Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Egyet értetek azzal, hogy a...

Egyet értetek azzal, hogy a magyar oktatásba nem hittan, erkölcstan meg tesi kell, hanem fizika, kémia, biológia ezerrel?

Figyelt kérdés
Ugyanis a mai oktatással egy EZO TV néző, Orbán-miséket szervező, babonás, könnyen irányítható népséget nevelünk.

2015. máj. 27. 16:25
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
94%

"Ugyanis a mai oktatással egy EZO TV néző, Orbán-miséket szervező, babonás, könnyen irányítható népséget nevelünk."


Nem véletlenül... Nem véletlenül :-(

2015. máj. 27. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
93%

Szerintem meg: politológia, külpolitikai ismeretek, számvitel, pénzügyek alapjai, szociológia.

Lehetne végre egy értelmes, felelős társadalom, ami tudna működtetni egy demokráciát és nem lehetne hülyeségekkel irányítani.

2015. máj. 27. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
95%
A jelenlegi oktatási modell szerinti fizika, kémia és biológia egy fokkal nem hasznosabb, mint a hit- és erkölcstan, vagy a testnevelés. A természettudományoknak nem ártana magasabb óraszámot adni, de mellette az oktatásuk módszertanát is át kellene dolgozni, mert a mostani módszerek csak arra jók, hogy a gyerek egy életre megutálja az egészet.
2015. máj. 27. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
92%
És hogy tanítanád ezeket a tudományokat "ezerrel"?
2015. máj. 27. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
7%
Az erkölcstan miért szúrja a szemedet? Mert a gyerekeket megtanítja az erkölcsös életre? ???
2015. máj. 27. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
100%

Teljesen mindegy, amíg 20 évesen nem tud tudatosan számlát nyitni, hitelt felvenni, vagy nem felvenni, adóbevallást kitölteni, csekket megírni, állásinterjúra elmenni, de még vizsgázni is csak hebegve habogva.

Ezeket melyik tantárgy tanítaná?

2015. máj. 27. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
90%

Nem lehet mindent reál tantárgyakra alapozni, a diákok legalább ha nem több mint fele humán beállítottságú, nekik értelmetlen nyomatni a kémiát, meg a fizikát.


Másrészt Magyarországon ezeket a tárgyakat jóval keményebben kérik így is mint nyugatabbra, és minél keletebre mész annál nagyobb a követelmény, és szemmel láthatóan nem eredményes, mert sok mindent teljesen így is csak az éltanulók tudnak megérteni, másrészt az éltanulóknak se lenne értelme az egyetemi tanagyagot leadni középiskolában. Inkább a +órákat laborgyakorlatra és gyakorlatiasabb foglalkozásra lehetne használni, viszont erre meg csak nagyon kevés iskolának lenne lehetősége az anyagi keret miatt.



Az erkölcsnevelés azért is lenne fontos, mert valljuk be hogy Magyarországon az emberek sokkal erkölcstelenebbek, kötekedőbbek stb. mint nyugatabbra, de ez egyre jobban jellemző minél keletebbre mész. Viszont ezt nem fogja megoldani az erkölcsnevelés óra. A tornaóra is szerintem szint úgy kell, de nem olyan nagy óraszámban, és nem az kellene legyen a célja hogy kínozzák ott a gyerekeket svéd láda ugrással, ahol minden második kitöri a kezét, hanem a sport megszerettetése.



Nem hinném hogy ez az oktatás nagy hatással lenne az emberek jellemére, a minket körülvevő emberek sokkal inkább, erkölcsi nevelés miatt kétlem hogy bárki is a Fideszre szavazna, mert ott a tananyag átmossa az agyát.



Ami mindenképp jobb lenne, hogy minél hamarabb a diákok tudjanak bekerülni abba az iskolába ahol azt tanítják neki amivel később foglalkozni akar, és mindenképpen még ennél is több pénzt kellene költeni erre. Pl. ha téged a természettudományok érdekelnek, gondolom neked az lenne az ideális hogyha kémiából, fizikából valamit tanultok akkor azt tudjátok megnézni élőben is, ti is végezzetek kísérleteket és minél több legyen az effektív olyan foglalkozás amikor a fizika/kémia tudásodat használod fel feladatokban, mert szerintem azt mindenki jobban élvezné. Nekem a fizika tanárom is pl. olyan hogy sokszor a feladat megoldást úgy oldja meg hogy csoportban dolgozzunk, s mindenkinek kioszt egy feladatot amit el kell magyarázni, és mindenki nagyon élvezte, mert közbe egymással beszélhettünk, együtt dolgozhattunk, és így sok mindent megoldottunk. A magyar tanüggyel az is a baj hogy a legtöbb tanár nagyon Földhöz ragadt, ülünk a padban, mond-mond, és ezzel telnek el az évek.



Informatika oktatás szint úgy rémes, heti 1-2 órában tanítják a pascalt amit senki nem használ... De most komolyan, infóból is már aki kicsit belemegy, az már 2D s játékot tud készíteni, és csak egy ötletet mondtam, hogy hogy lehetne izgalmasabbá tenni az órákat, csoportba azt csinálnánk, sokkal jobb lenne. De mint mondtam, a legtöbb tanárnál az óra az hogy diktálja az anyagot, és oldjuk a feladatokat. Amit minden diák un.



És teljesen megértek mert én is úgy vagyok vele hogy matek-infón nekem minek a francnak kell biológia? Tudom az alapok kellenek, de szinte ugyanazt tanuljuk mint a bio-kémiások...

2015. máj. 27. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
90%

Nem, de ez nem azt jelenti, hogy a másikkal értenék egyet.

Szimplán csak annyi a helyzet, hogy a magyar közoktatás jelenleg két lábon járó Wikipédiákat akar kinevelni, mert csak ész nélkül nyomják le a tanulók torkán azt a temérdek lexikális tudást, aminek csak egy nagyon kis részét tudják hasznosítani, azt is csak az élet specifikus helyein. Az oktatás nagy ívben szarik a tanulók egyéni preferenciáira, nem veszi figyelembe, hogy mire van szükségük és mik a jelen kor elvárásai, ugyan azon 19. századi modell alapján oktatnak a mai napig. Valóban, 50-60 évvel ezelőttig még ért is valamit a nagy lexikális tudást, de az internet korában, ahol még az emberek segglyukában is táblagépek meg okos telefonok vannak, minden elérhető néhány kattintás által. Megállás nélkül nyomatják a szépirodalmat meg a matematikát, de a kor vezető művészetével, a film- és médiaismeret oktatással szinte nem is foglalkoznak, holott ha legalább heti két órát rászánnának, akkor talán végre felnőne egy olyan generáció, ami nem a kereskedelmi tévék mézesmadzagját szopja be napi szinten. A társadalomtudomány oktatást is be kéne vezetni, illetve alapvető politikai ismereteket is illene átadni a tanulóknak, talán ezek által elkerülhető lenne, hogy fals ígéretekkel be lehessen szopatni őket 4 évente a választásokon, aminek a következményei az olyan állapotok, mint amik most uralkodnak ebben az országban. Őszintén, mi a hasznosabb? Egy generáció, amibe belesulykolják 200 éve élt költők életrajzát meg mindenféle fizikai és matematikai képleteket, amiket el is felejtenek, mert soha nem használják őket gyakorlatban, vagy egy olyan társadalmi réteg, aminek az agyát nem zabálja meg a média, mert tisztában van a reklámok és a szennysorozatok káros hatásaival és a szavazás előtt igenis utána néz az adott párt programjának, mert tudja, hogy a képviseleti demokrácia alapján jogában van felelősségre vonni a politikusokat, akik nem teljesítik az ígéreteiket?

2015. máj. 27. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 A kérdező kommentje:

A megnövelt természettudományos óraszámok nem arra szolgálnának, hogy még több lexikális tudást nyomjanak a tanulók fejébe, hanem arra, hogy magát a tudományos, analitikus gondolkodást megtanulják. Nem az a lényege a javaslatomnak, hogy atomreaktorokat tudjanak építeni a pincében, hanem az, hogy meglátja a Hitgyüli műsorát, mond valamit a Pápa, vagy találkozik egy Homeopátiás hírdetéssel, és egyből kattanjon az agyának a logikus része, és legyintsen, hogy "áh, ez hülyeség."


Pl. a természettudományokban is lennének kötelező olvasmányok, pl. Richard Dawkins, Carl Sagan és Stephen Hawking művei, értsék meg a tanulók, hogy 2*2 az mindig 4, nem kell szellemektől, istenektől, varázslatoktól félni.

2015. máj. 27. 16:57
 10/18 anonim ***** válasza:
89%

"Nem lehet mindent reál tantárgyakra alapozni, a diákok legalább ha nem több mint fele humán beállítottságú, nekik értelmetlen nyomatni a kémiát, meg a fizikát."

Viszont vannak dolgok amik őket is érintenek és ezeknek a megértéséhez szükség van egy alapvető biológiai, fizikai és kémiai ismeretre. Nem nagyra, csak egy kicsire.


Az, hogy megértsd már fiatalon a szervezeted működését, tudd mi miért van és ennek megfelelően próbálj meg "egészségesen élni" az alapkövetelmény lenne mindenkinek. Ennek ellenére ha megkérdezel az utcán 1000 embert, akkor abból legalább 900 nem fogja tudni melyik ételeket alkotja szénhidrát és mi szükséges egy normális táplálkozáshoz, amely biztosítja a hosszú és egészséges jövőt ( legalábbis egy jelentős részét).


Ha csak az alapvető ezzel kapcsolatos ismeretei meglennének mindenkinek, akkor kb. az összes humbuk hülyeséget a kukába lehetne dobni a lúgosított víztől a paleolit táplálkozásig, a csoda diétáktól a helyi zsírégetésig, mindent :D

És akkor ez csak egy dolog, amiért megéri komolyabban odafigyelni a természettudományokra, akár reál akár nem reál beállítottságú valaki.


Szerintem sem kell mindenkintől elvárni egy msc szintű tudást, de az alapokkal illendő lenne tisztában lenni. Egyrészt jobban menne mindenkinek a logikus gondolkodás, másrészről egészségesebb életet élhetne mindenki.

Persze ehhez a jelenlegi oktatási rendszert jelentősen át kellene alakítani, mert mire eljutnak a prokariótáktól a az emberi test működéséig, addigra már mindenki utálja a biológiát. :D


Ezek mellett én is fontosnak tartanám, hogy bizonyos társadalomtudományokat is már fiatalon bevezessünk a tantervbe ( pl a fentebb emlegetett politológiát, gazdaságtudományok alapjait ) mert ezek is legalább ennyire szükségesek, hogy egészséges és használható felnőttek legyenek a kölkökből.

2015. máj. 27. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!