Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Ezekért a vasúti jegyárakért...

Ezekért a vasúti jegyárakért miért nem fejlődik a vasút? Hatalmas mértékben emelkedtek a jegyárak, viszont alig fejlődött valamit. Akkor miért is fizetünk többet, ha semmit nem kapunk?

Figyelt kérdés
[link]
2014. jún. 25. 10:19
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%

A GYSEV például fejlődik szépen.

Az egyik vonalat nemrég fejezték be, villamosítás, sebesség emelés meg új, morden klimatizált járműveket szereztek be.


A MÁV-nál egyes helyeken meg teljes fejetlenség van.

Sokszor a személyvonat az a kis piros Flirt vonat és magasabb színvonalú, mint a gyorsvonatok amikre pótjegyet kell venni.

Sőt, valahol rövidebb a személy menetideje, mert a Flirt gyorsítóképessége jobb, illetve 160-al is mehet.

2014. jún. 25. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:

Először is fenn kell tartani a vasutat, ami elég nagy költség, így fejlesztésre sok pénz nem marad.

Amúgy a Budapest-Esztergom vonalat már felújították, és jön majd a többi is, EU-s támogatással. Egyszerre nem lehet mind a 8000 km vasutat fejleszteni.

2014. jún. 25. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:

Hát szólj a kormánynak, hogy annyi dotációt adjon, ami szükséges. Szólj a kormánynak, hogy ne dilettáns lopóbajnokokat küldjenek oda, hanem gondos szakembereket (tudod a MÁV állami intézmény). Ja és azért is szólj, hogy létezzen megfelelő oktatás, különben a kormány se tud szakembert küldeni. Meg azt hiszem, az is lényeges lenne, ha rábeszélnéd a kormányt a MÁV-nál a megfelelő érdekeltségi rendszer kidolgozására, mert olyan dolgozó, akinek tök mindegy, csinál-e valamit, vagy se, ettől se a fizetése, se a munkahelyi biztonsága nem változik. Láttál hülye embert, aki jobban dolgozik, ha le se..., mintha jó munkájáért elismernék, rosszért felelősségre vonnák?

No csak ezeket kéne valahogy elintézni.

2014. jún. 25. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%
Egyszerűen, mert a vasút (is) egy állami pénzszivattyú. Beteszik a vezető pozícióba a haverokat, hozzáértés nem számít, és talicskázzák ki a pénzeket, mint a BKV-tól.
2014. jún. 25. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

Mert szétszedték a MÁV-ot 4-5 ZRT-re. Mindegyiknek van vezérigazgatója, helyettese, stábja stb. Ezeknek a fizetése félmilla körül van + a prémiumok.

Ha valamelyiket leváltják, az kap félévi lelépési díjat.

Erre talicskázzák ki a fejlesztésekre szánt pénzt.

2014. jún. 25. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

"Mert szétszedték a MÁV-ot 4-5 ZRT-re. Mindegyiknek van vezérigazgatója, helyettese, stábja stb"


Ezt pontosan Németországról másolták.


Van a nagy állami vasúttársaság a Deutsche Bahn, aztán annak van sok része DB Regio, DB Fernverkehr, DB Schenker, DB Autozug....stb....stb

Viszont ott tényleg kell, mert nagy ország, hatalmas hálózattal.


Viszont Magyarországnak inkább az osztrák ÖBB-hez vagy a svájci SBB-hez hasonló felépítést , struktúrát kellene alkalmazni.

2014. jún. 25. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:

ma 10:40


Fizetni kell gyorsvonati pótjegyet is már, de semmi javulás nem tapasztalható. Sőt, mióta fizetni kell azóta azt tapasztalom még jobban késik a gyors. Meg mi a francnak fizesse az ember, mikor van amikor alig van rajta hely. Mikor sok kocsi van akkor se, de múltkor küldtem 5 vagont, abból 1 bicikli, 2 IC (ez nem gyorsvonati), és 2 gyorsvonati. Máskor meg vagy 7 gyorsvonati van és az se elég sokszor.

Az egyetlen változás az elmúlt időben, hogy megszűnt az első osztály.

2014. jún. 25. 11:11
 8/14 A kérdező kommentje:

ma 11:03


Erről eszembe jut mikor az egyik műsor azzal foglalkozott mennyibe kerül kicserélni "hivatalosan" egy villanykörtét a vasúton. A végösszeg 100E. Mert nem az van, hogy szólnak Sanyi bácsinak a gondnoknak, hogyha ráér cserélje már ki. Nem.


Szólni kell valami bejelentőnek, az szól a valami máv villamos zrt vagy hogy hívták az meg még valalkinek és kiküldenek pár emebrt.

2014. jún. 25. 11:15
 9/14 anonim ***** válasza:

Nem rég utaztam pont vonattal, meglepően jó volt.

Az "új" elővárosi vonatkora nincs panaszom, még egész pontos is volt, csak 1 percet késett.


Ellenben nagyobb távon már más a helyzet...

Alapvetően szeretek vonaton utazni, de tényleg jelentős elmaradásban van a MÁV...

2014. jún. 25. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

A máv az a cég, amit be fel kellene számolni, és a helyét sóval behinteni. Természetesen utána újra lehet építeni, de a jelenlegi alapok úgy rozogák, ahogyan vannak.


Ugyanis a magyar királyi vasúttársaság sok mindenre képes, csak az utasok kiszolgálására nem. Képtelen európai értelemben modern céggé alakulni, szuper gyors és kényelmes kiszolgálást adni annak a középosztálynak, akit át kellene ültetni a vasútra az autó helyett, képtelen versenyképes árazást produkálni, és egyáltalán, képtelen bárkit megszólítani az ingyen utazó nyuggerek kivételével.

Pocsékolja a százmilliárdokat, és ezért az alföldön gurigázik pl. tök üres kocsikkal, miközben egy ferihegyi gyorsvasút megvalósítására képtelen.

Ezért gondolom, hogy csak a sóval behintés lehet a megoldás...

2014. jún. 25. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!