Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Hány forintos benzinár mellett...

Hány forintos benzinár mellett fog Magyarországon végleg megbénulni a személygépjárműs közlekedés? Mennyi az, amikor már tényleg nem éri meg?

Figyelt kérdés
2012. máj. 25. 20:50
 1/9 anonim ***** válasza:
Legalább öt éve nem tankolok benzint, és sokan mások sem. Tehát nem értem mért bénulna meg.
2012. máj. 25. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
46%

Elmondom hogy működik a benzinár!

Az arabok nyomják felfelé az árat míg mi megvesszük. Ha elér egy elég magas szintet akkor már sokan úgy gondolják hogy ez visszafogja a gazdaságot vagyis kevesebbet fognak autót használni és árut szállítani vagyis úgyis kevesebb olaj kell és elkezdenek kevesebbet venni. Na ekkor kicsit engednek az árból... és így játszanak vele!


Vagyis az ár kúszik fölfelé de csak annyira hogy az arabok jót kaszálhassanak. Nekik sem érdekük hogy túlemeljék az árat. Persze a dollár-forint árfolyam egy más tészta. Azt sokan befolyásolják és az is növelheti vagy csökkentheti az árat...

2012. máj. 25. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Nem kell szőrözni, gondolom bármilyen üzemanyagárra gondol.


Szerintem 2500 körül lenne.

2012. máj. 25. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

2500-ig már nem lesz kőolaj, úgyhogy ez a komment kicsit értelmetlen. Még egy 50 évig lesz benzines autó, hát ki tudja, a vége felé már úgy is annyira drága lesz, mint az arany... Az emberek fizetésétől is függ. Mennyire hajlandóak lemondani a kényelemről. Illetve valóban az "eladó fél" üzleti érzékén is múlik, de ők értik a dolgukat, nekik nem lesz csődhelyzet.. :D


Plusz ha konkrétan személygépjárműről bszélünk, vannak más alternatív módszerek, az elektromos autótól kezdve bla bla bla... személygépjárművel való közlekedés mindig lesz, nem fog megbénulni, mert nagyobb pénz van abban, hogy mi közlekedünk ide oda autóval, mint hogy megbénuljon. Plusz ha nem lenne ilyen fajta közlekedés, akkor az emberek mozgósítása is probléma lenne, lelassulna újra a világ.



Fú de globális gondolatok 23:28-kor :D

2012. máj. 25. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Figyelsz mi a kérdés? Az ÁR. Az árra írtam a 2500at, nem évszámnak.

(amúgy 15 éve mondat 50 évet, most mondanak 70et. Más kutatási, kitermelési módszerek vannak. Újabb és újabb lelőhelyekre akadnak "véletlenül".)

2012. máj. 25. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

"Nem kell szőrözni, gondolom bármilyen üzemanyagárra gondol."


Nem szőrözök bzmeg, de alkoholt otthon is lehet lepárolni. Ha annyira megemelnék, mondjuk ezer fölé akkor már nem venném, hanem gyártanám. Innentől kezdve meg miről beszélünk?

2012. máj. 26. 02:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

"2500-ig már nem lesz kőolaj, úgyhogy ez a komment kicsit értelmetlen."


Mért lenne értelmetlen? Lesz az még háromezer is.

2012. máj. 26. 02:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Azt nem értitek meg, hogy benzint csak idióták tankolnak és ebből kifolyólag is kizárólag az idióták fognak megbénulni, nem Magyarország.
2012. máj. 26. 02:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Ahogy mondani szokás: nem mindegy, hogy az okos hülyéskedik, vagy hogy a hülye okoskodik. Most ez utóbbira láttunk számos példát, mivel a kérdésre érdemi válasz nem érkezett.

Hogy válaszoljak a kérdésre, tegyük fel, hogy 1000 forint egy liter benzin (vagyis már megtörtént a radikális áremelkedés). Ha 1000 forint egy liter benzin, akkor egy 40 literes tank feltöltése 40 ezer forint, ami igen komoly érvágás néhány családnak. Ők nyilván nem fognak autóval járni, hanem átállnak a tömegközlekedésre. De még így is lesz néhány gazdag ember, aki ki tudja fizetni. Nem hiszem, hogy akiknek százmilliós vagyonuk van, azok érzékelnék az árváltozást. Vagyis ők még mindig autóval járnának.

A többi ember, aki már tömegközlekedésre ült, valószínűleg nem azonos fizetéssel rendelkeztek, így nem egy időben hagytak fel a kocsikázással. Nagy valószínűséggel folyamatosan tették le a gépjárművet. Mindenkinél volt egy olyan határ, ami már sok volt. Volt, aki 500 ft-nál letette, volt aki 600-nál, de volt aki még a 900 ft-ot is bírta, de az ezret már nem. Hogy mit akarok ezzel mondani? Nincs ilyen határ. Ahogy megy fel a benzinár, egyre többen teszik le a kocsit, és szállnak át a tömegközlekedésre, de nincs olyan határ, ahol hirtelen egymillió magyar felhagy a kocsikázással. Valószínűleg ha le is teszik a gépjárművet, de fokozatosan, ahogy megy fel az ár. De semmiképp sem egyszerre. Persze eljön az az idő, amikor már a gazdagabbak sem tudják finanszírozni az árat, és akkor kitalálnak egy új fajta meghajtást, ebben biztos vagyok.

Ami viszont nekünk gondot okoz, az az élelmiszerárak. Mivel minden fuvarozáshoz kell benzin, ezért az élet hihetetlenül megdrágul. Sokan nem csak a kocsikázással fognak felhagyni, de a zöldségek, gyümölcsök fogyasztásával is, és egyre többen lesznek, akik zsíros kenyéren élnek majd... Ez sokkal súlyosabb probléma, mint hogy pl. vonatoznom kell.

2012. máj. 26. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!