Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Az F–117 jó gép volt ?

Az F–117 jó gép volt ?

Figyelt kérdés
Az F–117 Nighthawk mennyire volt jó gép ? Miért engedték el a gépet ilyen gyorsan ?
márc. 12. 13:27
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
27%

Annyira jó gép volt hogy a Délszláv háború idején le is lőttek egyet belőle.

Egyébként egy szerb hadseregben szolgáló magyar származású légvédelmi tiszt lőtte le.

[link]

Egyébként az F117-es aerodinamikailag kataszttrófális volt, a lopakodó képesség miatt néz ki ilyen szögletesen de ezért is olyan esetlen hogy a manőverezéséhez számítógépes repülési navigációs segéd rendszer is kell.

márc. 12. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
46%
Csak a B kategóriás akció filmekben volt jó, mert faxán nézett ki.
márc. 12. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
Milyen szempontból ? Az első lopakodó gép volt, azt jól teljesítette. Amugy a repülési tulajdonságai rosszak voltak, hiszen az egész szerkezetet alárendelték az alacsony észlelhetőségnek. Annyira istabil volt, hogy csak a számítógép tudta repülni, az ember képtelen lett volna kézileg irányítani.
márc. 12. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%
Lopakodó módban teljesen süketen repült, mert minden antennát be kellet húznia a testbe, különben kiszúrták volna a radarok. Ettől függetlenül nagy durranásnak számított annak idején, de ma már bőven elavult kategória. Annyit tudott, hogy rárepült a kijelölt célra, és visszament a bázisára, ha közben bármi is módosult volna, nem szerzett volna róla tudomást. Az F22-F35 fényéveket ver rá minden tekintetben, de a helyes irányt a fejlesztésekhez megmutatta. A lelövése pedig egy hírszerzési kudarc volt, mert egy olyan légvédelmi üteg közelében repült, aminek a P15 lokátora nem is észlelhette volna, viszont a szerbek egy modernebb P18 lokátorral üzemeltek, az közelről 20-25 km-ről be tudta mérni. Ha a gép csak 10 km-rel arrébb repül, akkor a tűzvezető lokátor nem tudta volna célba venni, de annyira elbizakodottak voltak az amcsik, hogy nem hitték hogy van olyan technika, és képzett személyzet amelyik veszélyes lehet a lopakodójukra. Ebből is látszik, hogy teljesen lopakodó technika nincs, csak csökkentett észlelhetőség, amit a radarkeresztmetszetben adnak meg. Egy F16 radarkeresztmetszete úgy 3 m2, ha jól tudom az F117-é 0,012 m2 körül volt, kb egy teniszlabda, az F22-é ennél kisebb, úgy hogy sokkal gyorsabb, repülhetőbb, és van kommunikáció.
márc. 12. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
80%

Kíváncsi leszek hány évtized alatt fog kikopni az orosz radaros dezinfó, ami nálunk még mindig fut :)


Az F-117 arra a célra teljesen jó volt, amire kifejlesztették a '70-es években. Mikor kivonták hadrendből ( még mindig repülnek ) már 30-on túl voltak a gépek, ami meglepően hosszú idő egy feladatorientált gép számára.


A speciális bevonat javítása miatt a fenntartása drága volt és különösebb katonai igény sem mutatkozott a gépekre 2000 után.


Ahogy írták: a gép instabil volt, fly by wire nélkül nem volt repülhető, de ehhez hozzátenném hogy kb minden gép ilyen 1975 óta :)

márc. 12. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%

#5

Semmilyen dezinfó nincs a radarban, az tény, hogy ahhoz a rakétakomplexumhoz alapból egy P15 járt volna, a P18-nak meg kb a duplája az érzékelési távolsága. Az volt a dezinfó, hogy egy ősrégi, áthangolt hosszúhullámú ruszki radar látta a gépet. Vagy szerinted hogy lőtték le a gépet? Találomra fellőttek egy rakétát az éj sötétjébe, és eltalálta? Pontosan rekonstruálva lett hogy mi történt, 80%-ban az emberi tényezőn múlott az egész, mivel az észleléstől számítottan kb 30mp-n belül indították a rakétát. Hogy működjön a dolog nem volt elég felderíteni a gépet, a neccesebb része hogy a tűzvezető lokátor is befogja, különben a rakéta célt téveszt. Az amcsik azóta is titkolják a lopakodó jellemzőit, de ez a befogás egyedüliként lehetőséget adott arra, hogy megállapítsák az F117 tényleges radarkereszmetszetét. Jelenleg sem az F22, sem az F35 radarkeresztmetszete nem ismert, csak becsült, ilyenkor békeidőben, amikor repülnek a gépek, mindenféle dudorokat helyeznek el a sárkányon, hogy ez az adat titkos is maradjon.

márc. 12. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
80%

Nincs persze. A P18 egy mese volt, mert ugye háborúban még véletlenül sem mondunk el fontos dolgokat, igaz?


Keress rá a Marconi S600-ra és csodálkozz :)

márc. 12. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 PMC Wagner ***** válasza:
73%

A valódi indok inkább az lehetett hogy a szerbeknek sikerült bemérni. Az infót a radarkeresztmetszetekről valószínű orosz stb kézre is jutottak így már hatékonyan belehet mérni.


Ez utóbbival van egy krva nagy tévhit ami a kinézetet illeti. Mert nem attól függ hogy valaminek milyen a radar keresztmetszete az egy sokkal kényesebb dolog. Ránézésre nem lehet megállapítani. Ha így működne a ballisztikus stb rakéták mind láthatatlanok lennének a radaron pedig nem azok. Egyébként a lopakodó sem láthatatlan sokkal inkább úgy működik a dolog hogy fals infót ad. Viszont ha beállítják hogy milyen értékeket kell repülőnek néznie akkor bizony ott fog villogni rajta a pontos helyzete


Ezért is van cirkusz az F35-ösöket illetően most Törökországgal akiknek S400 as rendszereket vettek.

márc. 12. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
66%

A szerbeknek sem sikerült bemérni. Ha bemérték volna akkor lett volna target lock és akkor ráküldtek volna egy radarvezérelt rakétát.


A finomhangolt képernyőn az F-117 radarszórásának eredménye látszott, egy halvány, felhőszerű mozgó paca. Ha lett volna aktív track vagy rávezető mód a radar oldaláról akkor a közelben repülő EC-135 dolgozott volna.


A parancsközlő távirányítású Nyevát lehet optikával is irányítani, a radar alapján optikával rávezették a felhőalap alatt repülő F-117-re a rakétát.


"Az infót a radarkeresztmetszetekről valószínű orosz stb kézre is jutottak"

A gép radarkeresztmetszete minden szögből más, azt simán sadarral szerintem nem is tudod mérni.


"Egyébként a lopakodó sem láthatatlan sokkal inkább úgy működik a dolog hogy fals infót ad."

Ez orbitális hülyeség. A kalsszik vadászgépeknél is mérik a radarkesztemetszetet, a gépeken van radarbesugárzásjelző és a pilótának az a dolga, hogy mindig olyan szögben repüljön a besugárzásjelző által jelzett radarhoz képest, hogy a kép radarkeresztmetszete a legkisebb legyen. Na ez utóbbi szigorúan titkos adat :)


A lopakodó pedig úgy működik, hogy a radar számára láthatatlan. A Have Blue majd az F-117 volt az első olyan repülőgép, amelyik matematikai modellek és számítások alapján redukált radarkeresztmetszet alapján készült. A gép felszíne geometriailag úgy van kialakítva, hogy ugyanabba a szögbe ne verjen vissza radarsugarat ahonnan az jött. Erre segít rá a speciális abszorbens festés így a gép által a radar irányába visszavert sugárzás a lehető legkisebb lesz. Ez nem azt jelenti, hogy láthatatlan lesz a radar számára, hanem azt hogy a felderítési távolság radikálisan lecsökken. Egyíg egy klasszik alumínium vadászgépet akár 200 kilométerről is kiszúr a radar, addig egy nagy magasságban repülő lopakodógépet jobb esetben csak kilométerekről - ami kellemetlen ha te vagy a célpont.


Fals infó csak aktív zavaráskor jelenik meg a radaron, viszont olyat az F-117 nem használ, plusz van már egy rakás légvédelmi rakéta ( orosz is ) ami képes home-on-jamming vezérlésre és a zavarójelre áll rá.


Kíváncsi leszek a törökök mikor dobják ki a most csúfosan leszerepelt S-400-akat :D

márc. 12. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
100%
Borzalmasan rossz repülési tulajdonságokkal rendelkezett, alacsony volt a bombaterhelése - DE be lehetett küldeni olyan védett célpontok ellen ahova más gépet földi rakétaindítás kockázata nélkül nem. Szóval ja, megérte az árát, az akkori színvonalon.
márc. 12. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!