pasiként talán ehhez nem értesz annyira, de ez nagyon is sok rendszeresen. És az Emiratesnél kötelező feltenni minden egyes munkanap.

2020. jún. 10. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

Igen, repülők. Kezdőként kezdtem Qatarnal, szóval azt ne mond, hogy lehetetlen bekerülni oda kezdőként. Az tényleg előny, ha van már tapasztalatok.


Szinte ugyanazokat írtam le, mint te... Kell a megerősítés is és ki is egeszitettem. Még ajánlottam is egy tanfolyamot és egy könyvet is, ami tényleg nagyon jók és csak ajánlani tudom.

Hát a smink, az tény ,hogy nem értek hozzá, de pasikent ez a normális. A sok féle sminket is lehet feltenni úgy, hogy ne legyen eros.

A stilusert meg ne haragudj, nem akartam bunkó lenni.


Az angol meg tényleg fontos, az a repülés nyelve. Más nyelvek ismerete meg előny tud lenni.


Csak még annyi, hogy az araboknal nem azt nézik, hogy van-e tapasztalatok, hanem azt, hogy beleillesz-e a csapatunkba és olyan ember vagy, aki kell nekik. A tapasztalat meg nem hátrány.

2020. jún. 10. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!