Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Mennyire hasonlít a mérnöki...

Mennyire hasonlít a mérnöki cad/cam testmodellezés(Inventort,Solidworks) a grafikus modellezésre(maya,blender,3dsmax)?

Figyelt kérdés

2021. máj. 27. 17:39
 1/5 anonim ***** válasza:
Csak két programmal van tapasztalatom, és sok tanulnivalóm van még, de a CAD modellezés most jobban tetszik, mert könnyebb megadni az arányokat és a méreteket. Könnyebb ellenőrizni, változtatni az alapokon. Ha például csinálsz egy 2cm-es hengert és utána akarsz rátenni letörést, sokkal egyszerűbb Inventorban. És nagyon egyszerű belőle műszaki rajzot csinálni. A Blenderben a textúrát tudom részletesebben kidolgozni, és elvileg van benne szobrász mód, amivel az aprólékos külső alakítható. A fényeket és a kamerát könnyebb ízlés szerint alakítani.
2021. máj. 27. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim válasza:
100%
Teljesen más a kettő. A grafikus modellezés inkább virtuális gyurmázásra hasonlít, a mérnöki modellezés pedig paraméteres, csak olyan felületek vannak benne, amiket egyszerű matematikai képletekkel le tudsz írni. Sík felületek, hengerpalást, gömb palást a leggyakoribb.
2021. máj. 27. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
De hát azért egy dugattyú vagy kuplung is bonyolult forma.
2021. máj. 27. 21:07
 4/5 anonim válasza:
100%
viszont az egyes elemeket könnyebb megrajzolni CAD-ben, mint kézzel rápakolni. A dugattyú erre pont nagyon jó példa: Egy hengerből indulsz, amire felül teszel kettő vagy három gyűrű alakú bemetszést, az aljából kivágod egy téglalappal, teszel rá egy furatot, illetve a dugattyú aljából kimetszed a főtengelynek a helyet, hogy alsó holtponton ne érjen bele. Utána minden élét lekerekíted (ez pl CAD-ben kb 3 kattintás, míg blenderben negyed óra szenvedés), és kész is vagy. Ha pedig át kell méretezni a dugattyú alapméretét, akkor CAD-ben két kattintás, és a program alkalmazza rá a többi módosítást is, nem kell újratervezni az egészet.
2021. máj. 27. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim válasza:

Két külön elvet követ a kettő, a CAD szilárdtest-modellezés, míg a Blender, Maya felületmodellezés.

A CAD-rendszereket mérnöki tervezésre használják, mert pontos méreteket lehet megadni, alapvető alkatrészeket könnyen lehet modellezni. A sok modellből összeállítást lehet készíteni, ahol "kényszerekkel" egyméshoz illeszted az alkatrészeket, így látod a teljes konstrukció együttes működését. A gyártáshoz egyszerűen lehet 2D-s rajozkat készíteni a modellekről, mert a program le tudja vetíteni mindneféle nézetre, amit aztán be lehet méretezni.

A felületmodellezés inkább szobrászkodáshoz hasonlít, ott a konkrét méretek nem számítanak, inkább csak az arányok, mivel ott szabadfelületekkel dolgozik a felhasználó. Ezek komplex függvények által leírt görbe felületek, amik mérnöki gyakorlatban ritkábbak, ott legtöbbször síkok, merőlegesek, szögek vannak. Plusz a Maya, Blender-ben készült dolgok jellemzően a "számítógépben maradnak" nem a fizikai megvalósítás a cél, hanem egy render, vagy animáció elkészítése kép, vagy videóanyaghoz.

2022. júl. 14. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!