Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Csináltak ilyet a II világhábo...

Csináltak ilyet a II világháborúban? (Repülők)

Figyelt kérdés

Hogy egy bombázót,pl:B-17 megdöntöttek 90 fok-ban és a lövész "tornyokat" a föld felé irányították és gyakorlatilag

gunship ként használták.Azért szerintem rendesen meg lehetett volna szórni így az ellenséges célpontot mivel a régi bombázók tele voltak lövész "tornyokkal".


2013. szept. 21. 02:12
 1/6 intrepid ***** válasza:
100%
Ahhoz műrepülni kellett volna a bombázóval, azt meg nem bírta volna ki. Nem arra volt méretezve.
2013. szept. 21. 04:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Ahogy az 1-es írta. A B-17-est nem gunship-nek tervezték. Jóval magasabban repült ahhoz, hogy a lövészek pontos lövéseket adjanak le, ráadásul a géptörzs, ill. a szárnyak sem bírták volna a terhelést. (bár a B-17 egy nagyon jól manőverezhető gép volt, mégsem arra tervezték, hogy 300 km/h-ás sebességnél döntögessék.) Nem utolsó sorban ne felejtsük el, hogy minél magasabban repül egy repülőgép annál kisebb célpont a légvédelemnek, ergó annál nehezebb eltalálni. Ha viszont az ellenség a géppuskáink lőtávolságában van, akkor mi is lőtávolságban vagyunk az ő géppuskáiknak!
2013. szept. 21. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Egyrészt a nagyobb bombázók, pl B-17-es arra voltak tervezve hogy nagy mennyiségben, nagy magasságban repülve bombázzanak, több-kevesebb pontossággal.


És gunship-ként nem is a manőverezés a fontos, mert pl vietnámban is C-47-eseket használtak erre a célra, és ebből a típusból fejlődött ki ez a kategória. De pl alapvetően a 12,7mm-es védő géppuskák nem arra vannak kitalálva hogy földi célpontot lőjenek, páncélozott célok ellen semmit nem érnek, élőerő ellen meg baromi pontatlanok. Plusz ott van egy marhanagy bombázód alacsony magasságban, kiszolgáltatva az ellenséges tűznek.


Ilyen "kezdetleges" technikai háttérrel sokkal nagyobb pusztítást tudnak csinálni a kisebb vadászok, vadászbombázók, amik ráadásul nagy sebességgel hamarabb kiérnek az ellenséges területről is, vagy alkalomadtán felveszik a harcot a rájuk támadó vadászokkal szemben is.

2013. szept. 21. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
2-es: "A B-17-es jól manőverezhető..." - ezt mire alapozva mondod? Hány órát repültél B-17-essel? :D
2013. szept. 21. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Ha használták is volna így, akkor legfeljebb az oldalsó géppuskákra és az alsó lövegtoronyra számítottak volna.
2013. szept. 21. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%
4-es: természetesen nem repültem velük, de elég sokat olvastam a II. Vh-ról, továbbá magáról a B-17 Flying Fortress-ről is. Több szerző is megjegyezte, hogy méretei ellenére viszonylag mozgékony gép volt, jó manőverezhetőséggel. Továbbá a II. Vh-ban a pilóták többségének alig 100-150 repült órája volt az éles bevetések előtt, mégis el tudták vinni a gépet Angliából, vagy Olaszországból egészen Berlinig. Szóval úgy gondolom nem lehetett annyira bonyolult repülni vele (mármint repülőgépekhez képest).
2013. szept. 23. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!