Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Lenne igény egy olyan pártra...

Lenne igény egy olyan pártra ami fő céljának tekintené az emberek edukálását a tudatos vásárlásra?

Figyelt kérdés

Szerintem nagy probléma hogy a versenyben mindenki csakis a "zseton" gyűjtésre és az anyagi javak halmozására fókuszál. Minden reklám kivétel nélkül a maximumról, a legjobbról, a még jobbról szól. Soha senki nem meri azt mondani hogy a maximumon kívül van egy olyan fogalom is hogy optimum.

Azt érzem a reklámok folyamatosan egy mesterséges elégedettlenséget próbálnak fenntartani mindenkiben, amivel aztán tovább tudják manipulálni a fogyasztásra, mivel elhiszi hogy arra az adott dologra neki szüksége van mert csak akkor lesz olyan boldog mint a reklámban az emberek. Mindig a kapzsiságot és az irigységet próbálják kihasználni. Azt tudom hogy a GDP-nek ez kedves. De itt jön az első példa esetleges megoldásra:


Nem lehetne szemét gyártás helyett apránként átterelni a vásárlóerőt olyan piac felé amivel szintén lehet GDP-t termelni, de nem egy terméket vásárolunk meg hanem valamilyen élmény vagy kényelmi dologért fizetünk ami könnyebbé teszi az életünket? Adózni abból is ugyanúgy kell az állam felé. Mellette pedig azokat a dolgokat vásároljuk meg amire higgadt fejjel végig gondolva szükségünk van. Ez alatt nem azt értem hogy rongyokban járkáljunk és ne használjunk technológiát de ne az legyen a mottó hogy sokszor drága dolgokat is lecserélünk fél évente teljesen feleslegesen csak azért mert le tudjuk. Ettől függetlenül ez nem tilos és én sem a tiltásban látom a megoldást hanem az edukációban amikor alulról érjük el hogy ne legyünk ennyire kapzsik.


Szeretnék ötleteket kapni hogy milyen oktatási reformokkal és milyen szervezetek állami támogatásával lehetne ezen a helyzeten változtatni hosszabb távon?


Ha nem értesz egyet a fentebb leírtakkal kérlek fejtsd ki a véleményed.


2021. dec. 18. 20:07
1 2
 11/19 A kérdező kommentje:
Hülyékből van a legtobb
2021. dec. 18. 21:59
 12/19 A kérdező kommentje:
Igen igen. Ez is marketingesek narratívája. Nincs ebben semmi rossz nincs itt semmi látnivaló kérem.
2021. dec. 18. 22:01
 13/19 A kérdező kommentje:

Az hogy a reklámok a kapitalizmus motorja ez egy dogma, amit a marketingesek nagyon okosan bólogatva magyaráznak egymásnak. Mintha nélkülük nem működne a kapitalizmus. Pedig pont az ellenkezője igaz. Nem a motorja a szabad versenynek hanem éppen a legfőbb gátja a reklám. Hogyha nem lennének reklámok akkor a termékek és szolgáltatások kénytelenek lennének versenyezni egymással. Nem a reklámjaik versengenének egymással(mint most) hanem kifejezetten a termékeik és szolgáltatásaik.

Akkor beindulna a kapitalizmus. Akkor elkezdene arról szólni hogy "Na melyik termék a jobb?".

2021. dec. 18. 22:26
 14/19 anonim ***** válasza:

Te most arról beszélsz, hogy amíg nem kóstoltad meg a szart, addig honnan tudod, hogy nem jó?

A jelenlegi helyzetet meg úgy ítéled meg, hogy az emberek eszik a szart, hiába nem ízlik neki.


A reklám célja az is, hogy elérjen az emberekhez a termék vagy szolgáltatás.

Ha van egy lyuk, amiről senki semmit nem hall, annak sosem lesz forgalma sem.


Most már kíváncsi vagyok, hogy melyik reklámra nyomott le egy tényleg jó terméket a piacról?

Vagy most az a baj, hogy valakinek nem 30 éves a porszívója?

2021. dec. 18. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
Csak egy példát írj, kérlek.
2021. dec. 18. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 A kérdező kommentje:

Nem írok példát mert ez az a 74szerdő ahová be akarsz vinni.

Nem lehet megmagyarázni az egész jelenséget termékek átnyálazásával.

Nem, nem arról beszélek hogy szeretnék finom szart kóstolni a szar helyett hanem arról hogy lépten nyomon szart kóstoltatnak velünk akkor is ha valójában senki nem akar szart kóstolni, sem rosszat sem jó ízűt.

2021. dec. 18. 22:45
 17/19 A kérdező kommentje:
Az a baj hogy (ismétlem már magam) hogy egyik multi a versenytársait kiszorítsa a piacról pusztán a marketing anyagainak vagy a reklámszpotjainak a mennyiségi áttolásával a nyilvános felületeken. Egyszerűen tukmálni kell. A reklám soha nem minőségi alapon éri el vagy realizálja a fogyasztást, hanem mindig mennyiségi alapon.
2021. dec. 18. 22:50
 18/19 anonim ***** válasza:

Volt egyszer egy bolt, ami egy tök eldugott helyen volt rossz parkolóval.

Hamar el is tűnt. Helyette most van egy másik. Messziről látható hatalmas logója van, jó a parkoló, mindenki tudja, hogy ott van. Finom a pékárú. Szerinted ki volt a hibás?


Szerintem inkább az a probléma, hogy mivel nagyobb mennyiségben képesek értékesíteni a multik, ezért megtehetik, hogy olcsóbban teszik. Továbbá előnyösebb üzletet kössenek, mint mások. Még nagyobb baj a mértéktelen tömegtermelés a minőség romlásával. De nem hinném, hogy ez a marketing hibája.

Ha olyan reklámot látok, hogy egyek féregtelenítőt vagy vegyek péniszpumpát, nem fogok. És egyéb csodaszereket sem. Ezek viszont reklám nélkül is hülyeségek.

2021. dec. 18. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 A kérdező kommentje:

Ezek a problémák amiket felsorolsz ezek egyszerre igazak a marketingtevékenység mibenlétének a kifogásolhatóságával szerintem.


Te lehet hogy nem veszed meg ezeket. De a többség igenis megveszi. Minél gyakoribb minél intenzívebb bevésésre van szükség, újra meg újra meg kell mutatni a logót, el kell hogy hangozzon a szlogen, valamilyen dallamvilág meg a színvilág. És akkor ehhez hozzá kell rendelni egy ilyen preferált értéket, amit a korszellem támogat. Tehát mondjuk azt kell mondani hogy "Képes vagy rá!, Higgy önmagdban!", vagy valami harmónia pillanat. Az sem baj ha csak egy pörgetőszer ha van mellette egy harmónia pillanat. Ugyanúgy el lehet adni. A reklám nem tisztel minket annyira hogy a tudatunkal kommunikáljon, nem is vesz minket emberszámba. A reklám a tudattalanunkal, az ösztönvilággal, a vágyainkal, meg a félelmeinkel kommunikál.

2021. dec. 18. 23:23
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!