Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » A biztosítós kárszakértő %...

A biztosítós kárszakértő % alapján dolgozik, és tehát érdekében áll minél kevesebb kárt megállapítani?

Figyelt kérdés

Ha történik pl. egy "vízkár", elönti a szennyvíz a lakást, és nekem erre alapból van biztosításom, ezzel nincs gond. Viszont kijön a biztosító kárszakértője úgymond helyszíni szemlézni, akkor ő az után kapja a %-ot, hogy minél kevesebbet kelljen a biztosítónak fizetni kárként?


Azért kérdezem, mert nálam is kint járt, és úgy éreztem magam, mint egy náci vallatáson, aztán meg minden károsodott dologra elkezdett kötekedni, hogy de az nem is úgy volt meg annak nem is ott a helye (hiába biztosított a tárgy!), aztán a végén kijön az, hogy a lakás elárasztása és falbontások, helyreállítások stb miatt keletkezett több százezres kárnak egy apró töredékét hozza csak ki kárnak.

Most ez tényleg így van?


Tényleg köteles vagyok eltűrni, hogy a szennyvízzel elárasztott szőnyegpadló maradjon továbbra is, holott tiszta bűz az egész?


Tényleg köteles vagyok eltűrni, hogy ez kiszámolja, hogy pl 12 db csempe lett feltörve, és akkor azt fizeti, na de héé, annak van ám szép munkadíja is, és arról ne is beszéljünk, hogy én köteles lennék eltűrni, hogy aztán már 4 féle csempéből álljon az eredetileg frissen felújított fürdőszobám?


Azt én vagyok köteles fizetni, hogy a csőtörés miatti vízvezetékszerelő- és villanyszerelő-szakembereket nekem kelljen saját zsebből fizetni? Akkor mégis mire kötök én biztosítást?


Hogy van ez az egész? Valaki tud segíteni?

Nem értem komolyan, de a biztosító természetesen még csak infót se hajlandó adni, mert gondolom akkor maga ellen kellene beszélnie, így meg próbál kibújni minden alól.


(egy apró példa: Mutatom az ürgének a károsodott dolgot, erre elkezdi nekem, hogy "óó hát ez olyan régi, hogy a használattól kopott ki, és semmi köze a vízkárhoz meg elázáshoz", miközben igenis az elázás miatt ment tönkre. Na erre már nagyon feldühödtem, és az orra alá nyomtam az amúgy sorszámozott, vonalkódozott tárgy eredeti számláját, és az bizony 2012. szeptemberi, és összesen 2-szer volt használva, még egy karc sincs rajta, na ekkor elkezd hebegni-habogni, vörös lett a feje, aztán nagy puffogva csak bele írta a kárba akkor ezt.


Na de mindennel nem vagyok ilyen szerencsés, mert nincs meg mindenről a számlám, és ebből a hozzáállásból látjátok, hogy láthatóan érdekében áll mindenre azt mondani, hogy az nem is most károsodott ...


Ilyenkor mit lehet tenni? Vigyem perre az ügyet?



2012. okt. 27. 05:40
 1/6 Pataki Éva ***** válasza:
100%

Kedves Kérdező!

Önnek teljesen igaza van!!!! Az összes kárt ki kell fizetnie a biztosítónak, ami a káresemény miatt keletkezett. Én 15 éve dolgozom biztosítósként, ugyanannál a cégnél, és ha egyszer is nem állt volna úgy helyt a biztosító ahogyan én megígértem, már nem dolgoznék itt. Valóban, a felbontástól az új elem beépítéséig, a festésig, a padlószőnyegig mindent fizetnie kell!Ha pl egy falat festeni kell, nem fizetheti ki csak a beázott sarkot! Ha ennyire aljasok, érdemes váltani, de csak a kárrendezés után!Némelyik biztosító kárrendezői valóban érdekeltek hogy a kárhányad bizonyos százalék alatt maradjon, de ennek is van határa! Ilyenkor szeretném ha nevesítenék melyik biztosító ilyen,mert akkor nem általánosítanának az emberek.Én is szeretném tudni, mert augusztustól alkuszként dolgozom, de egyenlőre lakásbiztosítást csak az eredeti cégemnek merek kötni, mert tudom hogy jól kárrendez, és ez nekem nagyon fontos!

Semmiképp ne egyezzen bele, írjon a biztosító vagyonkár osztályvezetőjének, kérjen újabb kárszemlét, akár a MABISZ-t emlegetve, akár a Fogyasztóvédelmet ha kell! Ami jár az jár! Erről szól a szerződés! Üdvözlettel PÉ

2012. okt. 28. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen! Hát nekem eddig az jött be, hogy akkor mozdult csak meg az ügy, ha a PSZÁF-nél panaszt tettem. Egyébként meg a szokásos szövegek, hogy "elveszett a levél", "mi kiküldtük de nem érkezett meg" és stb stb, szal egy téboly.


Igaza van, jó lenne megnevezni a konkrét biztosítót, meg is tenném szívesen, csak így meg belekeverednék esetleg egy rágalmazási perbe, mert a frász se tudja, miből mit lehet bizonyítani, szóval az igazság az nagyon kevés önmagában. De segítségét szívesen venném egyébként, tehát ha gondolja, kérem, írjon privátot!

köszönettel

2012. okt. 29. 13:20
 3/6 A kérdező kommentje:

Többek felháborodására és kérésére, akkor:


"Ilyenkor szeretném ha nevesítenék melyik biztosító ilyen,mert akkor nem általánosítanának az emberek"


Tehát az Allianz a mocskos cég, amelyik egy kb fél millás kárra kifizetett 45 ezret !!!! És a "szakértőjük" megállapította, hogy márpedig a keletkezett károk nem a víztől keletkeztek, és így kész, lezárva.


Sorolom:

-egy elázott szőnyegpadló (80 ezer kb)

-vízvezetékcserék (44 ezer)

-fallebontás, visszafalazás, visszacsempézés: (kb 210 ezer Ft)

-egy elázott új DVD recorder ("megkárszakértve még amikor csepegett belőle a víz) : 44 ezer Ft

-egy elázott (és bemutatott, "megszakértett" fotóállvány: 8200,- Ft

-fürdőszobaszekrény tönkrement részének cseréje (csak egy részleges bútorlapcsere, szóval nem akartam újat!): 8 ezer Ft

-visszahelyezés utáni vízvezetékszerelés, bekötések: újabb 13 ezer Ft

-visszahelyezés utáni villanyszerelési munkák: 12 ezer Ft


Azaz mintegy 420 ezer Ft, és akkor ebben az olyan egyéb közvetett károk nincsenek benne, hogy hiába van felelősségbiztosításom is, na de 3 napig a munka is kiesett, teljes felfordulás, nekem ez újabb kb 150 ezres kár minimum a munkakiesés miatt, de igazából ez még megbecsülhetetlen.

Mindezt úgy, hogy mindenről van számlám és mindent dokumentáltam is 210 db fényképpel és kb 35 db videofelvétellel (még a munkálatokat is levideóztam, hogy ne legyen vita tárgya). Aztán értelme nem sok lett.


Ja azóta még egy olyan húzásuk is volt, hogy elküldtem a számlát (az egyiket) a kárrendezési központjuk címére, és persze letagadják, hogy ők ugyan nem kapták meg ... Hát gyönyörű. tehát itt tartunk, aztán most indul akkor a fellebbezés és egyebek.


Itt a biztosító-váltás ideje, hát emberek, gondoléjátok meg, kihez mentek, mert ez egy katasztrófa, és az a baj, hogy már nem az első ilyen "kellemes élményem" velük. Régebbi balesetem kapcsán meg az egész dossziémet vesztették el, majd 2 évre rá mégis fizettek, amikor perre akartam vinni az ügyet. Ezekkel csak így lehet bánni sajnos, mert olyan, hogy ügyintézés, olyan náluk nincs.

2012. nov. 3. 20:12
 4/6 anonim válasza:
Számomra hihetetlen és érthetetlen! Fel ne add, míg az utolsó vasig be nem hajtottad rajtuk a károd!
2012. nov. 4. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

Próbálom! Viszont nem annyira érthetetlen ám ... érdekes módon csak azok a levelek tűnnek ám el, amelyek valamilyen szempontból lényegesek, pl számla van bennük stb, az egyéb hülyeségeket "becsülettel" iktatják, küldik, kapják, wwááá undorító na. De most már ott tartok velük, hogy csakis személyes ügyfélszolgálaton vetetek át minden papírt, nehogy azt mondják, hogy üres borítékot küldtem, és erre is ki vannak ám képezve, mert nagyon nehezen pecsételik le, hogy valóban átvették. Úgy kell veszekednem minden oldalért, és még így folyamatosan cselezni próbálnak, és nekem kell nagyon észnél lenni, hogy na hééé az eredeti pecsétet kérem, nem a fénymásolatot, meg ilyen apróságok, mert aztán persze azt is letagadják ...


Az ész már rég megállt tényleg, na de nem adom fel, egyértelmű, csak ezekhez külön ember meg külön idegrendszer kell.

2012. nov. 4. 14:26
 6/6 A kérdező kommentje:

Na meg csodálkozik az ilyenen bárki is, amikor nemrég is a TV-ben ugye arról volt műsor, hogy ezeknek gyakori tréningeket tartanak a "kifárasztásos módszer"-ről, melynek az a lényege, hogy ha bejelented, csípőből elutasítják, aztán a harmadik-negyedik panaszodra esetleg megvizsgálják, na és ha még mindig van a kedves ügyfélnek idege hozzá meg energiája is, akkor a hatodik-hetedik fordulóra elérheti, hogy valamit fizessenek.

de előtte bevetnek minden időhúzási és jogi (ill. annak látszó) trükköt a kárkifizetés elkerülése érdekében.

manapság ez a kifárasztásos technika nagyon is jól működik, amikor mindenki fut, szalad, senkinek semmire nincs egy perce se ...

2012. nov. 4. 14:37

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!