Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Hogyan lehetne fejleszteni a...

Hogyan lehetne fejleszteni a vasutat?

Figyelt kérdés
Meglehetősen rossz, koszos, lassú, pontatlan, de legalább drága a magyar vasút. De hogyan lehetne fejleszteni?
2019. jún. 25. 08:08
 1/10 anonim ***** válasza:
78%
Megszüntetni, hogy minden tevékenység külön KFT legyen, vezérigazgatókkal és fullajtáraikkal., milliós fizetésekért. Újra csak egy kézben kellene lenni minden tevékenységnek. De nem kellene kocsikat, telefonokat stb. olcsón megvenni, amit az osztrákok vagy németek kiselejteznek. Rendesen meg kellene fizetni a dolgozókat. A rendelkezésre álló pénzt okosan kellene elkölteni.
2019. jún. 25. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
37%
Privatizálni kell. Másképp sajnos nem megy.
2019. jún. 25. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
Már fejleszti a Mávépszer :)
2019. jún. 25. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
77%

Versenyhelyzetet teremteni, így az adott cég kénytelen lenne igyekezni. Jelenleg pl. Bp és Győr között jár Öbb, Máv és GySev, itt versenyhelyzet van, eldöntheted melyikkel utazol. Ez az ország legjobb vonala.


De persze a jelenlegi pályahálózatot és megállókiosztást is meg kéne reformálni, mert az elmúlt 100 évben jócskán változtak az igények.

2019. jún. 25. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
48%

"Versenyhelyzetet teremteni..."


Ne mondj ilyeneket, mert a magyarok hátán a hideg futkos a piacgazdaság említésétől.

2019. jún. 25. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
40%

5-ös! Tényleg ne mondjon ilyeneket, mert még valami barom elhiszi, hogy majd a "sodálatosszabadpiac" megoldja ezt is.

A magyar vasút egésze jelenleg is csak úgy működik, hogy évi tíz illetve voltak évek mikor százmilliárdokkal meg van/volt tolva állami pénzből, csak azért, hogy működjön ezen a szinten. A piaci alapú vasút ezt jelenti:

0 személyvonat közlekedik, a teherszállítást pedig lekorlátozzuk ömlesztett áru szállításra néhány fővonalon, aminek mindegy, hogy mikor ér célba és nem zavarja a 40km/h-s sebesség a fővonalon.


A kamu piaci versenyhelyzetet, amikor állami pénzzel kistafírozott cégek versengenek egymással -mint amit valami "okos" írt, hogy GYSEV, MÁV, ÖBB az 1-es vonalon, (halkan kérdem melyik is itt a nyereségből működő magáncég?) meg hagyjuk meg a gazdagabb országoknak.

2019. jún. 25. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
44%

6:

És miből gondolod, hogy ugyanazt a támogatást versenyhelyzetben lévő cégek nem tudnák jobban elkölteni?


De pl az Öbb esetén nem hiszem, hogy közlekedtetnének Budapestre járatot, ha nem érné meg, az osztrák államnak ez nem érdeke.

2019. jún. 25. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

7-es! Ne bántódj meg ennyire naiv vagy? Azt hiszed a vasúti személyszállítás bárhol a világon nyereséges magától? Igen a japán meg kínai elővárosi vonatok, ahol hering módjára vannak az utasok betömve az majdnem nyereséges tud lenni, az sem tud, mert a pályát külön állami pénzből tartják fenn, de maga a szolgáltatás az kb. kijön nullára.

Még a vasút hős és őskorában is mikor nem volt semmiféle konkurencia és napi két-három személyvonat járt, akkor csak-csak voltak nyereséges vonatok, de kisebb vonalakon már akkor sem, és úgy kellett az államnak kötelezővé tennie a személyszállítást sok helyen. Eleve a vasúti mellékvonalak többségén azért vannak egységes szabvány épületek, mert bár magáncégek építették az állam előrelátó módon számolt vele, hogy be fognak dőlni a kis magánvasutak és neki majd be kell avatkoznia felvásárolva azokat, így eleve megrendelte a szabvány épületeket. Ezt csak azért mondom, mert a vasút már jó száz éve veszteséges. Nem tudom, hol éltek ha azt hiszitek, hogy az ÖBB itt nyereséget realizál. :-D

Magánvasutak pedig azért nem működnek jobban ebből a pénzből, mert ők akarnak valamit, amit a MÁV nem, történetesen hasznot, tehát még plusz pénz igényelne, hogy nekik még meg is érje a dolog. Mit gondoltok a buszos cégeknél egy időben oly divatos alvállalkozói rendszer miért szűnt meg mostanra gyakorlatilag teljesen? Pont azért mert ugyanannyi pénzből senki sem tett csodát.

2019. jún. 25. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

"Hogyan lehetne fejleszteni a vasutat?"

Ahogyan most teszik.

Nézz utána milyen síneket fektetnek most le az újabb, felújított szakaszokon - már modern technológia. Ahogyan szerzik be az újabb vasúti kocsikat, van ahol már van wifi, elektronikus jegyrendszert vezettek be, a felújított pályákon már magasabb sebességgel is tudnak közlekedni stb. stb.

De aki azt hiszi, hogy pénz nélkül lehet első osztályú vasutat csettintésre létrehozni vagy aki azt hiszi, hogy Magyarországon, ahol az emberek nagy része vasúttal közlekedik és elvárás, hogy minél gyakrabban legyenek megállók, mégis 400km/órás sebességű vasútról beszél, az igencsak el van varázsolva.

Egy új személykocsi ára 300-500 millió között van. Az osztrákoktól megvett, régi, de felújított kocsikért kell 50 milliót fizetni darabjáért. Ugyan hány vonatjegyet kell szerinted eladni azért, hogy kijöjjön belőle egy új szerelvény költsége?

A személyszállítás, a közösségi közlekedés nem véletlenül állami feladat. Azért az, mert üzleti alapon nem biztosítható. Ha valóban a vonatjeggyel kellene megfizetned annak költségét, hogy eljuthass a lakóhelyedtől máshová, igen csak bajban lennél.

A vasúti szállítás korábban is állami támogatással és a teherszállítás nyereségével együtt volt csak finanszírozható. A ballibek eladták a MÁV CARGO-t, ezzel a hasznot hozó üzletágat. Nem véletlenül nem együtt kínálták eladásra, mert úgy már senkinek nem érte volna meg megvenni.

2019. jún. 25. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Mit akarsz itt fejleszteni állatoknak? Belenyomják a csikket plüss ülésbe, szaross gatyában fellszáll egy bála szalmával meg 10 tyúkkal, 100 tagú cigánycsalád bealmoz zabáláskor, még az égőt is ellopják. Itt agyon kéne felét lőni az utazóknak, más fejlődés elképzelhetetlen!
2019. jún. 25. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!