Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Még hány szankciós csomag...

Még hány szankciós csomag készül Oroszország ellen? Van ennek értelme?

Figyelt kérdés

"Szankcionálni általában az erősebb szokta a gyengébbet,nem fordítva"-ahogy

Orbán is korábban fogalmazott.



#szankciók értelme
dec. 23. 07:51
 1/8 anonim ***** válasza:
29%
Szinte semmi értelme, de az európai politikusok úgy érezhetik, tettek valamit.
dec. 23. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
89%
Az nekem bőven elég, hogy "szinte", ha csak minimális értelme van, akkor már van értelme.
dec. 23. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Oroszország szinte mindenben önellátó ,vagy azzá vált a szankciós csomagok

hatására.

Ami nincs nekik, azt a kínaiak adják.

Ennek így mi az értelme?

Nem tudom, hogy ehhez milyen egyetemi végzettség kell, hogy ezt valaki ne lássa.

dec. 23. 08:25
 4/8 anonim ***** válasza:
84%
Minden gazdasági megszorítás, embargó, korlátozás aláássa a hiánygazdaságot. Ugyanez volt annak idején a volt szocialista országok esetében is, sok esetben ezért nem tudtak megfelelően fejlődni.
dec. 23. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
41%

#5

Ez teljesen igaz volt a 70-es 80-as évek szocialista tömbjére, különösen azért, mert a 80-s évek elején a nyugat egy technológiai ugrást csinált, amit a kelet képtelen volt lekövetni. Viszont Moszkva mitől is lenne jelenleg hiánygazdaság? Minden nyersanyagból is bőven van annyi nekik, hogy a világ népességének 3/4-ét képviselő részt is ellátják magukon kívül. Haditechnikában paritásban vannak a nyugattal, feldolgozóiparban "hála" a 2014 óta tartó szankcióknak szintén jók lettek, csip technológiában a "buta" verziókban nagyjából önellátóak, a csúcskategóriát beszerzik Kínából, vagy ahogy most kiderült, továbbra is az USA-ból. Az egyedüli amiben lenyelték a méretes brokit, az a polgári légiközlekedés, mivel a gépparkjuk 80%-át a két világmárka adja, mint bárhol másutt, és az alkatrészembargó lassan földre rakja az összes gépüket. Ez minden bizonnyal nagyon fájó, de ez is csak átmeneti lesz, mivel rövidesen saját, és kínai gépekkel beújítják a flottájukat. Ez persze nem hónapok, hanem évek kérdése lesz, de szerintem 3-4 év alatt már jelentős lesz a változás. Addig meg valahogy szankciókikerüléssel, gép kannibalizációval megoldják a helyzetet.

Az a nagy büdös helyzet, hogy akárhogy is csűrjük-csavarjuk, a végén mindig az jön ki, hogy nekünk nagyobb szükségünk van az oroszokra, mint nekik ránk. Ők valahogy megoldják a szankciókból eredő problémáikat nélkülünk, mi viszont nem létezhetünk az orosz nyersanyag nélkül.

dec. 23. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

4/ A "Szinte" vs. kínai,és indiai beszállítások(ami nincs).

Oroszországban nem hallani bármilyen hiányról,minden van náluk.

Ráadásul a kínai új "villany" autóipar egyik legnagyobb felvevője is.Jót jó áron.

dec. 23. 10:12
 7/8 anonim ***** válasza:

"Ráadásul a kínai új "villany" autóipar egyik legnagyobb felvevője is.Jót jó áron."

Vegyük a Tesla olcsóbb verzióját, ami kedvezménnyel 18 miláért elhozható. A Byd 3 modelt árul nálunk, a legnagyobb van méretben tudásban kb ott, ahol a Tesla, de az ára is 18 mila. Most vagy a kereskedők akarnak szakítani az ocó kínai autón, vagy ami szintén lehetséges, hogy nincs csoda, ha a kínaiak is beleraknak mindent az autóba, akkor az nem lesz olcsóbb mint egy nyugati vagy japó. Az autók minőségét nem tudom, csak a Tesláét, ami ennyi pénzért kritikán aluli, legalábbis a felhasznált gagyi műanyag mennyisége tekintetében, és úgy általában a belső kidolgozást nézve. A kínai sem valószínű hogy akár csak megközelítené egy közepes-felső kategóriás belsőégésűét, bár állítólag elég igényes, de ha mindkettő 18 mila, akkor én inkább a Teslára szavaznék.

dec. 23. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Igen, elég siralmas egy Tesla belülről, mert volt szerencsém benne szétnézni egy körre.

Persze modern, meg jövőbe mutató technika, emisszió csak annyi, amennyit a bele kerülő áramra korábban valamelyik erőműben megtermeltek.

A kinaiak sem fognak várhatóan nagyon ennek alámenni, talán ha a gyártás hazai szinten a BYD típussal elkezdődik.

Attól hogy valami amerikai vagy éppen kínai önmagában nem lehet egyértelműen állást foglalni ,hogy melyik a jobb, mert ez vadonatúj technika, ahol új megközelitésekkel dolgoznak, nem a tradíció számít.

A Teslánál az elmúlt időszakban komoly visszahívások is voltak, tehát ott is van mit fejleszteni bőven.

dec. 23. 10:43

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!