Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Milyen megfontolásból 27% az...

Milyen megfontolásból 27% az ÁFA nálunk?

Figyelt kérdés
2014. aug. 23. 11:03
 1/10 anonim ***** válasza:
66%
Jo kerdes! En ugyanazon gondolkodtam, hogy nalunk ugyanannyiba kerul a tomegkozlekedes mint kulfoldon, megis itt mocskosak meg megkovultek mar a tomegkozlekedesi eszkozok es ugyanazt a penzt elkerik a jegyert.
2014. aug. 23. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
93%

Abból, hogy Magyarországon igen magas az adóelkerülés, függetlenül az adómértékétől.


A minimálbérre bejelentett, zsebbe fizetett tömegek költéseit így lehet megadóztatni. Így viszont mindenki szív, az is aki ténylegesen minimálbért kap.

2014. aug. 23. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
90%
# 2/2 jól írta, ez a magyar sors !
2014. aug. 23. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
81%

"En ugyanazon gondolkodtam, hogy nalunk ugyanannyiba kerul a tomegkozlekedes mint kulfoldon,"


Életedben nem jártál külföldön :)

Angliában egy Debrecen méretű városban 20 font a hetijegy, ami 80 fontos havibérletet jelent. Segítek: ez 31 ezer forintot jelent. Budapesten az ÉVES bérlet kerül 4x ennyibe, nem a havi.


Berlinben az AB zónára a hetijegy 30 euró, ami 9300 ft. Budapesten a HAVI bérlet 9500.


De mondj csak hülyeségeket, akinek nálad is kevesebb az IQ-ja úgyis elhiszi.

2014. aug. 23. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
81%
A munka helyett a fogyasztást adóztatják. szja alacsonyabb az eu átlagtól, viszont magasabb az általános forgalmi adó.
2014. aug. 23. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
66%

Akkor egy gyors számítás a #4-hez mert a "kedves" hozzászóló kifogásolta, hogy ő jegyeket említett én pedig galád módon bérletket hasonlítottam össze.


Nos akkor:


Budapesten egy vonaljegy ma 1,12 euró.

Az említett angol városkában egy vonaljegy buszra 2,1 font, ami 2,63 euró.

Berlinben egy vonaljegy 2,6 euró.

Bécsben egy vonaljegy 2 euró.

Prágában egy vonaljegy 32 czk ami 1,15 ami épp magasabb mint a budapesti, igaz sok különbség nincs is tisztaságban minőségben.

Egyedül Pozsonyban 0,9 eur egy vonaljegy ami 60 ft-os különbség, viszont a hálózat gerincét még mindig azok a ZIU tipusú trolik adják, amiket a BKV már vagy 4 éve selejtezett. És tisztaságukról inkább nem is beszélnék, mert nem értelmezhető :)


Megértem, ha valaki kevésbé tájékozott ilyen szinten a közlekedésről, de legalább nem @nyázza a másikat, és fogadja már el, ha nincs igaza...

2014. aug. 23. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

Azért 27%-os az áfa, mert kellett a megszorítás, és általában a kormányok az ilyet úgy intézik, hogy egy kicsit emelnek minden adónemen. Nem nagyon látni sehol olyan válságkezelést, hogy a kormány kipécéz egy szektort és azt adóztatja meg, de nagyon. Így lett a 27%-os áfa.


Véleményem szerint az áfa egy eléggé komoly csapda. Ugyanis ha csökkentenék, azt felszívná a piac, a kereskedők nem csökkentenék az árat, jönne az infláció. Növelni se lehet, mert akkor meg az áfa csalás kifizetődőbb lesz, ami szintén adókiesést okoz. Az jó, hogyha nem túl nagy az áfa, de ha egy országnak magas az áfája, azt nem tudom, hogy hogyan tudná a nélkül csökkenteni, hogy ne okozzon súlyos károkat önmagának. Szerintem, ha jelentősen növelni szeretnénk a bevételeinket, inkább az adóhivatalba kellene sokkal több pénzt beletolni, nem pedig újabb adókat bevezetni.

2014. aug. 23. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Úgy hívják megszorítások és akkor kellenek ha szarban van a gazdaság.
2014. aug. 23. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
68%
Több pénzt akartak beszedni, de a 30 már átlépett volna egy lélektani határt. Szerintem emelhetik az égig is, minél jobban emelik, egyre kevésbé fogják befizetni.
2014. aug. 23. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
78%

Az EU országokban (néhány kivétellel) mindenhol 20-25% az áfakulcs, tehát nem lógunk ki nagyon a sorból. Általában a magyar (és kelet-európai) magasabb adókulcsokat több dolog indokolja:

- a nagy államadósság

- kevés közvetlen állami bevétel, hiányzó termelőszektor (nyersanyag- és tőkehiány, összeomlott ipari termelés)

- hagyományosan magas színvonalú állami szolgáltatásokhoz szokott népesség (szocializmus)

- rossz adófizetői morál

- erős korrupció


Manapság erős vita dúl a jövedelemadó-pártiak (ez a gazdasági növekedés szempontjából előnyös) és a fogyasztásiadó-pártiak (ez a fenntarthatóság szempontjából előnyös) között. Mivel manapság egyre erősebb a fogyasztás csökkentésére és a fenntarthatóságra irányuló törekvés, valószínűleg a fogyasztási adó innentől az egész fejlett világban csak növekedni fog - különösen, ha még az általános környezeti adókat is bevezetik.

[link]


Szóval sok az ÁFA, de szinte biztos, hogy ennél már csak több lesz, évtizedes távlatokban már 30-40%-os kulcsokról beszélnek, bár ennek hallatán sok közgazdász a szívéhez kap. A kérdés igazából már nem is az ÁFA-emelés szükségessége, hanem annak sebessége és módja, a cégek megmentése és a termelő szektor átalakítása, illetve az általános drágulás jövedelemadón, nyugdíjakon és segélyeken keresztüli kompenzációja.

2014. aug. 24. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!