Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » A nyugati felszerelések...

A nyugati felszerelések kényesek és sok karbantartást igényelnek a keleti eszközök meg szinte semmit?

Figyelt kérdés
A nyugati technika sok karbantartást igényel amiket hallottam róla de visszaadja azt amit kapott. A keleti meg kevésbé olyan precíz de karbantartási igénye nagyon kevés.

dec. 24. 22:35
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:
100%

Világos emlékszem, hogy egy lada blokkon már hengerfejet kellett felújítani 100ezer km körül.

Bezzeg a 80as évek dízel merci és vw motorjai fél millió km-et egyszerű olajcserékkel és izzítógyertya cserékkel elmentek.

Nekem ez aligha tűnik alacsony karbantartási igénynek.

dec. 26. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 anonim ***** válasza:
100%

Ez így nem igaz, kérdező.

A keleti termékeket ugyan könnyebb volt karbantartani (a trabantra mondták még anno, hogy az út széli árokban is lehetett hozzá alkatrészt találni, meg a szereléshez elég volt egy kalapács), viszont sokkal többször kellett kis-karbantartást csinálni. Nekünk volt ladánk meg trabantunk is, valamint később ugye nyugati autó. A nyugati 5 év alatt egyszer sem hibásodott meg, a sima normális szervízen kívül semmit nem kellett vele csinálni, ellenben a trabant meg a lada évente kb 2-szer ápolásra szorult. Olajat is jóval gyakrabban kellett cserélni, mint a nyugatiban, ami ugye nem két fillér.

Ráadásul a trabant még biztonságos sem volt, ugye a "papírtigris". Ha a trabanttal ütköztél valami robosztusabb autóval, a trabant kb szétesett. Egyik rokonunk ütközött egyszer egy nyugati autóval '90 után, amikor még neki trabantja volt. A nyugati autó eleje kissé behorpadt, meg a lökhárító leesett, a trabant eleje viszont kb eltűnt, mindez nem nagy sebesség mellett. A keleti autók ráadásul zabálták a benzint meg a dízelt, valamint brutál hangosak voltak. Az egykori Zaporozsec, ha beindítottad, kb mint az atomrobbanás, a szomszédos utcában is hallani lehetett.

Itt is hányan nosztalgiáznak azon, hogy egyesek egész délután a Wartburgot szerelték. Hát én nem tudom, de egy nyugati autót azért nem kell(ett) egész nap szerelni, ha valami baja volt.

Van egy idős ismerősünk, akinek régen szállítással foglalkozó cége volt még a Keleti-Blokkban, nekik több orosz UAZ meg néhány IFA teherautójuk volt. 100ezer KM körül már döglődött, és napokig szerelgetni kellett, kb a fél motort kicserélve, hogy megint működőképes legyen. Ez minden, csak nem alacsony karbantartási igény.

dec. 27. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!