Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Ha a MÁV-nak lenne konkurenciá...

Ha a MÁV-nak lenne konkurenciája, versenytársa akkor magasabb színvonalú lenne?

Figyelt kérdés

Néha elég katasztrofálisak.


Úgy gondolom ,hogyha jönne egy magán vasúti cég ami magasabb , jobb , olcsóbb szolgáltatás nyújt , mint a MÁV akkor talán felébrednének és elkezdenének magasabb színvonalat biztosítani.

Németországban pont így történik ,a DB önti a pénzt a fejlesztésbe mert versenytársak akadtak.Egyből felújítottak 300 kocsit....stb


Gyakran utazom ÖBB (osztrák) vonatokon.Össze sem hasonlítható a hazaival.


Sokszor az alap szolgáltatásokat nem tudják teljesíteni a MÁV-nál amik Európában alapok lennének.Én nem tudom , hogy lustaságból vagy miből de ez így nagyon nem kóser.



2013. ápr. 26. 17:18
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
0%
Nem.
2013. ápr. 26. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
Muszáj lenne nekik,mert elsorvadnának.
2013. ápr. 26. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:

"egy magán vasúti cég ami magasabb , jobb , olcsóbb szolgáltatás nyújt , mint a MÁV akkor talán felébrednének és elkezdenének magasabb színvonalat biztosítani. "


Először az államnak kellene felébrednie, és észrevennie, hogy ez a finanszírozási hiány nem megy tovább.

Egy magán vasúti céggel nem tehetni meg az állam, hogy rákényszeríti a 179 féle kedvezményét, és amikor eljön a fizetés ideje, széttárja a karját, és azt mondja: nincs pénz, de szolgáltass tovább.

A MÁV-al jelenleg ezt csinálja. A MÁV pedig nem tudja azt mondani, hogy amíg nincs pénz nem szolgáltatok...


A magán cégnek is ugyanolyan drága lenne a pályahasználati díj, ugyanaz lenne neki minden. Mégis miből és miért adna jobb szolgáltatást?

2013. ápr. 26. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:

"A magán cégnek is ugyanolyan drága lenne a pályahasználati díj, ugyanaz lenne neki minden. Mégis miből és miért adna jobb szolgáltatást?"


Szűkebb vezetői kör, alacsonyabb korrupció, a kedvezmények hiánya, jobb bliccelőszűrés meg az esetlegesen jobb járműpark segítségével magasabb profitot érhet el, mint a MÁV. A tehervonatozgatás a repülők/hajók/kamionok ellenére még mindig nagyon jó biznisz, ha jól csinálják persze. A BKK-val ellentétben a MÁV-ot simán nyereségessé lehetne tenni, vagy egy másik cég mai a MÁV-ot leradírozná vagy hatékonyságnövelésre késztetné.

2013. ápr. 26. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 rémuralom ***** válasza:
Igen. Muszáj lenne neki. A versenytárs a kedvezmények hiányában és az ugyanúgy meglévő költségek miatt ugyan valószínűleg lényegesen magasabb árakkal dolgozna, de biztos vagyok abban, hogy ha ezekért a magasabb árakért összehasonlíthatatlanul jobb szolgáltatás járna, akkor el tudnának csípni annyi utast a MÁV-tól, hogy rákényszerítsék az állami céget a versenyképesség javítására.
2013. ápr. 26. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
A MÁV-nak van konkurenciája (Nem országos.)! Az a neve, hogy GYESEV.
2013. ápr. 26. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
100%

"A MÁV-nak van konkurenciája (Nem országos.)! Az a neve, hogy GYESEV."


Azt a szolgáltatót úgy nevezik, hogy GySEV, és nem GYESEV.

Ettől függetlenül sem konkurenciája a MÁV-nak, ugyanis mindkettő többségi állami tulajdonú, valamint a GySEV kezelésű vonalon a GySEV közlekedtet vonatot, illetve a GySEV a MÁV-val közösen.

2013. ápr. 26. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:

"a kedvezmények hiánya, jobb bliccelőszűrés "


A kedvezményeket nem a szolgáltató, hanem az állam adja, és kényszeríti rá a szolgáltatókra. Így ez rögtön kiesik.

A jobb bliccelőszűrés is az államon múlik, más módszereket is tudna alkalmazni a MÁV is, de a jogi lehetőség nem adott rá jelenleg...

2013. ápr. 26. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:

Ezzel a vasúttal az az egyik legfőbb probléma, hogy a személyszállítás nagy része simán veszteséges, nem csak nálunk, de mindenütt a világon. Néhány frekventáltabb, haszonnal kecsegtető viszonylat esetében lehetne értelme magánszolgáltatókat is beengedni a piacra, a csehek is próbálkoznak vele. De ez csak néhány vonatot jelentene mindössze.


A MÁV másrészt az aktuális kormányok lenyúlóterepének számít, továbbá jórészt már nem az utasokért létezik, hanem a vasutastársadalom érdekében. Fele ennyi vasútvonal és fele ennyi személyszállító vonat közlekedtetése bőségesen elegendő lenne Magyarországon. Azokra akkor esetleg lehetne is értelmesen költeni, beruházni, fejleszteni.


Mondjuk ez a kiterjedt vasúti személyszállítási szisztéma egész Európában inkább a jóléti állam egyfajta szolgáltatásának tekinthető, semmint valós igények kielégítésének.

2013. ápr. 26. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 rémuralom ***** válasza:

"A kedvezményeket nem a szolgáltató, hanem az állam adja, és kényszeríti rá a szolgáltatókra. Így ez rögtön kiesik."


Nem biztos, hogy az állam rákényszerítené a kedvezményeit a magáncégekre. Aztán persze lehet, hogy igen.

2013. ápr. 26. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!