Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Van valami értelme egyáltalán...

Van valami értelme egyáltalán a kompetencia tesztnek?

Figyelt kérdés

Tehát mikor még régen 7-8 éve ilyenek voltak nekünk, mi kb letojtuk az egészet. Mondták hogy semmibe se számít bele, így úgy is álltunk hozzá, hogy annyi értelme van hogy ma nem kell tanulni. De az hogy ténylegesen jóra csináljuk meg kb senkit se motivált, mert kb feleslegesnek tartotta mindenki.


[link]


2015. jún. 5. 11:40
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
54%
Értelme az lenne, hogy felmérjék a diákok képességeit, és hogy mennyit fejlődnek (ha fejlődnek) évről évre. Hogy ennek a valóságban mennyi értelme van az már más kérdés, mert szerintem mindenki aki kitöltött valaha is egy ilyet az tudja, hogy ennek a valós életben használt értelemhez semmi köze sincs.
2015. jún. 5. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
11%
Szerintem bele kéne számítani az évvégi jegybe. Nem vagyok benne biztos, de valószínüleg sok jobban teljesítő országban is így állnak hozzá. Ha nekem beleszámított volna az évvégi jegybe, legalább 15% -al többet értem volna el.
2015. jún. 5. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
69%

Ha az életben odáig jutottál, hogy a szövegértés fölösleges dolog, a logikus gondolkodás úri huncutság, és egyáltalán húzzon el mindenki a francba, aki nem hagy mobiltelefont nyomkodni, akkor azt kell mondjam, a magyar adófizetők nemhiába gürcöltek azért, hogy jobb emberré válj.

Ha ehhez még hozzávesszük, a kompetencia teszten csupa általad haszontalan készséget mérnek, már csak egyetlen merész gondolat hiányzik a világmegváltáshoz, nevezetesen miért is kellett iskolába járnia annyi jóbbra érdemes fiatalnak???


Teljesen megértelek.

Fölösleges volt.

2015. jún. 5. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
45%
Nagyon fontos dolog, mivel csak a kompetencia tudja kiszűrni az okos diákokat! A magyar dolgozatra lehet tanulni, magolni, és ha valaki 5ös magyarból nem azt jelenti hogy tudja is. Amikor mi írtuk ezeket, többnyire az "okos jó tanulók" mind elbuktak!
2015. jún. 5. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
72%

3#!

Világ életemben 5ös voltam magyarból, szerettem és szeretem is, sokat olvastam és olvasok is, de amit itt értünk "Szövegértés" alatt az azt jelenti, hogy elolvasod 2-3 oldalon keresztül teszem azt a Piroska és a farkast, majd két oldal kérdést tesznek fel arról, hogy "a nagymama házában a könyves szekrény második polcának ötödik könyvének második fejezetének tizedik bekezdése milyen szóval kezdődött?" és ekkor történik meg az, hogy a diák kiakad, olvas még pár ehhez hasonló kérdést és eljut odáig, hogy nem foglalkozik vele, főleg, hogy nem is számít ez neki semmit.

A matekról pedig nem is beszélve, az mellett, hogy mindenből jó tanuló voltam, a matek kettest mindig úgy adták meg mert tudták, hogy azt nem lustaság miatt írom mindig rosszra, nem mellesleg több országban a matek még csak nem is érettségi tantárgy (Szlovákia).

Az iskoláról meg annyit, hogy valódi értelmet nem azokon az órákon tanultunk (onnan a többes szám, hogy ezt a volt osztálytársaimmal gondoljuk így) amin a tanár a könyvekből lediktált és bemagoltatott több oldalt, hanem amin beszélgettünk pl társadalom földrajzon, azokról például szinte minden egyes gondolatot megjegyeztem, de ezzel nem csak én vagyok így. Szóval szerintem mielőtt retardáltnak állítasz be mert nem értek egyet valamivel amit nem mellesleg még csak nem is szánnak komolynak (vagy ha igen hát nem valami hatásos a fellépésük), akkor előtte kérdezd meg, hogy mire is gondolok pontosan.

2015. jún. 5. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
32%
Van értelme a kompetencia felmérésnek, jobb képet ad a diákokról. Nekem mind a kettő asszem 70% felett lett és ezzel enyém lett a legjobbak egyike. Nem tanultam rá szimpla alap inteligencia kell hozzá, de sokan nem törődnek vele. Minden évben egyre hülyébbek a gyerekek, a 90-es évek gyerekei sztem így látják, egyre rosszabbak és sokat nem lehet kezdeni vele.
2015. jún. 5. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:

ma 12:09


Elég rendesen kiforgattad a szavaimat.

Nem azt mondtam, hogy magán a szövegértésnek és a többinek nincs értelme, hanem azt hogy a kompetenciamérésnek nincs. Ezt kb a legtöbben csak össze szokták csapni, mert úgyse számít semmibe se bele. A diáknak édes mindegy hogy jó lesz e vagy rossz.

Én értettem azokhoz amik benne voltak, és akkor azért jobb eredményt értem el sokkal mikor pl érdemjegyet kaprunk, de ebben kb semmi olyat nem láttam, hogy most ez nekem miért fontos. Legalább valami jó jegyet adtak volna, ha jóra megcsinálja az ember, de semmi. Így semmi ösztönzés se volt benne.

2015. jún. 5. 12:32
 8/12 anonim ***** válasza:
71%
A kompetenciához az is hozzátartozik, hogy ne azért akard jól megírni azt a feladatsort, mert nyomot hagy a bizonyítványodba, hanem azért, hogy magadnak bizonyíts. Az intelligensebb diákok legalábbis így állnak hozzá. Szerintem.
2015. jún. 5. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 klopusz ***** válasza:
57%

Kicsit ellent kell, hogy mondjak az előttem szólóknak.

A kompetencia mérések első sorban az iskoláknak fontosak, nem a diákoknak! Azért találták ki, hogy a pedagógusok munkájáról kapjanak képet.

Ennek ellenére a tanárok - legalább is nálunk - leosztályozzák. Konkrétan tudom, hogy idén úgy a matek, mint a magyar hihetetlen mennyiségű volt, több oldalnyi feladatot még a kitűnő, valóban értelmes gyerekek sem tudták megcsinálni időhiány miatt.

Akkor - kérdezem én - miért is van osztályzat?

2015. jún. 5. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
57%

A kompetencia teszt szépen tükrözi a magyar okatatás gyenge színvonalát. Minden iskolában csak a semmitmondó oktatás megy, megvetetnek a diákokkal súlyos 10 ezrekért könyveket, amelyeknek a felét nem használják. A tanárok mint az állatok, rengetegszer megaláztak már a nagy semmi miatt. Az angol tanár meg főleg, nem értem egyébként rengeteg iskolában az angol tanárral van a legtöbb baj, azok valami drogot szednek vagy mi? A matek tanár még hagyján, az se volt komplett, lefeleltem fizikából tökéletesen, mindent tudtam és 3ast ad. Nonszensz. Az osztálytársaimról se tudok szeben nyilatkozni, volt amelyik szimplán odajött hozzám és ököllel pofán vágott, a mai napig sem értem miért, én voltam a bunkó paraszt mert tanultam és nem hagytam magam, na meg baszta a csőrüket hogy csöndes visszahúzódó voltam.


Jó tanuló voltam, a középiskolai utolsó év elejére annyira kikészültem idegileg hogy iskolát váltottam, depressziós lettem, majd épp hogy átcsúsztam az érettségin.

2015. jún. 5. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!