Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért bánkódtok, hogy olyan...

Miért bánkódtok, hogy olyan veszteséges, fejletlen állami cégek bekrepálnak, mint a MALÉV, a MÁV és a BKV?

Figyelt kérdés

Már többször bebizonyosodott a történelem során, hogy az állam rossz gazda. Gondoljatok csak bele, hogy szinte minden dolog ami magánkézben van, az csilivili, rohamosan fejlődő, jól működő és vonzó, míg minden ami állami, az lassú, primitív, pénznyelő és csak akkor jó, ha nincs más.


Hasonlítsatok össze pl. egy állami kifőzdét egy McDonalds-al vagy egy állami SZTK rendelőt egy magánorvossal.


Felvethetjük az állami előnyeként, hogy "az legalább ingyenes", csakhogy számításba kell venni, hogy az se ingyenes, mert az adónkban tartják el.


Ha megszüntetnének minden állami szolgáltatást az igazságszolgáltatáson kívül, és egy úgynevezett "éjjeliőr államot" hoznának létre, akkor minden fizetős lenne, cserébe viszont alig kéne adózni és pénznyelő, fejlődésképtelen állami cégek helyett jólműködő, rohamosan fejlődő magáncégek lennének.


A MALÉV helyett egy magán repülőtársaságnál például elkezdenének csökkenni az árak, hogy versenyképes legyen a többi társasággal. Ha a MÁV-ot felváltaná 2-3 egymással versenyző hazai vasúti társaság, akkor mindegyik arra törekedne, hogy a legolcsóbb és a legfejlettebb legyen, BKV-nál ugyanez.


Ti mit gondoltok erről?


2012. febr. 3. 20:09
1 2 3
 1/21 nem dávid ***** válasza:
62%

Szerintem minden állami cég akkor lesz főként veszteséges mikor elkezdik privatizálni. Nem szabadna eladni semmit ami az államé.


Amúgy meg ha bkv-t átvenné egy magáncég jóval drágább lenne a közlekedés illetve nem járna senkinek kedvezmény. És lenne az a magáncég aki bevásárolna új járműparkot?

2012. febr. 3. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 A kérdező kommentje:

"Amúgy meg ha bkv-t átvenné egy magáncég jóval drágább lenne a közlekedés illetve nem járna senkinek kedvezmény."


1. Nem lenne drágább, mert versenyeznie kéne más cégekkel és ez lenyomná az árat.


2. Lenne kedvezmény, mertha például egy 50%-os diákkedvezmény bevezetése után 4-szer több diák venne BKV jegyet, akkor máris megdupláznák a profitot.

2012. febr. 3. 20:16
 3/21 anonim ***** válasza:
91%
A Malév volt magánkézben. Csak sajnos az orosz befektetőnek csak az útvonalak kellettek és leépítette teljesen. Aztán az állam visszavásárolta úgy, hogy 5%-al az orosz még mindig beleszólhatott pl. az eladásba, már rég eladták volna, de nem tudták. Szerintem valami simli van itt.
2012. febr. 3. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
70%
Nézz utána hogy az mszp(haha, szocialista?) milyen "drágán"(jaj de szép szarkazmus) adta el anno az oroszoknak a MALÉV ot
2012. febr. 3. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
100%
Az állami kézben lévő cégeknek azért nehezebb, mert hatványozottan jön elő a korrupció problémája. Kevésbé hajlamosak jó szakembert alkalmazni, inkább egy jó ismerőst választanak. Jó példa erre a BKV, ahol jóformán fél évente cserélték a vezetőséget, és mind busás végkielégítést kaptak. A MÁV, amelynek egyes ágai (árufuvarozás, informatikai részleg) nyereségesek voltak, de az egyiket eladták, a másiknak pedig lecserélték a vezetőjét. Semmi ésszerű érv nem szólt egyik mellett sem. Ezen kívül az állami cég nem rendelkezik a saját profitjával (ha van), hanem kiszivattyúzzák belőle, át egy épp veszteségesbe.
2012. febr. 3. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
76%

"Miért bánkódtok, hogy olyan veszteséges, fejletlen állami cégek bekrepálnak, mint a MALÉV, a MÁV és a BKV?"


Mert bármilyen fejletlenek, akkor is MUNKAHELYEK.

2012. febr. 3. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 A kérdező kommentje:
És az utánuk megalakuló magáncégekben talán nem lennének munkahelyek?
2012. febr. 3. 20:40
 8/21 anonim ***** válasza:
85%

Az Malévet, BKV-t , MÁV-ot nem lehet összehasonlítani olyan magáncégekkel mint az Audi vagy a Mercedes.Az általad felsorolt cégek szükségesek a mindennapi élethez , a tömegközlekedéshez.Az sztk rendelőkkel kapcsolatban igazad van , nagyon fejletlen és alacsony a színvonala ugyanez ez igaz néhány iskolára.Lehet most lepontoztok de az Egyesült államokban jobban megvan oldva az egészségügy.Teljesen fejlett hight-tech az egész , nagyon modern.


Ha ezek magáncégek lennének akkor valószínű drágább is lenne a közlekedés mivel ők színvonalasabb utazást biztosítanának de azt valamiből fent is kell tartani.Egyébként a GySEV nem fejletlen , igaz hogy részben osztrák és csak részben állami tulajdon.

2012. febr. 3. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
100%

"Mert bármilyen fejletlenek, akkor is MUNKAHELYEK."


Most volt a híradóban, hogy valamelyik fapados /talán a Ryanair/ már keresi a Malév alkalmazottakat, mert bővíti a járatait.

2012. febr. 3. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 nem dávid ***** válasza:
61%

"Miért bánkódtok, hogy olyan veszteséges, fejletlen állami cégek bekrepálnak, mint a MALÉV, a MÁV és a BKV?"


Azért mert az állam a hiányt köz pénzből pótolja. Sőt most az autósokon akarja behajtania bkv veszteségeit akiknek semmi köze hozzá.

2012. febr. 3. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!