Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Hova forduljak ilyen esetben?...

Hova forduljak ilyen esetben? Fogyasztóvédelemhez? (lent)

Figyelt kérdés

Tavaly decemberben 9000 Ft-ért vettem egy "bőrtáskát" a Westendben egy bőrdíszműben. Csak márciusban kezdtem hordani a táskát, de már július környékén látszott rajta, hogy eléggé kopik, mostanra meg így nézni:


[link]


Az sem mellékes, hogy belül is a varrás szétjött.

Vigyázok rá, nem dobálom, nyáron nem is használtam is sokat. Az olcsóbb táskáimmal nincs ilyen probléma.

Azóta kiderült hogy műbőr, de a címkéjét sem láttam soha, mert amikor fizettem az egyik eladónál, a másik addig a levágta, amikor betette a szatyorba a táskát (ezt csak akkor vettem észre, mikor már dobta ki), de a blokk megvan. Nem tudom, hogy ilyen "elit" üzletben, hogy működik, de máshol nem szokás levágni a címkét, legalábbis én még nem találkoztam olyannal, hogy vásárlás után az eladó rögtön levágta volna.

Ma visszamentem az üzletbe, ahol megmutattam, hogy mi a baj. A nő azonnal jegyzőkönyvet vett fel, mondta, hogy beküldi, de csak a belül lévő varrást fogják megcsinálni, a külső kopásra mechanikai hibát mondanak majd. Erre megkérdeztem, hogy mitől lehet, mert hogy én nem dobáltam meg semmi, erre mondta, hogy lehet hogy nem szándékosan, de azzal, hogy például farmerrel hordtam, vagy a vállamon(!), azzal elkoptattam. (Megjegyzem a táskához vállpánt is tartozik.) Szerinte csak a kezembe tarthattam volna vagy a testemtől eltartva. Majd mikor a dátumhoz értünk közölte, hogy igaz, hogy 1 év garancia van rá, de hogy csak 6 hónapig küldi be ő, utána nekem kell, de ők vannak olyan "kedvesek", hogy megcsináltatják a belső részt, de a jegyzőkönyvbe beírják, hogy a külső kopás nem anyaghiba (tehát az én hibám). Ez azért vicces, mert előzőleg mikor azt mondta, hogy ő beküldi,akkor még nem jelentette ki, hogy nem anyaghiba, csak azt, hogy csak szakvéleménnyel fogadnák el, de fölösleges, mert úgyse fogják. Majd még megemlítette, hogy ha akarok akkor kérjek én szakvéleményt 6500 Ft-ért.

Továbbá az is szerepel a jegyzőkönyvben, hogy a táskát javítják vagy kicserélik, és a nő nyíltan közölte, hogy a külső rész NEM javítható. (ergo ki kellene cserélniük, csak azt meg nem akarja, és arra számít, hogy én annyiba hagyom a dolgot a 6500 Ft miatt). Most őszintén ilyenkor mit lehet tenni? Forduljak a fogyasztóvédelemhez? Mert az nyilvánvaló, hogy nem fogok 6500 Ft-ért szakvéleményt kérni egy 9000 Ft-os táskáért, abból inkább vehetnék egy olcsóbbat, ami nem kopik, de mégse hagyhatom, hogy megússzák.


2013. okt. 2. 15:28
 1/8 anonim ***** válasza:
ne itt kérdezgess, hanem hívd fel a fogyasztóvédelmet. telefonon nagyon készségesek, kedvesek és elmondják, hogy van-e lehetőséged panaszra, vagy nincs. hasznos tanácsokat szoktak adni, érdemes felhívni őket.
2013. okt. 2. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Rendben! Köszi!


Itt a kép még egyszer, mert nem jeleníti meg a másikat:


[link]

2013. okt. 2. 15:38
 3/8 anonim ***** válasza:

"ne itt kérdezgess, hanem hívd fel a fogyasztóvédelmet"


Miért ne itt kérdezgessen? A fogyasztóvédelem szerinted el fogja neki azt mondani amit leírtam? Egy frászt. Továbbra is rábeszélik az ilyen szarokra.

2013. okt. 2. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Jó a kép, csúfos a cucc, dehát ezt választottad. Igazából ezekre fél, maximum egy év garancia van, annyit nagyjából ki is húznak, aztán szarrá mennek. Ha veszel egy normális szűcs által készített bőrárut az legalább húsz évig ép marad. Én is ezért cseréltem az övtáskám marhabőr oldaltáskára.
2013. okt. 2. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

A véres valóság az, hogy nagyban függ a kimenetele a te hozzáállásodtól. Az összeg túl kicsi, hogy a fogyasztóvédelem érdemben kezelje. Majd általánosságokban lesz kis aktatologatás.

A te lehetőségeid a magabiztos kedvesség, határozottság, és annak reménye, hogy felülkerekedsz az ügyintézőn (ő is ember véges ismerettel). Utánanézhetsz a pontos szabályzatnak, sarokba szoríthatod, ragaszkodhatsz a cseréhez, minden kifogást kontrázhatsz, említést tehetsz a bolt bóvli jellegének terjesztéséről, stb. mindezt nyugodtan és kedvesen. Körülbelül ezek a reális lehetőségeid.

2013. okt. 2. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Ne haragudj, kedves kérdezp, de el kell keseritselek. Nekem egy anno 120 ezer forintos mobilom ment tönkre egy év után. Kéthetente jártam szervizbe ugyanazzal a hibával, cserélni nem voltak hajlandóak, a pénzemet nem adták vissza (gyári garanciás volt). Elmentem a fogyasztóvédelemhez a végén, ők pedig közölték, kedvesen és aranyosan, hogy igazából semmilyen jogkörük nincs, maximum csak elő tudnak késziteni egy polgári pert, ha elég bizonyitékot gyűjtök össze
2013. okt. 2. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Egyébként az Írisz Bőrdíszmű-Westend(Budapest, Váci út 1-3.)-ről van szó. Nem ajánlom senkinek!
2013. nov. 9. 22:37
 8/8 anonim ***** válasza:
Én már rájöttem, hogy mindenhol ordítva kell csapkodni az asztalt, hogy a jogaimat érvényesíthessem. Amíg normális vagyok, addig mindenki a vállát vonogatja és megpróbál elhajtani.
2013. nov. 9. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!