Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Mi értelme volt a repülőgépeke...

Pro Patria kérdése:

Mi értelme volt a repülőgépeken az álcázófestésnek, ha utána telenyomták az egészet jelzésekkel, számokkal, lámpával, sőt Normandiánál a szövetséges gépeket még fehér csíkokkal is?

Figyelt kérdés
2011. jan. 6. 18:42
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

1. Normandia speciális eset, azokat előző 1-2 nap festették rá, hogy megismerjék (ne lőjék) egymást,

napok múlva már nem volt rajtuk.

2. Az álcázófestés igencsak hasznos, de azért el kellett látni felségjelzésekkel is.

Azért (nem tudom honnan veszed) az úgy nem igaz, "telenyomták" mindenfélével.

Rengeteg háborús felvételem van (ha látok eredetit felveszem) sehol nem látom az általad mondott "telefestést".

2011. jan. 6. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Például a messzerek sárga orra.
2011. jan. 6. 19:20
 3/12 BlackSword ***** válasza:

Az álcafestéknek az a lényege, hogy ha a töldön áll a gép, akkor az ellenséges légifelderítők ne láthassák meg... Ennek ma már semmi jelentősége, mert a megfigyelés, és a katonai hírszerzés műholdakat is használ, és az elől elég nehéz elrejteni a gépeket...


Aztán nagyon telefestve sem voltak a gépek... Az pedig hogy a Barbarossa hadműveletben nevetett gépek orrát sárgára festették, csak részben igaz, mert csak az orr alját festették, de azt a földön el lehet takarni egy álcahálóval...


A mai napig is másként festik a gép alját, mint a tetejét... Csak hogy ne lehessen őket olyan könnyen kiszúrni...


Harmadsorban a sivatagi álcafestés is inkább szárgásbarna... Jobban illik a környezetbe...

2011. jan. 6. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:

Ezekről beszélek:

[link]

[link]

2011. jan. 7. 18:06
 5/12 Phoney ***** válasza:
51%

Az első képen nincs álcázófesték, szóval arra nem értelmezhető a kérdésed, sőt a gép nagy részén festék sincs. Egy fémszínű Mustang, amit a vak is meglát, mert csillog.


A másodiknál az orrot le lehet takarni a földön, másrészt pedig a vadászgép feladatán múlott, van-e értelme egyáltalán a levegőben álcázni. A háború vége felé a német gépekről pl. nagyrészt eltűntek a nagy sárga orrok, vagy a magyaroknál a rikító fehér keresztek. Az amerikaiak meg már sokszor le sem festették, gondolom mert egyfolytában magasról támadtak.


A lámpákról ugye nem gondoltad, hogy bevetés közben égtek:)

2011. jan. 8. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
És addig, amíg el nem tűntek? Miért voltak rajtuk? Miért jó az, ha egy hatalmas sárga orrot festenek neki?
2011. jan. 9. 00:33
 7/12 anonim ***** válasza:
A sárga orr rikító, feltűnő színű, így egy jókora kavarodással járó légiharcban kisebb az esély arra, hogy saját gépeket lőnek a pilóták. Az ugyanis csak a számítógépes szimulátorokon működik, hogy sziluettből eldöntöd, milyen gép röpköd körülötted, a valóságban erre nem nagyon értek rá. Illetve ott előfordulhatott koszos kabinüveg, rázkódó repülőgép és millió meg egy egyéb, látást rontó tényező. Illetve ez a földi csapatoknak is segített: a légvédelem nem nyitott tüzet a harci feladatról visszatérő saját gépekre (a távcsőben is néha csak annyit lehetett látni, hogy megvan-e a megfelelő festésminta), a földi csapatok nem lövöldözték a légitámogatásra érkező alacsonytámadó gépeket és így tovább. De erről már volt szó az első válaszban is.
2011. jan. 9. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 Phoney ***** válasza:

"Az ugyanis csak a számítógépes szimulátorokon működik, hogy sziluettből eldöntöd, milyen gép röpköd körülötted,"


Szimulátorokban ez sem működik. Az IL2-fórumokon jó sokszor átbeszéltük, hogy a játék nagy problémája, hogy SOKKAL nehezebb szemmel azonosítani 1-1 gépet, mint a valóságban. A világháborús beszámolók alapján olyan távolságokról azonosítottak gond nélkül, ahonnan a játékban teljesen esélytelen. Közelharcban szintén a szimulátor problémásabb, még TrackIR-rel a fejeden is.


A nagy sárga orr oka tényleg az volt, hogy időnként sokkal hasznosabb volt a gyors azonosítás, mint az a gyenge álcázás, amit a festés tud nyújtani. Segítette a szoros együttműködést is a gépek közt, ami szintén nélkülözhetetlen a győzelemhez.

2011. jan. 9. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:

Értem, hogy hasznos volt a sárga jelzés, de akkor a gép többi része miért volt álcázva?

Ez olyan, mintha alul bundabugyiban lennék, felül meg meztelenül. Hideg ellen is, meleg ellen is készülök, és végül egyikre se tudtam.

2011. jan. 9. 17:16
 10/12 anonim ***** válasza:

Légyszíves. Már megmondták, hogy miért volt jó. Ha meglátod a gépet, akkor a nagy sárga orrot is. És amúgy is fel lehet ismerni, meg hát a rádió... Tehát nézd. Nézz meg egy háborús filmet, ami a jelenkorban van. Szinte semmi festés a repülőkön ma már.

Na ezt elég hülyén írtam le.

2011. jan. 9. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!