Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Az nem törvénysértő, hogy a...

Az nem törvénysértő, hogy a DIGI Kft. sosem válaszol az ügyfél e-mailjeimre? Hol lehet őket feljelenteni és milyen büntetést kaphatnak?

Figyelt kérdés
Amióta Mészáros Lölőke felvásárolta a DIGI-t, egyszerűen hiába küldök nekik elektronikus levelet, sosem válaszolnak. Tudtommal jogszabályi kötelezettségük volna 30 napon belül reagálni...

2023. szept. 25. 20:22
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
48%
Nem az.
2023. szept. 25. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:

Akkor pl. a Magyar Posta miért írja mindig z automatikus válaszlevelében a panaszlevelimre, hogy a törvényileg adott 30 napos határidőn belül válaszolnak???


Szeretném, ha bűnhődnének!

2023. szept. 25. 20:43
 3/14 anonim ***** válasza:
30%
A posta közszolgáltatás kisfiam.
2023. szept. 25. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:
#3 Akkor a magánegészségügyben pl. nem tehetsz panaszt, mert az nem közegészségügyi ellátás? Majd remélem, így jársz te is, ostoba vagy vén boomer!
2023. szept. 25. 20:53
 5/14 anonim ***** válasza:
38%
Senki sem írt ilyet. Lehet, hogy hisztizés előtt meg kéne tanulni olvasni?
2023. szept. 25. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
78%

Ez így is van.


Minden vállalkozás köteles a vonatkozó jogszabályban meghatározott határidőn belül érdemben megválaszolni a hozzá érkező fogyasztói panaszokat. A válaszadási határidő a vállalkozás tevékenységétől függően 15 vagy 30 nap lehet.


A 30 napos válaszadási határidő természetesen valamennyi vállalkozást köti.


évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről (Fgytv.)

17/A. § (6) Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.


Ez alól kivételt képeznek a közszolgáltatási tevékenységet végző vállalkozások, amelyek esetében 15 napra rövidül a válaszadási határidő.


Fgytv.


17/B. § (5) A 17/A. §-tól eltérően az ügyfélszolgálat minden esetben köteles a vállalkozás panasszal kapcsolatos álláspontját és intézkedéseit indokolással ellátva írásba foglalni, és a fogyasztónak a panasz beérkezését követő tizenöt napon belül megküldeni, kivéve, ha a fogyasztó panaszát szóban közli és a vállalkozás az abban foglaltaknak nyomban eleget tesz. A korábbi, érdemben megválaszolt panasz tartalmával azonos tartalmú, ugyanazon fogyasztó által tett, ismételt, új információt nem tartalmazó panasz, valamint az azonosíthatatlan személy által tett fogyasztói panasz kivizsgálását a vállalkozás mellőzheti.


(6) Az (5) bekezdés szerinti válaszadási határidő helyszíni vizsgálat vagy valamely hatóság megkeresésének szükségessége esetén egy alkalommal legfeljebb tizenöt nappal meghosszabbítható. A válaszadási határidő meghosszabbításáról és annak indokáról a fogyasztót írásban, a válaszadási határidő letelte előtt tájékoztatni kell.


Amennyiben az érintett vállalkozás a rá vonatkozó válaszadási határidőt elmulasztotta, úgy a lakóhelyed szerinti megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályán tehetsz panaszt annak érdekében, hogy az esetet kivizsgálják, jogsértés megállapítása esetén pedig kiszabásra kerüljön a megfelelő szankció.

2023. szept. 25. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
18%

1. ezt NEM a Mészáros vette meg

2. a románok idejében is ugyanúgy sz.tak az emailekre, érdemben csak telefonon vagy személyesen lehetett bármit elintézni

amúgy NMHHnál tehetsz bejelentést

2023. szept. 25. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
22%
Azt se tudjuk, mit írt a kérdező, a kérdés színvonalát tekintve lehet, hogy akkora hülyeséget, hogy azóta is röhögnek az ügyfélszolgálaton, és nem tartják érdemesnek rá válaszolni.
2023. szept. 25. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
66%
De az, de nem tehetsz semmit. Magyarországon nincs fogyasztóvédelem.
2023. szept. 26. 07:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:

Köszönöm az érdemi választ #6-nak.


#7 de igen, olvass utána: 4ig Mészáros cége, DIGI-t és Vodát is felvásárolták, tervben is van az összevonásuk...

2023. szept. 26. 09:12
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!