Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Szerintetek a terrorizmus egy...

Szerintetek a terrorizmus egy vallásháború lenne?

Figyelt kérdés

2015. márc. 12. 13:11
 1/10 anonim ***** válasza:
Nem.
2015. márc. 12. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
67%

Erdekes, mivel a mostani vallashaorut vivo dzsihadistakat egyszeruen terroristakent kezeli a nyugati vilag. Ha igy nezzuk akkor igen, egyebkent mindegy is hogy hivjuk. Egy olyan tarsadalom ahol az utca nepe elott vegeznek ki brutalis modon embereket, csak azert mert mashogy gondolkodnak mint az eloiras es az utca nepe ennek orul, sot reszt is vesz benne, az mindenkeppen egy beteg es pusztulasra itelt vilag.

Nevezhetjuk oket terroristanak, de inkabb aberralt beteg veglenyek.

2015. márc. 12. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Értem. De a "szentháborúnak" az volna a célja,hogy az úgynevezett pogányokat(jelen esetben a keresztényeket) áttérítsék az igaz hitre (vagyis az iszlámra),de ez szabályos népirtás. Az benne van a Koránban,hogyha még erőszakkal is,de terjeszteni kell a hitüket. Az egész csetepaté olyan,mint egy keresztes hadjárat,csak ezúttal ők támadnak rá a nyugati civilizációra. Ha úgy szemléljük a dolgokat,akkor lényegében az egyház is,főleg az inkvizítorok terrorban tartották az európai lakosságot és mindezt természetesen az Isten nevében cselekedték meg,úgy ahogy most a dzsihádista muszlimok ölnek embereket halomra,persze az USA,mint a "demokrácia és egyenlőség fellegvára", sem maradhat ki egy ilyen háborúból. Az amerikaiak sem sokkal jobbak,mint bármelyik más szélsőséges iszlám terroristaszervezet. A muszlimok Allah-ot istenítik,az amerikaiak pedig a pénzt és persze képesek is emiatt vérfürdőt rendezni. Érdekes,hogyha belegondoltok Amerika mindig ott van,ahol van háború.
2015. márc. 12. 14:48
 4/10 anonim ***** válasza:
57%
Kerdezo, kilog a lolab!!!!!!!!!!!!!!!
2015. márc. 12. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

A gond az hogy ez az egesz hogy "Allah es a koran neveben cselekszunk" egy nagy etetes. Ez pusztan eszkoz. Eszkoz arra hogy vakon hivo, a Korant beturol-beture ertelmezo IQ nulla tomegeket manipulaljanak es szolitsanak harcba a "hitetlenek" ellen. Az iszlam vallasi vezetok meg kozben degeszre tomik a zsebeiket az emberrablasok es emberkereskedelem, a legyilkoltak ingosagaik es ingatlanjaikbol, adoztatasokbol, fegyver es drogkereskedelmekbol, valamint a teruleteiken folyo olajkitermelesbol. Ehhez teljesen jo eszkoz a Koran es a vallasi vezetoik, akik ugy ertelmezik es terjesztik az iget ahogy nekik jo.

Ehhez persze kellenek olyan IQ hulladek kecskepasztorok is akik vakon hisznek, fegyvert fognak, sot ha kell akkor a gyerekeikre szigszallagoznak 5 kilo TNT-t es bekuldik a zsufolt piacra. Ez ezeknek az embereknek a hibaja is, Isten ovja toluk Europat ha nem akarunk egy ujjabb kozepkort.

2015. márc. 12. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

#4 Tudom,hogy mire gondolsz,de nem vagyok muszlim,csak amerikaellenes,viszont ha itt tartunk,akkor semmilyen vallásban nem hiszek.

#5 Értem,hogy mit szeretnél közölni ezzel,de lehet,hogy a muszlimok és a nyugati hatalmak is ludasak ebben az ügyben.

Elvégre az USA-nak már régóta viszket a tenyere az ázsiai kőolajmezőkre,a terroristák pedig a Koránban előírtak szerint követik az utasítást,miszerint terjesszék az iszlámot,mint mondtam,ez egy elfuserált "keresztes hadjárat" a terroristák részéről.

Csak annyit tehetünk,hogy próbáljuk féken tartani őket,de a terroristákat támogató muszlimok kb. 300 millióan vannak,tehát kompromisszumot kötni muszáj.

2015. márc. 12. 20:00
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

Nem, mert nem minden terrorista szervezet vallásos alapon politizál.

Pl. a kurdoknál a Munkáspárt, az IRA, a kolumbiai FARC kapásból olyan világszerte ismert terrorszervezetek, amelyek nem vallási alapon működnek.


Az már más kérdés, hogy a vallásos céllal működő terrorreszervezetek tevékenysége kapja a legtöbb figyelmet, különösen 2000 után.

2015. márc. 12. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Az eddigi hozzászólásokban a lényeg szerintem jól ki lett tapogatva. A vallások, ha félreértelmezik őket, sokkal nagyobb kárt okoznak, mint jót, hasznot. Hát sajnos azt látjuk, hogy általában nagyon félreértelmezték ezeket a történelem folyamán, amiről viszont nem maguk a vallások tehetnek, nem azok alapítói, vagy igaz hívei, követői.

Ahogyan eddig is le lett írva fentebb, be kell látni, hogy például az iszlám lejáratódásához alaposan hozzájárult a benne hívők egy részének a fanatizmusa, ami által meg-, és félre lehet őket vezetni. Tehát máshogyan mondva, ezt a jelenlegi helyzetet maguknak is köszönhetik, hogy a világon sok ember már csak a terrorral, háborúkkal, erőszakkal azonosítja az iszlám vallást. De persze nyilvánvalóan nem járt jobban a kereszténység sem a középkorban. Pedig egy vallásnak pont ezeknek az ellenkezőjéről kellene szólnia, és nem kell hozzá nagy logika, hogy erre az ember rájöjjön.

És ahogyan erről is volt szó fentebb, az Egyesült Államoknak mindez nagyon jól jön ahhoz, hogy a saját gazdasági és politikai érdekeiket érvényesítsék többek között ebben a térségben is. Az ő vezetőik valóban a pénzt tekintik az istenüknek, és szerintem a legnagyobb bűnt pont az ilyen felső, vezető rétegek követik el, mert ők nem tudatlanságból teszik mindezt, hanem szándékosan és kíméletlenül kihasználják és visszaélnek a magukat tévesen iszlám hívőknek tartó emberek buta, elvakult és egyben kegyetlen, őrült fanatizmusával. Sőt, talán még külön embereket is beszerveznek, lefizetnek abból a célból, hogy magukat iszlám hívőknek hazudva harcoljanak, öljenek terroristaként, katonaként.

Ezeknek a világot vezető embereknek semmi sem szent, csak a pénz, és ha érdekük úgy kívánja, akkor káoszt és háborúkat, felkeléseket szítanak, robbantanak ki a világban megbízottjaiknak a közreműködésével.

2015. márc. 13. 01:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:

A dzsihád nem pusztán a külső ellenséggel folytatott fegyveres küzdelem („kisebb dzsihád”), hanem saját hibáinkkal, negatív tulajdonságainkkal szemben vívott harc („nagyobb dzsihád”), amelynek célja énünk morális megtisztítása egy jobb muszlim élet reményében.A dzsihád más értelemben jelentheti a hit védelmét, a „szent háborút” is. Annak ellenére, hogy a dzsihád alapvetően nem agresszív hadviselést jelent, ezt az értelmezést tették magukévá a korai szélsőségesek, például a háridzsiták vagy a 20-21. századi dzsihádszervezetek is.


A dzsihád szélesebb, morális értelemben egy közösség fejlesztésére is irányulhat, lehet egy elnyomó hatalommal szemben fellépő, a társadalmi felemelkedést célzó intellektuális harc eszköze is. Fegyveres harcként a dzsihád nem lehet agresszori, vagy területszerző háború, és szigorúan csak az iszlám hadviselés szabályai szerint lehet folytatni.A dzsihád fogalma már Mohamed életében, megnyilatkozásaiban is több jelentéssel bírt. Amikor a Próféta, medinai korszakában egy viszonylag kisebb közösség vezetője volt, az „isten útján való törekvés”-nek elsősorban morális tartalma volt, bár a fegyveres védekezés jogosságát a Próféta már feltehetően ebben az időszakban kihirdette. Mekka meghódítása után mint hadvezér, már konkrét harcról szólt.Ugyanakkor a hit térítése nem kapcsolható szorosan a dzsihád fogalmához, bár a hitetlenek elleni harcról beszélt, a zsidók és keresztények erőszakos térítését megtiltotta („Nincs kényszer a vallásban!”).A modern kori fundamentalista - iszlamista ideológiák, amelyek a dzsihád szellemét a Koránra és a Prófétára kívánják visszavezetni, tehát nem Mohamed szellemében járnak el. Mohamed a vitás kérdésekben mindig a kompromisszumos megoldásokat kereste, és lehetőség szerint békés eszközökhöz folyamodott.A mártír (sahíd, jelentése: tanúskodik, tanúsít) jutalma, hogy a Paradicsomba kerül, azonban mártíromságot csak ellenséggel vívott harcban lehet elszenvedni. Az öngyilkosság az iszlámban rendkívül negatív következményekkel jár, azonban néhány iszlamista értelmezése szerint amennyiben ellenségeit is magával viszi a halálba, akkor megengedett az öngyilkosság, de ezt a jogtudósok vitatják). Létezik egy különleges hadísz (hadísz kúszí), amelyben a Próféta Allahot idézi. Ez arról szól, hogy a csatatéren megsebesült katona megöli magát, hogy fájdalmának véget vessen. Allah ekkor megtagadja tőle a paradicsomba jutás lehetőségét, mondván, a katona megelőzte őt, hogy döntsön a sorsáról.A huszadik századtól az iszlamizmus és az iszlám fundamentalizmus a vallást félreértelmező mártírfelfogása az öngyilkos merényletek kultuszát építette ki szerte a világon. Az öngyilkos merénylő fogalma kifejezetten 20. századi fejlemény, sem a Korán, sem a jog, sem a hagyomány nem írja elő, sőt nem említi.Dzsihádot csak vallási vezető jóváhagyásával lehet kihirdetni. Neki kell az ellenséget megbélyegezni, akár azért, mert az ellenséges országban uralkodó hatalom népellenes politikát folytat, vagy mert agresszorként lép fel más országok ellen. Állami vezető tehát nem szólíthat dzsihádra. Két muszlim ország egymás ellen nem viselhet szent háborút. (Szaddám Huszein sem hirdethetett volna dzsihádot se a muzulmán, se a nyugati szövetségesek ellen, az Irak-iráni háború sem volt dzsihád.)


A szent háború tehát vallási előírás, kötelezettség. Sokan az iszlám hatodik pilléreként emlegetik,azonban ennek így sem a Koránban, sem a hadíszokban nincs nyoma, annak ellenére, hogy mindkettő az iszlám egyik fontos elemének tartja. A hadíszok azonban nem csak a dzsihád üdvös és kötelező voltára tartalmaznak előírásokat, hanem előírják a megfelelő erkölcsi magatartást győztes háborúk esetére, és a legyőzöttekkel kapcsolatos bánásmódra is.


A hadíszok rögzítik, hogy a foglyokkal jól kell bánni, nőt vagy gyermeket megölni nem szabad, fosztogatni nem törvényes, és a legyőzöttekkel kötött egyezség, amennyiben az törvényes, a muszlimokra kötelező jelleggel bír. Más vallások kegyhelyeit tilos lerombolni, meggyalázni, a civileknek és a magántulajdonnak nem eshet bántódása.A mai fogalmaink szerinti terrorizmust az iszlám törvények nem ismerik el.Klasszikus formában a dzsihád a 18-19. században éledt újjá, a vahhabiták fellépésével. Ebben az időszakban fő célkitűzése az iszlám megtisztítása a nyugati ideológiáktól és a modernitás jellemzőitől, végső soron az autentikus iszlám közösség kialakítása.Muhammad Abdu és Rasid Ridá reformgondolkodók a dzsihádot már csak védekező háborúkban tartották jogosnak érvényesíteni, és a más vallásúakkal a békés egymás mellett élés politikáját szorgalmazták.


A 20. század hetvenes éveiben a szekuláris, mérsékelt nyugatbarát nacionalista mozgalmak helyét a radikális iszlamista szervezetek vették át a muszlim politikai életben, akik a dzsihádot eszméik középpontjába emelték. Abd al-Szalam Faradzs, az Anvar Szadatot kivégző Dzsihád-csoport vezetője már a dzsihádot mint a muszlim elsődleges kötelességét nevezi meg.

2015. márc. 13. 15:58
 10/10 anonim ***** válasza:
53%

#5

A válaszodban összemosod a vallási vezetőket a terroristákkal. Ők mióta egyenlők? Mikor a vallási vezetők mind elítéli ezeket...

2015. márc. 20. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!