Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Mi értelme van minden júniusba...

Mi értelme van minden júniusban a nagy vállalatoknak szivárványos logóra cserélni a logót közösségi médiában ha ennyi vitát és elégedetlenséget gerjeszt?

Figyelt kérdés

Számomra teljesen szembe megy a logikával, hogy egy nagy múlticég vagy híres sportklub beáll egy nyílt politikai lobbiba ami ennyire megosztó. Ezeknek a szervezeteknek mindenük a reklám, és hogy magukhoz édesgessenek minél több embert miért ugranak bele a meleglobbi kellős közepébe ha egyszer nincs semmilyen politikai ambíciójuk? Nem mindegy mondjuk egy kávéházláncnak vagy egy focicsapatnak, ha egy x számú vevőjük esetleg homofób? Miért kell nekik ezen változtazniuk?

Kérdem úgy, hogy nem vagyok náci meg homofób, de nekem lenne egy brandem biztos nem így akarnám reklámozni magam.

Van olyan cég aki ezt megmagyarazta miért csinálja? Van olyan aki direkt szembement a prideal?



2021. jún. 2. 12:53
 1/8 anonim ***** válasza:
90%
Nagy úr a megfelelési-kényszer!
2021. jún. 2. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Miért kinek akarnak megfelelni? Ki kényszerít egy céget arra, hogy facebookon változtassa meg a logóját? Azért a pridenak meg a szervezőinek sem nyúlik ilyen messze a keze.
2021. jún. 2. 12:58
 3/8 anonim ***** válasza:
95%
Hogy a cancel culture ne végezze ki őket. Nem választás, abszolút kötelező.
2021. jún. 2. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
85%

Nem tartom jó dolognak, hogy emberi tulajdonságokkal ruháznak fel cégeket. Úgy foglalnak állást társadalmi kérdésekben, mintha egy politikai párt lenne. Akár több ezer dolgozót beterelnek ugyanaz az ideológia mögé. A dolgozó persze nem mer szólni, mert kirúgják.

Érdekes, hogy az ilyen dolgok többnyire a liberális oldalról érkeznek. Rájuk jellemző, hogy nem meggyőzni próbálnak senkit, hanem ráerőltetni mindenkire a gondolataikat. Vagy provokálják az emberek.

Még a velem egyetértő cégektől is azt várom, hogy az üdítőital gyártó gyártson finom italok. Az autógyártó szuperebbnél szuperebb járgányokat. A telefonszolgáltató tegye lehetővé, hogy jó minőségben tudjam tartani a kapcsolatot az ismerőseimmel. Ennél egy hajszállal se többet.

Egyszerűen nem érdekel mit gondol a transzneműekről a gázszolgáltatóm.

2021. jún. 2. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Liberális oldalról is feleslegesnek tartom az ilyesmit. Üres, látszatszolidaritás.


Nem értem, miért kéne attól hanyatt vágnom magam, hogy beszivárványozza a virágüzlet a logóját, ha utána ferde szemmel néznek egy pasasra, aki "Gézának az évfordulónkra" feliratú szalagot kér. Az ilyen értelmetlen gesztusokkal csak kiszúrják az emberek szemét, hogy milyen elfogadóak. Sok amerikai pl. meg van róla győződve, hogy szívén viseli a feketék helyzetét, mert Obamára szavazott anno. Semmi többet nem tett, nem is informálódik a témával kapcsolatban, de ő a világ legnagyobb aktivistája.


Nem kell mindenkinek polgárjogi élharcosnak lenni, nem ez az elvárás, de akkor ne is legyen képmutató, és tegyen úgy, mintha minimálisan is érdekelné ez az egész.

2021. jún. 2. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%
A multik odakint döntik el a márkaarculatot, PR-t amit csak kis mértékben differenciálnak a helyi, lokális viszonyok szerint. Nyugaton meg most nagy divat a genderezés. Ha úgy döntenek szivárványoznak akkor azt csinálják - max. pár regionális piacon (ahol többet árt a márkának mint hoz) pl. oroszoknál, Kínában fognak eltérni ettől. A többi piacra nincs túl nagy hatása, odahaza meg a saját részvényeseik felé menőzhetnek vele hogy mi aztán milyen bazi nagy toleránsak vagyunk.
2021. jún. 2. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
78%
Mit csodálkoztok? A nyugati nagy vállalatok már teljesen elkötelezték magukat a kultúr-baloldal mellett.
2021. jún. 2. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

7: Látszatelköteleződés mutatóba. Felvesznek egy színesbőrű alkalmazottat, aztán megtapsolják magukat, hogy micsoda diverzitás van a cégnél, több kultúra kerül reprezentálásra. Mintha egy ember reprezentálna egy egész közösséget, mintha elárulna ez bármit a mentalitásukról.

Jó példa a NETFLIX, tele vannak a sorozataik színes, LMBTQ karakterekkel, de abszolút diszkriminatív a hozzáállásuk. Nem kapnak a karakterek személyiséget, értelmes szerepet, funkciót a sztoriban, csak annyiból áll az identitásuk, hogy feketék vagy melegek, vagy pedig a fejükre olvassák a sztereotipikus jellemvonásokat. Kabalának tartják őket kb. Mint a logóátszínezést.

2021. jún. 2. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!