Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért van az hogy a Kádár-rend...

Miért van az hogy a Kádár-rendszerben mindent az emberekért tettek míg ma mindent a pénzért és a haszonért?

Figyelt kérdés

Tudvalévő, hogy itt a kérdezők 95%-a tudja a feltett kérdésére a választ és csak és kizárólag azért teszi fel mégis az adott kérdést, hogy a saját véleményét úgymond közhírré tegye illetve ütköztesse az esetleges reakciókkal.


A fenti kérdésre a"25979"példából egy:


Gyerekkoromban az autópályák használatáért nem kellett külön fizetni, hiszen azokat azért építették, hogy a lakott területeket elkerülvén gyorsabb és biztonságosabb legyen az utazás.


A kapitalizmusban persze ebből is üzletet(bevételi forrást)csináltak, fizetőssé tették a gyorsforgalmi utakat.


Ezzel ismét jelentős környezeti terhet és ártalmat"adtak"az alsóbbrendű utakon közlekedő és az azok mentén lakó települések lakóinak, no meg persze az autósoknak is. Persze a döntéshozók itt is"öngólt"rúgtak, hiszen a falvak, kisebb városok megnövekedett környezeti ártalmaik(zaj, por, kipufogógázok, baleseti rizikófaktor növekedése, úttest fokozottabb kopása stb.)miatt mind hangosabban követelték az(ismét)rájuk zúduló forgalom csökkentését, ill. elsősorban a teherautók okozta fokozottabb környezeti ártalmak megszüntetését.


Mivel az autópályákat nem kívánták újból ingyenessé tenni, ezért horribilis összegekért a városokat elkerülő utakat építettek inkább sok helyütt.


Pedig az autópályák ingyenessé tételével mindez olcsóbban kijött volna, lévén hogy új utat nem kellett volna építeni, hiszen az autópálya maga is elkerülte a városokat, hiszen azért is építették őket anno, majd később is. Végül erre rájöttek odafent a „nagyokosok” is, vagy csak elfogyott az építésre szánt pénzek nagyobb része, s manapság elkerülő utak helyett egy-egy autópálya szakaszon ingyenessé teszik a közlekedés lehetőségét.


A teherfuvarozást pedig külön megsarcolják: a fuvaroztatóknak nemcsak az autópályákon, hanem az alsóbbrendű utakon is fizetniük kel az úthasználatért 7,5 tonna felett.


Az ok egyértelmű: mindenképp fizess, akárhová is mész! Ugyanezen okok miatt vezették be a gyorsvonatokon is a pótjegyet. Nem emelték az alapjegyek árát, de itt is külön fizetési kötelezettséget írtak elő.


2015. aug. 5. 13:00
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
81%

"Miért van az hogy a Kádár-rendszerben mindent az emberekért tettek míg ma mindent a pénzért és a haszonért?"


Miert van az hogy mar a kerdesben is hazudsz?

2015. aug. 5. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Mármint erre gondolsz, hogy az emberekért tették?

[link]

2015. aug. 5. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
Az egyik katonai diktatura a másiik pénzúgyi. Arra jutottak hogy a nyílt ellenség jobban támadható mint a háztérben levő tulajdonosok. Ezért ahelyrtt hogy puskát raknaka nyakadnak csekket küldenek. Egyfajta reformált diktatúra a pénz döntötte el hogyvki nyerjen ezért manapság fegyvereket is csak azért használnak hogy pénzt csináljanak vele. No meg érvényesüljön a pénzügyi akarata az adott cégnek.
2015. aug. 5. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
Most is mindent az emberekért tesznek, vagy szerinted Andy Vajna vagy Mészáros lőrinc nem ember ???
2015. aug. 5. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Amikor elkobozták a földeket, jószágokat, és börtönbe zárták azokat, akik ennek nem tapsoltak, akkor is biztos az emberekért tettek.
2015. aug. 5. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
88%

Jaj, mégegy Kádár nosztalgiás kérdés!


Te figyelj már! Ha annyira jó volt, miért zavartuk el annyira? Minek akartunk mi 89-90-ben annyira kapitalizmust meg demokráciát? Lehet, hogy mégse volt annyira jó? Ha erre válaszolsz, szerintem meglesz a Te kérdésedre is a válasz.



Az autópályákért meg fizetni kell, ez rendben is lenne, ha nem lenne sz...r a minőség mindenhol és nem kellene futómű állításra havi szinten költeni. De jelenleg az van, hogy csak fizetünk, de nem forgatják vissza a minőségbe!

2015. aug. 5. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Alapból azért kellett fizetni hogy aki használja az visszafizezi az építési költséget most meg azért mert kell a pénz. Már rég nem az útról szól a dolog hanem a zsebük megrakásáról.
2015. aug. 5. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:

"Te figyelj már! Ha annyira jó volt, miért zavartuk el annyira? Minek akartunk mi 89-90-ben annyira kapitalizmust meg demokráciát? Lehet, hogy mégse volt annyira jó? Ha erre válaszolsz, szerintem meglesz a Te kérdésedre is a válasz."


A válasz az alábbi"cikkben"található:


[link]

2015. aug. 5. 14:29
 9/12 A kérdező kommentje:
A fel-és köpönyegforgatók a te esetedben is jó munkát végeztek...mint ahogy a"cikk"is utal a hozzád hasonlókra.
2015. aug. 5. 14:34
 10/12 anonim ***** válasza:

En csak azt nem ertem hogy hogyan lehet meg a mai napig is ilyen hozzaallassal elni, hogy amit az allam epit az nem kerul penzbe, az ingyen van.


Kedves Kerdezo, te egyszeruen nem veszed figyelembe hogy anno az allamszocializmusban is penzbe kerult az autopalya. Csak akkor az orszag minden egyes lakosa fizette, nem csak az aki hasznalta.


Ma az fizet aki hasznalja, ez egy sokkal igazsagosabb rendszer. Felhivnam meg arra is a figyelmed, hogy a szocializmus gyakorlatilag nem epitett autopalyat. A rendszervaltaskor 3 autopalya volt: Az M7 Siofokig, az M1 Gyorig, es az M3 Gyongyosig. Azota tobbszaz kilometer autopalya epult.


Amit az elkerulo utakrol irtal az szimplan nem igaz.

2015. aug. 5. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!