Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Ha az EU, Nyugat nem vesz...

Ha az EU, Nyugat nem vesz orosz olajat, gázt, üzemanyagot, képes lesz majd eladni Oroszország az energiahordozókat Törökországban, Közép-Ázsiában, Dél-Ázsiában, Kínában, Délkelet-Ázsiában?

Figyelt kérdés

2023. jan. 4. 21:41
1 2 3
 1/25 anonim ***** válasza:
45%
Igen. Ezzel a döntéssel a Nyugat lőtte magát lábon, Oroszország köszöni, jól van. Soha nem volt ekkora növekedés az Orosz gazdaságban, Európában ezzel szemben recesszió van. Németországban méregdrága a rezsi, fűteni sem tudnak az emberek. Európa szerte üzemanyaghiány van az olaj ársapka miatt. Csak Magyarországon van ellátás, és rezsicsökkentés. Európa köhög, lassan meg is bukik a szankciók miatt.
2023. jan. 4. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 anonim ***** válasza:
73%

Most is képes, csak jóval olcsóbban, mint amennyiért az EU-nak adta.


Az oroszoknak, mint eladóknak az lenne az érdekük, hogy minél több vevőjük legyen, hiszen akkor magasabb árat tudnak elérni, ha a kereslet magasabb.


A másik része, hogy az EU felé van a legnagyobb csőkapacitás kiépítve, Kína felé sokkal kevesebb van, így új csöveket is kell építeni a szállításhoz, ami nem kis idő és költség.

2023. jan. 4. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 anonim ***** válasza:
82%
Igen, nagyon átrendeződött a piac. Amúgy meg aztán Kína meg India eladja a feldogozott termékeket az EU-nak, ez a nagy trükk.
2023. jan. 4. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 anonim ***** válasza:
76%

"Oroszország köszöni, jól van."


Az orosz gazaság az eddigi költségvetési többletes évek után deficitbe fordult, úgyhogy a köszöni jól van, nem teljesen állja meg a helyét:


Elismerte az orosz kormány: még 2025-ben is deficites lesz a költségvetés, jövőre is csökken a GDP - Portfolio.hu

[link]

2023. jan. 4. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 anonim ***** válasza:
100%

Korlátozott mértékben egyelőre.

Ugyanis nem létezik komoly infrastruktura abba az irányba.

Gyakorlatilag nincsen értelmezhető kapacitású vezetékes szállítás Törökországot leszámítva.


Leginkább csak tankerekkel tudják kelet felé vinni, viszont a tankeres szállítás, főleg a gáz esetében annyira nem gazdaságos.


És még egy fő probléma van a tankerekkel: a legnagyobb tanker-flották szintén a nyugati érdekszféra kezében vannak úgymond, a Mitsui, a Frontline, a Teekay, a Scorpio, stb, és ezek pl. el lettek tiltva attól, hogy ruszki olajat szállítsanak, nem csak az EU-ba, hanem bárhová.


Tehát bajban vannak az oroszok, rövidtávon mindenképp.

2023. jan. 4. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 anonim ***** válasza:
51%
Nem azt kell nézni, hogy eltudja-e adni az összeset, hanem azt, hogy amennyit el tud adni, abból mennyi bevétele lesz. Mr most lényegesen csökkent a kitermelés, de mégis rekordot döntött a bevétel, mert a kevesebbért sokkal többet kapott. Az orosz energiahordozókat nem lehet kiváltani a világból, mert kb 30% a részesedésük, ezért ha az oroszok nem tudják, vagy nem akarják piacra vinni az energiahordozóikat, akkor hiány lesz, ami felhajtja az árakat, így ha kevesebbet is adnak el, így is a pénzüknél lesznek. Magát a nyersanyagokat különben sem kötelező eladni, vagy kitermelni, ha kibírt a föld alatt pár száz millió évet, semmi baja sem lesz, ha 10, vagy 100 év múlva fogják kibányászni. Oroszország egy csomó alapanyagban megkerülhetetlen, ezért olyan árúkat szankcionálni, amire keresleti kényszer van, közgazdaságilag értelmetlen. Már a venezuelai, iráni szankciók kijátszására munkacsoportokat hoztak létre a nyugati kormányok, ugyan ez lesz az orosz termékekkel is, annyi lesz, hogy ennek a felárát majd szépen a végső felhasználók, vagyis mi fogjuk megfizetni.
2023. jan. 4. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 anonim ***** válasza:
34%

6: ha az olajat nézzük, amire szankció van (a gázra nincs, ugye), akkor abból konkrétan csökkent a bevételük, mert hiába tud másfelé is eladni, ha csak jóval kevesebbet tud kérni érte Kínától, Indiától:



Russia Oil Revenues Dropped in November Amid Price Discounts - Bloomberg

[link]

2023. jan. 4. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/25 anonim ***** válasza:
44%

Ha a tényeket nézzük, általában képes eladni, de speciel jelenleg a tengeri szállításaik a rossz idő miatt több helyen szünetelnek, mivel az évnek ebben a szakaszában, vagyis télen gyakoribbak a viharok az északi Félgömbön.

Így most csökkentek ideiglenesen az eladásaik, mivel a tengeri kereskedelem volumene jelentősen nőtt, de a viharzónákból, vagy *ba biztonsági okokból nem szállíthatnak.

Ez azonban a korábbihoz képest nem okoz komoly bevételkiesést, mivel az árak viszont nőttek, így a korábbi bevételük kevesebből is megvan és az eladatlan olajat később még eladhatják.

A deficit tényleg nő az orosz gazdaságban, de ennek a háború az oka elsősorban, mivel ahhoz már Montecuccoli szerint is három dolog kell: pénz, pénz, pénz.

Bizonyára a GDP is csökken (mint majdnem mindenhol a világon) mert az senkinek sem jó, ha a gyümölcsöző kapcsolatok megszakadnak, de egyrészt az oroszok kereskedelmi mérlege ugyanúgy pozitív maradt, ahogy eddig is volt, másrészt több szektorban kezdenek átváltani hadi jellegű gazdálkodásra, amelynek jelen esetben nagyobb a hatásfoka, így a jövő évet nem, vagy csak nehezen lehet a mostanihoz hasonlítani.

A viszont tényleg igaz, hogy a szankciók nem hozzák a várt eredményt, nincsenek hatással a háborúra és nézőpont kérdése, hogy kinek mennyi rosszat okoznak, de ez nincs a kérdésedben.

Összegezve: igen, általában már most is képes eladni a tengeri szállítások megnövelésével, de jelenleg vannak, vagy lehetnek azért zavarok, de az oroszok dolgoznak azon, hogy az európai szállításokat átirányítsák az általad jelzett helyekre, bővítik a szárazföldi kapacitást, megkezdték a vezetékek építését, úgy tűni, Európa mindörökre lemondhat az orosz energiahordozókról.

2023. jan. 4. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/25 anonim ***** válasza:
23%

"az árak viszont nőttek, így a korábbi bevételük kevesebből is megvan "


Olajból nincs meg, az visszaesett, a gázra pedig nincs is szankció, és a gázár is bedőlt a háború előtti szintre:


Szakad tovább a gázár, már 70 euró alatt a jegyzés - Portfolio.hu

[link]

2023. jan. 4. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/25 anonim ***** válasza:
73%

#7

Azt hiszem, hogy a gázból rendesen is csak kb negyede volt a bevételük mint olajból, úgyhogy mindenképp az olajra koncentrálnak jelenleg. Különben is a tankereikkel az olajat bárhova szállíthatják, a gázbizniszt meg a csővezetékek eléggé behatárolják. 2022 rekord évük volt bevételi szinten, és ha jelentős marzs-al is adják az uralt a brenthez képest, még midig magasabb mint a két évvel ezelőtti ár, sőt ha jól emlékszem korábban a covid közepén még negatív jegyzés is volt az olajra. A japok is bejelentkeztek, hogy nem tudnak orosz olaj nélkül létezni, úgyhogy igény van az olajukra, a technikai nehézségeket meg el fogják intézni. Normális körülmények közt a brent és az ural közt 2-3 dollár szokott lenni, most hogy biztosítás nélkül mennek a hajók kb 20-25 dollárral olcsóbb az orosz. Valahol már olvastam, hogy megoldják rövidesen saját hatáskörben a biztosítást, akkor vissza fog állni a marzs 5-10 dollár körülire, amivel nagyon jól ellesznek. Mivel az amcsik is kipucolták a stratégiai készleteiket, és szeretnék visszatölteni, rövidesen még nagyobb kereslet lesz, és ez megint árfelhajtó tényező lesz. Egyszerűen az lesz, hogy át fog rendeződni a piac, az eladói, és vevői körökben a szereplők helyet cserélnek, de mindenki hozzá fog jutni a betevő olajához, csak mástól, mint eddig.

2023. jan. 4. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!