Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Miért híresebb, agyonhype-olta...

Jeffrey Spender kérdése:

Miért híresebb, agyonhype-oltabb harckocsik a Tigrisek a Párducokkal szemben?

Figyelt kérdés
2016. máj. 9. 21:05
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%

Mert sokkal több harctéri tapasztalat van mögöttük, mint a Párducok mögött.

Habár a Párduc egy sokkal átgondoltabb, és modernebb konstrukció volt, Hitler megalomániája mindig a néhézpáncélosok felé húzott, így született meg a Királytigris is, majd ebből az E család.

2016. máj. 9. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
100%

Mee' a Tigris az nagyobb, a Királytigris meg még nagyobb és ami nagy az jaó, ami meg még nagyobb, az még sokkal jobb!

Egyszerű lelkek egyszerű gondolatmenete. Nem akarok nagy becslésekbe bocsátkozni, de szerintem a két kezemen meg tudnám számolni, hány olyan ember él ebben a kis országban, aki a fenti kérdésben valós tudás alapján lenne képes állást foglalni. Ám ők jellemzően nem mennek bele az ilyen témákba, az utca internetdiplomás fotelszakértő embere pedig igen. Náluk pedig az egyszerű ökölszabályok érvényesek: ami nagyobb, több, nehezebb, az a jobb.

2016. máj. 9. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:

Az ember valóban képes azt gondolni, hogy a nagyobb jobb (a németek is ezt gondolták, amíg meg nem jelent az IS-3 a VH-ban, utána kicsit irányt váltottak ők is.


4 komoly indok volt a Tigris mellett alapvetően:

-Hitler megalomániája, minél nagyobb és robosztusabb harckocsit!

-a 88-as löveg lőszer előállítása ugyanannyiba került, mint a Párduc lőszere, viszont jóval nagyobb átütőerővel rendelkezett, így az ár/érték arány jóval nagyobb volt

- a Tigris homogén függőleges páncélzatát könnyebb volt eleinte gyártani, mint a Párduc rétegelt és döntött páncélzatát.

- a Párducokat megbélyegezte a kurszki "baleset"

2016. máj. 10. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:
#3: Tigris alatt nem csak a Tiger I-esre gondolok, hanem a Tiger II-kre is, a Tiger II-kre is ugyanúgy rá vannak cuppanva, mint a Tiger I-re, sőt azt mintha jobban mitizálnálnak, mint a(z) (név)elődöt.
2016. máj. 10. 16:09
 5/15 anonim ***** válasza:

Ennek az lehet az oka, hogy a Királytigris a VH páncélostehnikájának ékköve volt. Lényegében pusztíthatatlan frontpáncélzat, 10,5cm-es löveg, ami elképesztő tűzerőt biztosított, kielégítő mobilitás (a gyakori meghibásodásokat most nem figyelembe véve).

Ha időben kezdik el gyártani, és nem arra koncentrálnak a németek, hogy hogyan lehetne még nagyobb és vastagabb páncélú (lsd E-szériatervek), akkor sokkal komolyabb gondokat okozhatott volna a Jagdpantherek/Jagdtigerek és a Párduc II oldalán (aminek az sorozatgyártását elvetették az E-széria miatt....) a szövetségeseknek.

Igazi kihívója nem is akadt a VH során (kivétel ez alól az IS-3, de ezek sosem találkoztak a harctéren, mivel az IS már csak 45 második felében gurult ki a garázsból).

2016. máj. 10. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 A kérdező kommentje:

#5:


A 10,5 cm-s löveggel felszerelt Tiger II mennyivel tudott többet a 8,8-as Tiger II-knél ?



Én valahogy Párduc és Vadászpárduc párti vagyok, ha rajtam múlott volna, bár nem csak én látom így, Guderian is így szerette volna, hogy a Tigrisek az I-es után nem fejlődtek volna tovább, és a Párduc szolgálatba állításával fokozatosan nyugdíjazták volna őket, bár a Tiger II is inkább a Párduc továbbfejlesztésének tekinthető, közös páncéltest és más megoldások, csak a név, a löveg és más "apróságok" maradtak a Tigris I-esektől.


A merőleges frontlemez gyártásának egyszerűségével az a helyzet, hogy azt a laikusok és más sok "szakértő" nem ismerik, marad a megalománia, ahogyan 2-es is vagy te is írtad.


A Párducok hiányossága a motorproblémákon kívül még az éjjellátó hiánya volt, a ZG 1221-es 1942 őszi tesztelése után a Párducokra kellett volna célirányosan fejleszteni, és 1943 nyarán éjjellátóval kiegészítve áll szolgálatba, onnan "megállíthatatlanul", folyamatosan pusztíthatták volna mind az angol-amerikai, mind a szovjet harckocsikat és ehhez társulván alkalmasabb tábornokokkal, mint Manstein-el remibékét is elérhettek volna.

2016. máj. 11. 14:45
 7/15 anonim ***** válasza:

A 8,8-as KwK 36 L/56 84-től 170 mm páncélátütésre volt alkalmas, addig a 10,5-ös löveg akár 230 mm-t is képes volt átütni.


Azt azért meg kell említeni, hogy alapvetően a Királytigriseket 8,8 KwK 43 L/71 löveggel szerelték, a 10,5-ös elenyésző volt, nem is nagyon szokták figyelembe venni.


A Párduc Ausf. A már elég jól szuperált, habár a motor gyatra volt (a Tigrist is ez a motor hajtotta, nem is értem...), a lánctalpak gyengék, a torziós rudakba nem volt anyag, szóval gyakran törtek.

Az infrát későn kezdték el beletenni, de maga a fejlesztés is halálra volt ítélve a nehézpáncélosok előtérbe helyezése miatt. Még mielőtt a Párduc kiforrt volna, már nemhogy a Párduc II-nél, de az E-50-nél jártak a tervek, így meg egy tényleg kiváló harckocsi sem született... Egyébként a szovjetek is itt rontották el, ha az IS-3 gyártására fókuszálnak az IS vonal fejlesztése helyett, akkor a páncélosfölény már évekkel korábban meg lehett volna az oldalukon....

2016. máj. 11. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:

Akkoriban az alvázra céloztak vagy a tornyot próbálták leszedni ?


Találtam egy táblázatot a Párduchoz


Panther D


PzGr 39/42 - 149mm - 168mm

1000m 500m



Panther A


PzGr 39/42 - 149mm - 168mm

1000m 500m


PzGr 40/42 - 169mm - 198mm

1000m 500m


Az Ausf G és F változatokra ugyanaz vonatkozik, ami az Ausf A.-ra



Panther II & Jagdpanther



PzGr 39/43 - 204mm 219mm

1000m 500m


PzGr 40/43 - 228mm 250mm

1000m 500m



Ezek az eredmények 90*-os szög esetén értetendők, toronyra célozva van esély a 90*-ra ? Bár nem olyan egyszerű, mert meg kell különböztetni M-killt, F-killt és K-killt (pedig nem szeretem az angol magyarba tuszkolását). Toronynál csak az F és K-kill-ek jöhetnek szóba, és ha "csak" olyan pechünk van, már az ellenséges harckocsi lövegének működésképtelenné tétele is nagy lépés.

2016. máj. 11. 17:25
 9/15 A kérdező kommentje:

M-kill - Mobility kill: A harckocsi mozgásképtelenség miatt válik használhatatlanná, lefutnak a lánctalpai vagy az erőátviteli rendszer megy tönkre, vagy a motor kap lángra. A Párducok leggyakoribb halálozási oka volt ez.


K-kill - Catastrophic kill - Harckocsi megsemmisülésével és a személyzet halálával jár, lőszerrekesz berobbanása vagy az üzemanyagé okozza.


F-kill - Firepower kill - Vagy teljes megsemmisülnek a fegyverei, vagy csak részlegesen válnak használhatatlanná, pl. a vertikális / horizontális toronyforgató mechanizmus megy tönkre, de még tud valamit kezdeni a harckocsival a nagyon elszánt személyzete.

2016. máj. 11. 17:32
 10/15 anonim ***** válasza:
52%

Egy harckocsinál célzott lövésről beszélni elég nehéz, hiszen ha az AP(HE) lövedék bárhol átüti a küzdőtér falát, ott vége a személyzetnek, a nyomás szétkeni őket.

Alapvetően nem mentek olyan közel egymáshoz, hogy gyenge pontokat tudjanak célozni, de általánosságban elmondható, hogy a testet lőtték, igyekeztek a páncélos oldalába/hátába kerülni. A torony általában relatíve kis felület a páncéltesthez képest, igy nehezebb is eltalálni, illetve jobban páncélozott volt a lövegnél szinte minden esetben, mint a homlokpáncél, hiszen azt mindig igyekeztek elrejteni.


Lehet beszélni F, M és K-killről, de felesleges szerintem.

A K-kill egyértelmű, az M-kill esetében hanyatt-homlok hagyja el mindenki a hk-t, mert onnantól kezdve csak céltábla, F-kill meg nem igazán létezik. Úgy eltalálni a hk-t, hogy kizárólag a toronygyűrű, vagy a lövegemelő menjen tönkre, a személyzet ne füstöljön el, hát szerintem 25 méterről is nehézkes lenne. Véletlenül esetleg, de akkor is inkább maga a löveg sérül, tehát harcképtelen lesz a kocsi. F-killt inkább az öntöltős harckocsik tudnak maguknak okozni...


Nullszöget (a merőleges alapvetően a 0 ebben a helyzetben) lőni bármilyen páncélra legfeljebb közvetlen közelrő lehet, a számításokban is inkább a 30 fokot veszik alapul.

2016. máj. 11. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!