Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mikor fog összeomlani a máv,...

Mikor fog összeomlani a máv, volán, BKK?

Figyelt kérdés

A hír szerint a megyebérleteket is elfogadják a BKV-n.


Tavaly óta van ez a megyebérletes dolog, 9e ill 18e.

14 éven aluliak ingyen utaznak, a diákok, ha 23 éves koráig tanul kb. 900 forintot fizet.

Korábban egy 60km-es bérlet 40e volt, most ha két megyét érint, 18e.


A korábbi árak mellett sem lehetett normálisan finanszírozni a tömegközlekedést, most mivel fogja kipótolni az állam?


Rekord magas az államháztartási hiány, még feri idejében sem volt ekkora, a bérfeszültség hatalmas, hála a 45% -os 2 éves inflációnak....


Kb. már így is rohad ez az ország, vajon mi lesz még...


jan. 30. 10:37
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:

#10 Ajánlom figyelmedbe a tényeket, hogy "feri" nem 2008-ban került kormányra hanem 2004-ben. Amikor épp beléptünk az unióba, az egész uniós régióban nagy léptekkel fejlődtek a gazdaságok, minden velünk együtt csatlakozott ország fejlődött, nőtt a bevétele, javult a gazdasága - míg nálunk egyre szűkült a gazdaság.

A gazdasági válság ezt az országot 2008 őszén érte el. Gyurcsányod meg következő tavasszal lemondott.

jan. 30. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 A kérdező kommentje:

Mindig ide jön valami ostoba troll, propagandát terjeszteni, hát persze, 08 nem volt válság, lol.

Meg migrációs válság, haha 2015 ben akkora konjunktúra volt, mint a ház a világgazdaságban.

A covid idején szintén, minimális megtorpanás volt, utána kilőtt minden.


Ez a kormány most találkozik először egy gazd, válsággal, de azt sem tudja kezelni. A pénzed a felét éri 2022 elejéhez viszonyítva. Elképesztő. :D


Egyik környező ország sem tud felmutatni ilyen brutál inflációt. Nah ez a hazaárulás.

jan. 30. 11:49
 13/21 anonim ***** válasza:
75%

Hazudozni mindenfélét lehet, de a féleszű Gyurcsány idejében 260 Ft körül volt az Euró, Orbánnál meg már 430 is volt, most épp 390 Ft körül van.

...és közben azért ránk öntött kb 100 ezer milliárd forint felzárkoztatási pénzt is az EU, amik szállodákká, yachtokká, magángépekké, földekké, birtokokká, kastélyokká, stb változtak az Orbán család és haverjaik birtokában.

Ez a hazaárulás!

jan. 30. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:

Megtörtént a megegyezés. Ez biztosítani fogja, hogy tovább működjön minden. Nem értem miért kellene agggódni bármi miatt is.


A bérlet és jegyárakon kár lovagolni. Ezek elenyésző bevételek voltak eddig is az említett szervek számára. Az állam állta a költségek nagyrészét. Ez most is így marad, sőt ugye minden bizonnyal növekszik majd az állami részesedés a költségek vállalásában. Ezekről a háttérinfókról még nincsenek konkrétumok, ha jól tudom. Tehát ahogyan eddig is, úgy továbbra is az adófizetők működtetik, közösen, mindenki (az is, aki nem vesz rá jegyet) ezeket a vállalatokat.


Illetve ugye aki csak budapesten belül közlekedik, annak lesz egy olcsóbb budapest bérlet. Teljesen jó ez így. Én nagyon támogatom a minél olcsóbb közösségi kölzekedést, hiszen a cél az, hogy az emberek használják ezeket. Akkor lesz jó és olcsó a tömegközlekedés, ha minél többen használják. Ez kell. Illetve ahhoz is kell, hogy maga a város közlekedése is jó legyen. Minél kevesebben választják az autót, minél többen választanak valamilyen alternatív módot (és ebbe nem csak a busz vagy bicaj számít bele, hanem a home office is), annál jobb lesz a városok közlekedése.


Budapesten még mindenképp meg kell oldani, hogy összeérjenek a vonalak, rendben legyen az elővárosi közlekedés, stb... ennek persze sok előfeltétele is van, pl az, hogy a kertvárosi terjeszkedésnek gátat szabnak, mert az alacsony népsűrűségű területek alkalmatlanok a hatékony tömegközlekedésre, senkinek nem éri meg, hogy autóval elmenjen a helyi vasútállomás P+R-jébe, mert aki autóba ül, az már nem fog kiszállni belőle. Tehát legalább a megállók környékén kötelezni kellene az önkormányzatokat arra, hogy csak társasházakat lehessen felhúzni, nagy népsűrűséggel, illetve a rozsdaövezetek felszámolását is előnybe kell hozni. A zöldmezős beruházásoknak egyszerűen gátat kellene szabni végre, mert ezek teljesen szembe mennek mindennel, ami egy jó város, jó tömegközlekedést jellemez.


És ez nem csak BKK vs MÁV vs Volán témában, hanem bármilyen városról, bármilyen közlekedésről legyen is szó, az élhető város nem terülhet szét, nem lehet autó orientált.


Tehát ezeket a döntéseket meg kell hozni. Pl az önkormányzatok jelentősen növelhetnék a népsűrűséget már csak azzal is, hogy betiltják az üres lakások létezését. Ne lehessen befektetésnek tartogatni lakásokat! Ennyi. Ha minden lakás ki van adva, növekszik a belvárosi népsűrűség, akkor sokkal többen választják majd a tömegközlekedést, ami így hatékonyabb és olcsóbb lesz. A rozsdaövezetek ugyanígy.


Tehát ez, hogy megegyeztek a közlekedésszervezésről a BKK és MÁV részről ez egy semmiség az egész folyamatban. Egy kis lépés, amit sok nagyobb horderejű lépésnek kell követnie, hogy a környezetünk élhető és fenntartható legyen. Nagyon sok munka lenne itt. Csak kár, hogy minen oldal politokát csinál az egészből, és rettegnek a szavazatok elvesztésétől. Így soha nem lesznek meghozva a megfelelő döntések... a tömegközlekedés lerohad, lélegeztetőgépen szenved, a városok egyre jobban szétterülnek, az emberek az autót választják, a dugók elszaporodnak, a gyárak pedig a legértékesebb termőföldeken és erdők helyén épülnek fel.


Tehát a megoldás az, hogy olyan vezetőket kell megválasztani, akik meg merik lépni ezeket a kritikus dolgokat

jan. 30. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
0%

#12 "Ez a kormány most találkozik először egy gazd, válsággal, de azt sem tudja kezelni. A pénzed a felét éri 2022 elejéhez viszonyítva. Elképesztő. :D"

Ehhez képest 2010-ben a devizaválságban vették át a kormányzást és 2013-ra tudták kihozni belőle az országot. Közben volt hatalmas árvíz és a vörösiszap katasztrófa is, azt is megoldották.

Alig pár év után 2015-ben kezdődött a migrációs válság, hatalmas költségekkel terhelve meg az éppen javuló költségvetését az országnak. Erre jött rá a covid 2019-2020-ban, ami minden országot padlóra küldött. 2021-ben elkezdődött az energiaárak emelkedése és 2022-től az ukrán háború is hozta a maga válságát. Egyszerre volt a migrációs válság, energia válság és a háborús helyzet okozta helyzet az országban. Így is 2/3-t tudtak szerezni a 2022-es parlamenti választáson. Nem azért mert ennyire szuperek, hanem mert gyurcsányodékat ennyire nem akarták az emberek a kormányzás közelébe sem engedni, olyan rosszak voltak. Te meg mentegetni próbálod őket.

jan. 30. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:

#14 "mert az alacsony népsűrűségű területek alkalmatlanok a hatékony tömegközlekedésre, senkinek nem éri meg, hogy autóval elmenjen a helyi vasútállomás P+R-jébe, mert aki autóba ül, az már nem fog kiszállni belőle."

Ez nem igaz.

A vármegye bérletek bevezetésével egyszerre jelentősen csökkent az üzemanyag felhasználás az országban pont azért mert rengetegen leteszik az autót a vasút vagy buszállomáson és úgy mennek tovább.

Az agglomerációban élek és pár éve lett felújítva a vasút, az állomáson majdnem háromszor annyi parkolóhely lett kialakítva, mint korábban volt. Eleinte kényelmesen lehetett parkolni, mindig volt szabad hely. Manapság viszont a reggeli vonathoz érkezők már a padka mellett és a füves területekre felállva sem férnek el, a közeli bolt parkolója is állandóan tele van azokkal akik oda állnak és átsétálnak a vonathoz. Éppen hogy most éri meg a kocsit letenni.

Ezzel szemben én meg azért megyek be időnként Budapestre autóval, mert a korábban megszokott parkolóhelyek most már fizetősek lettek és nem éri meg nekem, hogy a BKK jegyek mellé még a parkolást is fizetnem kell. Ugyanannyiba vagy kevesebbe kerül - céltól függően - ha inkább bemegyek kocsival a városba és ott csak a parkolásért kell fizetnem, mert akkor csak arra a rövid időre kell amíg az ügyemet intézem és nem egy fél napra amíg utazuk is a tömegközlekedésen.

jan. 30. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
A MÁV-nak legfeljebb néhány éve van hátra. Az idei év végére mellékvonalak nem nagyon fognak maradni az országban. Utána jönnek szép sorban a fővonalak.
jan. 30. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:

#17 Aha. És erre abból következtettél, hogy pár éve hatalmas vonalfejlesztések voltak az országban és azóta is folyamatosan mennek a beruházások, felújítások? Talán abból, hogy nemrég Lázár János bejelentette, hogy pár év alatt lecserélik az elöregedett vasúti szerelvényeket?

"2024. január 16. 08:40

Hétfőn elkezdődött a Déli Körvasút fejlesztésének következő üteme, amely a vasúti pálya átépítését - kettőről három, esetenként négyvágányosra bővítését - célozza - jelentette be közleményében az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM)."

[link]

"Átrendeződik a vasúti forgalom Magyarországon: sorra nyílnak 2024-től a vidéki terminálok

Sorra nyílnak az új intermodális vasúti terminálok Magyarországon a következő években, hogy kiszolgálják az épülő ipari üzemeket, valamint az egyre növekvő igényt a közúti áruszállítás vasútra terelésére, jelentették be a Kelet-Európai Intermodális Konferencián, Budapesten. Közben a már működő terminálokat is bővítik vagy tervezik a fejlesztést. Összesen mintegy félmillió négyzetméterrel nőhet az átrakóterület Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) adatai szerint."

[link]

2023.08.22.

"Összesen 24 meghatározó közúti és vasúti projek megindításáról döntött a kormány júliusban – erről az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) tájékoztatta a Világgazdaságot.

A laphoz eljuttatott anyagból kiderül, hogy az érintett beruházásoknál megkezdődhetnek a tervezésre irányuló közbeszerzési eljárások. 24 fejlesztésből 19-nél már az idei harmadik negyedévben megindul a tervezésre irányuló közbeszerzési eljárás."

[link]

jan. 30. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 Justinianus ***** válasza:

"most mivel fogja kipótolni az állam?"

A teljes évi jegybevétel 3,5 napi áfabevétellel egyenlő.

Gyakorlatilag a jegybevétel eddig is jelképes hozzájárulás volt a költségekhez, télen kb. a villamos fűtés költségét fedezte.

jan. 30. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:

#18 Melyik országban voltak hatalmas vonalfejlesztések? Mert Magyarországon biztos nem, itt csak pusztul a vasút.

A bejelentés semmit nem jelent. A MÁV szökőévente egyszer vesz néhány új motorvonatot, pedig ennek a többszörösére lenne szükség. Ráadásul hiába vennének új járműveket, amíg a kritikus emberhiány miatt nincs, aki karbantartaná őket. Ember pedig nem lesz elég, amíg a dolgozók bérét nem emelik legalább 100-150%-kal.

jan. 30. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!