Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Ha egy 30 napos garanciát...

Ha egy 30 napos garanciát elutasított az eladó, akkor a fogyasztóvédelem milyen büntetést szabhat ki?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Tehát ha van egy 30 napos pénz-visszafizetési garancia, amit az eladó elutasított, akkor ha a fogyasztóvédelemhez fordulok, milyen büntetésre számíthat az eladó cég?

Csak a termék árát ítélik meg jogosan nekem, vagy valami külön büntetést is kaphat?


Ez a garancia egy számomra nem egyértelműen fogalmazott feltételhez volt kötve.


Most ez lényegtelen is a kérdés szempontjából.

Nyilván a fogyasztóvédelem eldönti, hogy kinek van igaza, de mire lehet számítani mind a kettő félnek ebből az ügyből?


Köszönöm.


Üdv.


2023. jan. 16. 17:06
 1/7 anonim ***** válasza:
Az állami fogyasztóvédelmi szervezetek törvényi felhatalmazás hiányában egyedi ügyfélpanaszokkal érdemben nem foglalkoznak.
2023. jan. 16. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Pont, hogy nem lényegtelen, hogy miröl van szó. Pl a reklamáció kivizsgálása 30 nap, de nem kötelesek pénzt visszafizetni, ha a termék cserélhetö vagy javítható. Az online vásárlások esetén, ha vásárlástól való elállásról van szó, azt sem köteles az eladó 30 napra kitolni, az üzletben vásárolt termékek esetében pedig pláne nem. Ha ez nem szerepel az ÁSZF-ben külön, hogy 30 napot vállaltak, akkor büntegést sem kapnak nyilván. Miért kellene, hogy járna neked pénz?
2023. jan. 16. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

Ez egy 30 napos pénz-visszafizetési garancia. Ha nem vagyok megelégedve a termékkel, akkor visszafizetik a pénzemet.


Röviden:

6 kezelést kellett végrehajtani egy szerkezettel, amit az elejétől kezdve fotózni kellett volna, hogy bizonyítsam, valóban úgy használtam ahogy. Ez volt a feltétel.


De ez úgy van megfogalmazva, hogy “legalább 6 kezelést kell végrehajtani, és képet készíteni a kezelt területről”


Tehát itt nem írja le konkrétan, hogy az elejétől kezdve kell, legalábbis szerintem itt már hibázik.


Erre azt mondják, hogy mivel nem dokumentáltam, sajnos nem érvényes a kérelmem..


Erre “nagylelkűen” felajánlották nekem, hogy a termék vételárának a felét visszafizetik… Azzal a címszóval, hogy fontosak nekik a vásárlók és a jó vélemény, habár ez nem kötelességük, de a használatból eredendő tovább értékesítés kizárása miatt, ezt tudják felajánlani.


Természetesen nem fogadtam el, így mondtam, hogy a fogyasztóvédelemhez eljuttatom a levelezésünket.

2023. jan. 16. 22:57
 4/7 A kérdező kommentje:

Ja, és lefotóztam amit kellett, de aznap fotóztam le, amikor benyújtottam a kérelmet. És mivel időbélyegzős kép kellett, ezért nyilván látták, hogy akkori dátum.


Én arra hivatkozva akarom megtenni a lépéseket, hogy nem egyértelmű a fogalmazás.

2023. jan. 16. 22:58
 5/7 gungasam ***** válasza:
Sok sikert! mMgyarország nem olyan mint az usa ahol ha valaki megsüti a macskáját a mikróban beperelheti az eladót amiért nem írták le, hogy a macskát ne mikrózzad.
2023. márc. 20. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
na hol tartasz kérdező? Sokra nem jutottál lefegodaom
2023. márc. 21. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

A békéltető testület beidézte a céget egy meghallgatásra, de után felhívtak engem, hogy vonjam vissza az indítványt, mert nincs erre idejük és inkább visszafizetik a vételárat.


Lehet, hogy Ők nyertek volna ebben a kérdésben, de így legalább visszakaptam a pénzemet.

2023. márc. 22. 21:44

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!