Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Hogyan teljesíthetett volna a...

Hogyan teljesíthetett volna a Messerschmitt Me-109TL és az Me-262HG. III ha kikerültek volna a háborúba?

Figyelt kérdés

Me-109TL: [link]

Me-262HG.III: [link]



2012. jan. 21. 10:13
1 2 3
 11/23 A kérdező kommentje:
Írtam már, hogy itt nem a tankokra vagyok kíváncsi!
2012. jan. 22. 10:13
 12/23 anonim ***** válasza:
A Tigris magában a döntött páncélzat,a lánctalp és a motor miatt vált használhatatlanná.DE! magában a tank első osztályú volt!
2012. jan. 23. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 A kérdező kommentje:
HAHÓ! Már írtam, hogy nem kellenek ide tankos összevetések!
2012. jan. 23. 16:49
 14/23 anonim ***** válasza:
Csak hogy ne csak tankok legyenek. Hülyeség itt az 1940-es Angliai csatával meg a Hurricanekkel példálozni, mert a Me262 akkor még föl sem szállt legcsavarral sem, ennek dátuma 1941 április 18.!! A HG változatokat nagy sebességű tesztelésekre szánták, nem tudom, hogy egyetlen darab is elkészült e, vagy csak a szélcsatorna modellek. De biztos be lettek volna vetve, ha jól sikerülnek. Adolf Galland mondta, hogy ha rendelkeztek volna időben (szerintem 1944 eleje) kb 300 bevethező Me262-vel akkor biztosan megállítják a szövetségesek nappali támadásait. De mondta azt is, hogy semmi sem alakult volna ettől másképp. Szerintem azért igen, mert éjszakai vadászatra is alkalmas volt, Kurt Welter 20nál is több gépet lőtt le vele. Ha a partraszállás előtt meglett volna az a 300 akkor szerintem nem is lesz partraszállás. A Me109TL az egy abbahagyott projekt volt a Me262 javára, szerintem szerintem ha ránézel tudod is hogy miért. Nem volt akkora technológiai előrelépés (szárny nyilazás hiánya pl), mint a Me262, erre rá is jöttek. Ha kikerült volna a hadszíntérre biztos nehéz perceket okozott volna főleg a bombázó pilótáknak, de a nyersanyagokat szerintem inkább a Me262 gyártására kellett volna használni.
2012. jan. 25. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 A kérdező kommentje:
Köszönöm utolsó végre visszatértünk a témához.
2012. jan. 25. 19:57
 16/23 anonim ***** válasza:

Jól teljesített volna, de attól még nem fordította meg volna a háború menetét. Ha a németek ezt előbb bevetik azzal csak annyit értek volna el, hogy a szövetségesek is rástartolnak a hasonló technológiára. 5:1-hez arányban verte az ellenséges gépeket, tegyük hozzá, hogy a háború közepére a szövetségesek légi fölénye ennél nagyobb volt...


OFF: a Tigris előbb született mint a Panther, kifejezetten a T-32-esek ellen. Sosem volt belőlük 150-nél több egyszerre hadrendben, szóval nem mondhatjuk, hogy nagyon erőltették volna, ellenben nagyon is hatásos volt, bizonyítottan megesett olyan, hogy egyetlen Tigris lőtt állított meg 60 valahány T-34-et. Valamelyik német harckocsi ász oldalán olvastam wikin, utána lehet nézni. A Panther meg gyakorlatilag egy T-34 másolat nagyobb ágyúval és vastagabb páncéllal. Egy nehéztankot csináltak az oroszok közepestankjából. A Tigris 55 tonna körül volt, a Panther 45, a T-34 meg a Sherman 30. Mi ez, ha nem nehéztank? Meg nem mellesleg, ha már berendeznek egy gyárat Tigris gyártásra, akkor nem 2 perc azt átállítani Pantherre, a Tigrisről meg bátran kijelenthetjük, hogy az egész háborúban megállta a helyét, végig fel tudta venni a versenyt az ellenséges harckocsikkal. A Tigris 2-nél hatványozottan kijöttek a Tigris gyengéi, de védekezésre ez is tökéletesen alkalmas volt, a veszteségeik döntő többségét a légierőtől és az üzemanyaghiánytól szenvedte, tankkal alig lőttek ki belőle.

2012. máj. 29. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 A kérdező kommentje:
Rendben köszönöm, de kértem, hogy a harckocsikat most már hanyagoljuk.
2012. máj. 29. 15:40
 18/23 elias ***** válasza:

Az Me 262 HG-k (Hochgeschwindigkeit-ami nagy sebességet jelent ) első változata az Me 262 V9 volt amely meg is épült. Abban különbözött a hagyományos Me 262-es vadászgépektől hogy alacsony felépítésű pilótafülkével látták el. A típus végsebessége úgy 975 km/h-ra rúgott. (viszonylag könnyű lett volna gyártani hiszen alig tért el a hagyományos Me 262 változattól).


[link]


A HG II és HG III változatról már nehezebb konkrétumot mondani hiszen ezek a típusok soha nem épültek meg. Az viszont biztos hogy a HG II jóval könnyebben megvalósítható változatot jelentett (gyakorlatilag a szárny nyilazása és a hátsó vezérsí kialakítása tért el az eredeti Me 262-től míg a HG III radikálisan eltért az eredeti konstrukciótól)


HG II:

[link]


HG III:

[link]


Amúgy a 262-esnek volt rakéta póthajtással ellátott változata Me 262 C néven amelynek már 1000 km/h felett volt a sebessége, de csak néhány prototípus épült. Éles harcban ezek a változatok nem vettek részt.


Me 262 C: [link]


Amúgy a legkomolyabb potenciál nem az Me 262-ben volt hanem az Me 163-ban, az más kérdés hogy a németek ezt nem igazán tudták kiaknázni ( mire elkészült a javított, Me 263-as variáns addigra eldőlt a II VH sorsa).


Me 263:


[link]

2012. júl. 26. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 A kérdező kommentje:
Hát azért az Me-163 nem volt valami jó gép meg az Me-263-se lett volna az. Bár kétségtelen, hogy nagy technológiai előrelépést jelentettek. Rövid hatótáv veszélyes az üzemeltetésük és a pontvadászgépeket később a föld-levegő rakéták helyettesítették.
2012. júl. 26. 21:35
 20/23 elias ***** válasza:

Az Me 263-nál már java részt sikerült kiküszöbölni az Me 163-as hibáit.


Me 263:


-Buborék alakú pilóta fülke (jobb körkörös kilátás)

-A törzset megnyújtották + megnövelték az üzemanyag kapacitást

-Behúzható futóművek használata a hidraulikus csúszótalpak helyett (ez már eleve csökkentette volna a baleseti statisztikát hiszen a legtöbb Me 163 leszálláskor semmisült meg, mivel az üzemanyag tartályokban megmaradt hidrogén-peroxid ill. egyéb gyúlékony elegy ütés hatására könnyen felrobbant)


Azt sem szabad elfelejteni hogy a típust légvédelmi célokra használták volna, ahol a rövid hatótáv kevésbé jelent problémát + azt se felejtsd el hogy a típus félelmetes teljesítménnyel rendelkezett:


*150-160 m/s-es emelkedő képesség (csak az 1950-es évek közepén megjelenő vadászgépek voltak képesek hasonló emelkedési sebességre)


*Magas végsebesség/cirkálósebesség ( a Cometben volt Mach vészjelző, mivel a típus nagyon rövid idő alatt képes volt közel hangsebességre gyorsítani)


*Kiváló manőverezőképesség ( az Me 163 magasabb orsózási sebességgel rendelkezett és szűkebb volt a fordulóköre mint egy P-51-es Mustang vadászgépnek)

2012. júl. 27. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!