Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Hogy kell értelmezni a 8...

Hogy kell értelmezni a 8 napos elállási jogot?

Figyelt kérdés

[link]


Eszerint: Kipróbálhatjuk-e, használhatjuk-e a terméket az elállási határidő alatt?


Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 8 munkanapos határidő alatt megbizonyosodhassunk arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez (kivéve CD és DVD lemezek esetében). Mint ahogyan utaltunk már rá, amint eldöntöttük, hogy nincsen szükségünk a termékre, ezt követően már ne használjuk, óvjuk meg állagát, hogy minél jobb állapotban tudjuk azt a kereskedőnek visszajuttatni.


Ha a kereskedő ezt vitatja, és csak akkor hajlandó visszavenni az árut teljes áron, ha nem használtuk, hova fordulhatunk? (Szerintem a törvény egyértelmű...)


2010. aug. 25. 14:34
 1/6 anonim ***** válasza:

"Követelheti-e az eladó elállásunk esetén, hogy a terméket az eredeti csomagolásban és az eredeti okmányokkal (számlával) együtt küldjük vissza?


Nem, ilyen feltételektől nem teheti függővé az eladó az elállási jogunk gyakorlásának elfogadását, de javasoljuk, hogy a termék csomagolását óvatosan bontsuk fel és azt őrizzük meg a számlával és egyéb okmányokkal (például a jótállási jeggyel) együtt az elállási határidő lejártáig. "



Szerintem az illetékes fogyasztóvédelemhez.. de ha van boltja / üzlethelyisége, ott tuti, hogy ki kell lennie függesztve. Vagy bemész a hozzád közelebbi boltba és ott megnézed hogy kiket lehet ilyen esetben megkeresni.


Ilyenek szoktak lenni: (függ a rendelt dolog típusától)

- állategészségügy

-ÁNTSZ

-fogyasztóvédelem (megyei szinten)

-Kereskedelmi is Ipari kamara...


Na én kifogytam!

:)

Rem. segítettem!

2010. aug. 25. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Én pont most rendeltem a netről, szerintem itt érthetően le van írva:


Vásárlás után élhet a 17/1999. (II. 5.) számú Kormányrendeletben szabályozott elállás jogával. Ennek értelmében Ön az áru átvételétől számított 8 munkanapon belül jogosult indoklás nélkül visszaigényelni a termék vételárát valamint a felszámított szállítási költséget, amennyiben visszajuttatja a terméket telephelyünkre. Az Elektropark Kft. a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb 30 napon belül fizeti vissza a fogyasztó által kifizetett összeget. Az áru visszajuttatásából adódó költségek Önt terhelik, valamint kérhetjük a nem rendeltetésszerű használatból eredő káraink megtérítését. Az elállási határidőt minden esetben az áru átvételének időpontjától számoljuk, írásban történő elálláskor elegendő az elállási nyilatkozatot 8 munkanapon belül postára adni. Elállási szándékát legegyszerűbben az ügyfélszolgálatunkon telefonon jelezheti.


(1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.

(2) A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetében pedig, amikor a szerződést megkötötte, feltéve, hogy a gazdálkodó szervezet tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

(3) Ha a gazdálkodó szervezet nem tesz eleget a tájékoztatási kötelezettségének, a fogyasztó az elállás jogát az áru átvételének napjától, szolgáltatás nyújtása esetében pedig a szerződés megkötésének napjától számított három hónapon belül gyakorolhatja.

(4) Ha a tájékoztatásra a meghatározott három hónapon belül sor kerül, a fogyasztó számára az elállásra nyitva álló nyolc munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a tájékoztatót kézhez kapta.

(5) A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A gazdálkodó szervezet azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.


A teljes szöveg alább:


[link]

2010. aug. 25. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Nekem is ez a problémám, hogy azt írják, hogy a "nem rendeltetésszerű használatból" eredő kárt kell megtéríteni.

A cég meg a rendeltetésszerű használatot nem akarja elfogadni.

2010. aug. 25. 16:07
 4/6 anonim ***** válasza:
Amúgy mit rendeltél?
2010. aug. 26. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Olajsütő, 40 ezer Ft értékben.
2010. aug. 26. 14:02
 6/6 anonim ***** válasza:

Hát, ha tényleg nem rontottad el, esetleg fenyegetőzhetsz azzal, hogy mész a fogyasztóvédelmisekhez, akik el fogják küldeni vizsgálatra, és ha úgy jön vissza, hogy jó, akkor már nemcsak a termék árát hanem a vizsgálat költségét is fizetheti!


Amúgy írj neki egy hivatalos levelet (tértivevénnyel, 2 példányban). Onnantól kezdve neki kuss lesz a neve, hiszen azt már lobogtathatod a fogyi védelmeseknél, hisz az hivatalos doksi!

2010. aug. 27. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!