Kezdőoldal » Politika » Pártok, kormányzás » Miért nem tesznek semmit a...

Miért nem tesznek semmit a mindenkori kormányok Északkelet Magyarország katasztrofális helyzetének javításáért?

Figyelt kérdés
Sajnálatos módon, ma MINDEN fiatalnak az az alapvető elképzelése, hogy BUDAPEST vagy KÜLFÖLD. Ez katasztrófa! Nem, hogy elvándorolnak páran, hanem nem találni olyan fiatal iskolást aki még maradni akarna. Ez nem Magyarország? Csak Budapest és a nagyvárosok illetve a Dunántúl az ami figyelmet érdemel? És nem, ez nem a Fidesz hibája hiszen 26. éve haldoklik ez az egész országrész. Pedig itt is élnek emberek, valaha igen sokat tett az országért ez a vidék. Politikamentesen mondom, hogy nagyon kellene ide valami olyan nagy cég ami végre felszippantaná az ide születő fiatalokat. Mert így mindenki Budapesten köt ki és ez katasztrófa! :( Az elkövetkező 10 évben gyakorlatilag ki fog ürülni az egész Északkeleti régió, a hátrahagyott életek, házak pedig fillérekért szlovák és román gazdára lelnek. Ennek a levét majd csak később látja meg az ország, hogy határon belül mekkora óriási külföldi kolóniák alakulnak nemsokára. :(

#FIDESZ #kormány #munkanélküliség #elvándorlás #északkelet #gyárbezárás #elhanyagolt vidék #szegény régió #kormányzat semmibe vesz #fiatalok költözése
2016. jan. 24. 10:46
 1/9 anonim ***** válasza:
70%
Mert leszarnak minket borsodiakat :(
2016. jan. 24. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Tévedsz első válaszoló, nincs ilyen diszkrimináció. Nyugodtan mondhattad volna, hogy mindenkit, aki nem az ő szekerüket tolja, ez sokkal helyesebb.

Egy országrész hatalmas gazdasági és társadalmi problémáinak megoldása nagyon nehéz, és mindenek előtt egyetértést kíván. Ugyanis ha ez nincs, bárki bármit tesz, azt a másik fél kikezdi, az pedig népszerűségvesztést eredményez. Így aztán az a kényelmes, ha nem bonyolódunk nehéz problémák megoldásába, helyette azt mondjuk, a világgazdasági helyzet nem teszi lehetővé.

2016. jan. 24. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Én úgy értem, hogy itt az elmúlt 26 évben valóban csak bezártak mindent, elprivatizáltak és kivéreztettek cégeket és új munkahely NEM jött létre. Aki itt él az a rendszerváltást valóban hatalmas veszteségként éli meg hiszen egyelőre (26 éve) itt ennek haszna még nem volt. Azok akik itt élnek csak azt látják, hogy a rendszerváltás óta itt semmi nem épül csak minden romlik le.
2016. jan. 24. 12:22
 4/9 anonim ***** válasza:
65%
Talán azért, mert az ország erősen centralizált, így érthető módon a fővárosba, illetve a Dunántúlra fektetnek be többet. Ne aggódj, Szabolcs-Szatmárban is hasonló a helyzet...
2016. jan. 24. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Amíg Budapesten többszörösét fizetik ugyanazért a munkáért, mint Borsodban, vagy Szabolcsban, addig ezen ne is csodálkozzunk! Még az állami szektorban is vannak különbségek, ahol azt várná az ember, hogy minden egységes legyen!

És akkor még az álláslehetőségek számáról nem is beszéltünk...

2016. jan. 25. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

Azért nem ilyen egyszerű. A magyar kormányok azért nem tettek az említett térségért, mert nem tudják hogyan lehetne úgy, hogy abból nekik is hasznuk (szavazatok) származzanak. Persze mást se tettek. Például infrastruktúrát nem építettek ki.

A tőkének két dolog feltétlenül kell. Egyfelől olcsó és gyors szállítási lehetőség (a termékcserére), másfelől megfelelő munkaerő. Debrecen és Nyíregyháza fejlődik, mert elért odáig az autópálya, és ott vannak (még) megfelelő iskolák. A többi térségbe rossz utak mennek, és (az iskolarendszer tönkretétele miatt is) képzetlen a munkaerő. Nagy a rizikója a tőkének, nem megy oda. És senki sem ösztökéli, teremti meg számára a megfelelő feltételeket. A Dunántúl e tekintetben jobban ellátott, sűrűbb lakosságú, ezért van ott viszonylagos munkalehetőség. De például az Alföld jelentős része, Békés különösen, ugyancsak erősen hátrányos helyzetben van.

Senkinek nem érdeke, hogy e helyeken megfelelő fejlesztés legyen.

2016. jan. 25. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Én azokra az infrastruktúrával nagyon jól ellátott városokra gondolok elsősorban amelyekben adott volt minden csak a rendszerváltáskori kormányok (Antall József, Horn Gyula és Göncz Árpád kézjegyzével köztársasági elnök) privatizációjakor szó szerint nullára futtatott, iparilag és gazdaságilag is hasznot termelő, nyugati piacon is minőséget jelentő gyárak százai zártak be? Ózdi Acélművek, Miskolci (Diósgyőri) Acélművek, Kazincbarcikai Vegyimű (ami még működik de már nyilván nem úgy és olyan kapacitással), Tisza 2 hőerőmű stb. ? Csak a felsoroltak 200.000 ember megélhetését biztosítanák közvetve közvetlenül és nemzetgazdasági értéket is termelnének azon túl, hogy eltartanak 200.000 embert Keleten. Hm? Miért nem vizsgálja senki, hogy a piacok eladása, külföldre tolása miatt ki a felelős ebben az országban? Mert ne higyjük el, hogy üzemeink, gyáraink és olykor világszínvonalú termékeink nem értek semmit ... Csak azoknak a gyáraknak a piaca ami ért valamit.
2016. jan. 25. 12:46
 8/9 anonim ***** válasza:
84%

A #6-os nagyon jól vázolta a problémahalmaz egyik részét, azt, hogy miért van most így. Az eredeti kérdésedben ezt is tetted fel, de utána azt kérdezted, hogy miért alakult ez így.

Ehhez azért vissza kell menni az időben a rendszerváltás előtti időszakra.

Korábban erősen korlátozva volt a külföldi kereskedelem, és így a magyar könnyűipar, stb. szépen fenn tudott maradni. A határnyitással korlátlanul jöhettek be a külföldi menő cuccok, és az olcsó kínai áruk, amik megfojtották a magyar könnyűipart a többiről nem is beszélve.

Gondolom, privatizáció után a multik felvásárolták az új tulajdonosoktól azokat a cégeket, amelyek nem mentek tönkre maguktól, és megszüntették a konkurenciát.

A bánya sem tudott már nyereségesen működni. A szocializmusban nem is ez volt igazán a fő szempont, nem piacgazdaság, hanem tervgazdaság volt.


Nagy hiba volt, és ennek az egész ország megitta a levét, hogy rendszerváltás előtt, sőt már amikor szóba került egyáltalán ez az egész, nem készültek fel az új piaci helyzetre. Nem készítették fel az embereket, hogy kérem hamarosan a régi szakmátokkal kitörölhetitek, felnőtt fejjel is iskolapadba kell ülnötök, nyelvet és sok egyéb mást is kell tanulnotok, az az orosz amit tanultatok, de soha nem tudtatok, nem tesz benneteket versenyképessé.


A Budapest-vidék párhuzamod meg szerintem elég rossz megközelítés. Lehet, hogy Budapesten sokkal több az egy főre jutó munkahelyek száma, de sok vidéki is ide jön dolgozni, és azért itt is jócskán van munkanélküliség. Nincs ezzel semmi bajom, csak tényként közlöm. Ahogy a 6-os írta, a cégek ott vernek tanyát, ahol nekik jó, és közölt pár fontos szempontot.

Amit szóba hozhatsz, hogy miért kap Budapest nagyságrendekkel több állami és EU-s fejlesztési támogatást, mért nem az elmaradott helyek kapják?

Erre az a válaszom, hogy igazságtalan ez a gondolatmenet. Budapest egyáltalán nem kap kirívóan sok támogatást, ha úgy közelítjük meg, hogy egy főre mennyi támogatás jut, és itt nem az egyéni szociálisra, hanem a fejlesztésire gondolok.


Budapesten kétmillió ember él kb, de sokkal több fordul meg naponta, míg nálatok mi a helyzet? Egyik oldalról lehet látni, hogy hú, már megint épült egy híd a Dunán, bezzeg nálunk semmi, de azt nem látod, hogy milyen közlekedési káosz van itt nap mint nap. Milyen hatalmas a szmog, stb. és a dugók miatt mennyire szükség van rá. A lakosság többi 4/5-része meg nagyon elszórtan él, és az ott lévő fejlesztések ezért kevésbé látványosak. A fenti megközelítésből egyébként Felcsútot mondhatnám kirívó esetnek, ott van az egy főre jutó legnagyobb fejlesztési támogatás. Az túlzó is, és van még néhány hasonló település. Ilyen nagy kilengések, mint most soha nem voltak eddig ezen a téren. Igaz, Budapesten volt egy időszak az MSZP idejében, amikor szinte az egész úthálózatot felújították kb két év alatt (majd belereccsentünk a dugókba), mert addig a kátyúk és macskakövek városa voltunk, de emellett vidéken is történtek felújítások, rengeteg autópálya-építésről nem is beszélve. Tehát ha ekkor nézzük azt, hogy hány négyzetméter utat aszfaltoznak újjá/fő, akkor a Budapest/vidék szerintem úgy sem nagy dolog, más kérdés, hogy így nálunk gyakorlatilag a teljes úthálózat elkészült, az ország többi részén meg nem, de nagyon sokáig nem is lesz hasonló kaliberű útfelújítás itt.

Hozzá kell tenni, hogy az is igaz, hogy az autópályákat csak úgy összevissza építgetik. Jó esetben figyelembe veszik a használók mennyiségét. Minek olyan autópálya ahol senki sem közlekedik? Bár hozzáteszem, hogy nem történik olyan folyamatosan autópálya vagy közútépítés, ahogy az elvárható lenne.

De nem csak az autópályán múlik a dolog: hiába hálóznák be vele az egész országot, akkor is ha lehet inkább nyugaton lennének főleg, mert így kevesebb utat kell megtenni a szállításhoz általánosságban, bár természetesen ez már egyedibb eset. Az előttem válaszoló már erre is adott más magyarázatot is.

2016. jan. 30. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Sajnos Miskolcról elköltözött (elmenekült) vagy 40 ezer ember.

A miskolci hatalmas ipart szétlopták, szétbarmolták - minden következmény nélkül!

Gyönyörű vidék, de lassan még a turisták is elkerülik!

Kelet-Magyarországon igazából csak Debrecen az, ami elfogadható szintű város, munkahelyekkel. De az is csak magyar mércével mérve, ami ugye nem egy világszínvonal...

2016. márc. 30. 03:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!