Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Élnétek egy ilyen jövőben?

Élnétek egy ilyen jövőben?

Figyelt kérdés

Magyarország a nem is olyan távoli jövőben, a 2050-es évek közepén.

Budapest, sétálsz a városban. Az idő napos, élvezed a meleg nyári időt. Az utcákon hemzsegnek a turisták, jelenlétük pezsgést hoz a városba. A legtöbb látványosság tele van velük, nagy bevételt hoznak az országba. Felszállsz a villamosra, amelyet magáncég üzemeltet, a jármű tiszta és pontos. Amíg a villamos megy nézed a várost. Nincsenek felhőkarcolók, sőt a modern építészet nem igazán képviselteti magát, a legtöbb épület, még az újabb építésűek is klasszikusabb stílusúak nem szürke beton-üveg förmedvények. Rengeteg a kisvállalkozás, hiszen sokkal jobban megéri vállalkozónak lenni mint régen, jól meg lehet élni belőle és nem adóztatnak agyon. Emellett több multi is van, főleg Angol, Amerikai, Ausztrál, Svájci. Az államnak alig van nyoma, úgy visszaszorult.

Hazamész, nagy kertes házad van, több kocsival. Megnézed a híreket és nyugodtan fekszel le aludni.

Másnap hétvége, húzol le a vidéki nyaralódba. Teljesen megfelelő, jó minőségű úton suhanhtsz egész végig, egy V8-as sportautóval. A vidéki nyaralód, egy kisebb faluban fekszik, ezen a településen is sok a turista. Délelőtt elmész egy lőtérre a saját tulajdonú félautómata puskáddal és gyakorolsz lőni. Lehet, hiszen bárki tarthat otthon lőfegyvert, és viselni is szabad a legtöbb helyen.

Délután megnézel egy Monster Truck showt csakúgy mint a turisták. Este a falu egyik kocsmájában elfogyasztasz egy sört néhány Angol turistával.



Az ország kilépett az EU-ból és Nagy-britanniával, Amerikával, Ausztráliával és Svájccal van a legjobb viszonyban. Másokkal inkább csak kereskedelmi kapcsolatokat tart fenn.


Az adók itt a legalacsonyabbak Európában, és az állam szerepvállalása is itt a legkisebb.


A benzines és dízel autók semmilyen szinten nincsenek korlátozva, sőt támogatva van az életbentartásuk. Az utakon alig látni elektromos vagy hibrid autót, a legtöbb ember nagy terepjárókkal vagy erős sportautóval jár.


A megfigyelő rendszerek nagyon be vannak korlátozva, sok dolog ami szükséges pl a társadalmi kreditrendszerhez (ugyebár nem csak kamerák kellenek hozzá) be van tiltva, csakúgy mint az emberek chippelése egyéb és egyéb transzhumanista torz dolgok. Még a közösségi médiák is szabályozva vannak, hogy ne figyelhessék meg korlátlanul az embereket. A gondolatvezérlés, gondolatolvasás is be van tiltva, hogy ne figyelhessék meg az emberek gondolatait. (elméletileg folynak kutatások ezutobbi területén)


A készpénzhasználat semmilyen formában nincs beszüntetve vagy korlátozva és nem is törekszik az ország semmi ilyesmire.


A gazdaság szerkezete megváltozott, a legfőbb szektorok, a pénzügyi szolgáltatások (az alacsony adók és szabályozások bankoknak kedvező titoktartási törvények miatt), a turizmus, a mezőgazdaság, a fafeldolgozás, a gyógyszeripar, az élelmiszeripar.


Az jó gazdasági helyzet hatására az ország az egyik leggazdagabb ország lett Európában. Sok a munkahely vidéken is.


A lakosság kB 8 milliós szinten stagnál, mivel az EU kilépéskor, és a szorosabb UK, USA egyezménykor is elment egy-egy kisebb tömeg, de azok akik itt maradtak jól jártak.


Svájci mintára sok népszavazás van, majdnem ugyanúgy be van vezetve a félig közvetlen demokrácia.



2021. máj. 11. 19:53
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
46%
Nem. A vállalatok állami beavatkozás nélkül zsákmányolhatják ki az embereket. Nem láttam valamint semmilyen utalást az ökológia védelmére.
2021. máj. 11. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
64%

"mivel a világ legtöbb országa nem vagy alig fog kőoljat venni, így csak nem lesz fél milla egy kanna benzin."


Ez teljesen hibás érvelés. Az olajra 2050-ben is szükség lesz, pl. a műanyagok, kenőolajok előállításában, a gyógyszeriparban, az építőiparban, a textiliparban, a tengeri és légiközlekedésben, stb.. Namost ezekben a szektorokban az olajat egyelőre úgy tűnik, nem lehet majd helyettesíteni, vagy csak kisrészben. Namost gondolkozz el egy picit, hogy neked melyik érné meg jobban: az, hogy lesz egy hipiszupi benzines sportkocsid, ahol a tízszer annyiba fog kerülni egy kilométer, mintha elektromos meghajtású autód lenne, vagy az, hogy továbbra is élvezheted az olcsó ipari termékeket, az olcs gyógyszertermékeket, az olcsó elektronikai termékeket. Nagyon röviden a kérdés ennyi: megéri neked a brumm-brumm azt, hogy az életszínvonalad drasztikusan visszaessen az olajtermékek brutális áremelkedésétől?

2021. máj. 11. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 A kérdező kommentje:
Inkább felkötöm magam mint az elektromos autók.
2021. máj. 11. 21:13
 14/17 anonim ***** válasza:
46%
11-es: nem én vagyok a kérdező, és távol áll tőlem a jobboldali libertarizmus, de megválaszolom a kérdésed a libertáriusok perspektívájából: "majd a piac megoldja!". Ezalatt persze azt értik, hogy az utolsó négyzetnanométer földet és vízterületet is privatizálják, aztán akkor biztos senki nem fog szennyezni. Ja, hogy vannak ezek az üvegházhatást okozó gázok? Akkor privatizáljuk majd a levegőt is!
2021. máj. 11. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
72%

Hát kérdező, akkor szomorú híreim vannak: a piac úgy döntött, hogy nem éri meg a jövőben belsőégésű motorokat gyártani személygépkocsikba, ezért átállnak az elektromos autókra.


Egyébként az autóipar tökéletes mikrokozmosz a féktelen, szabályozatlan piac hátrányaira, névlegesen arra a jelenségre, hogy az autógyárak annak ellenére, hogy már évtizedek óta igen komoly piaci igény volt a környezetbarátabb, nagyobb hatásfokú, kevesebb energiát felhasználó autókra, képtelenek voltak innoválni, mert azzal rövidtávú kompetitív hátrányba kerültek volna. Kénytelen volt(ak) az állam(ők) megszabályozni a piacot, hogy visszaszorítsák a pazarló, alacsony hatásfokú belsőégésű motoros személygépkocsik gyártását, és incentivizálják az elektromos motorra való áttérést. És igazuk is lett: habár korábban széleskörűen elérhető volt egy csomó adókedvezmény és egyéb költségcsökkentő mechanizmus a fogyasztók számára, ma már ezeket a nyugati országokban nagyrészt visszavonták, ennek ellenére évről évre egyre több elektromos autót vesznek a fogyasztók, mert egyszerűen erre van igény. Ha csak és kizárólag piaci alapokon működött volna az autóipar, a büdös életbe nem kezdtek volna bele az átállásba, ezáltal képtelenek lettek volna a piaci igények kielégítésére, holott pont az a librrtarizmus egyik legfontosabbnak vélt érve, hogy ha békén hagyjuk a piacot, akkor majd az magától minden piaci igényt kielégít.

2021. máj. 11. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
100%
#5 És melyik autómárka fog majd a 8 millió magyarnak belsőégésű motoros kocsit csinálni, ha már senki se használ olyat?
2021. máj. 11. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
Ez a libertariánus utópia lenne? Tudod mit, nekem tetszik, de csak mint utópia, mert ez annál több nem lesz.
2021. máj. 12. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!