Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Mobilszolgáltató megteheti,...

Mobilszolgáltató megteheti, hogy még érvényben lévő díjcsomagra mégsem hajlandó szerződést kötni?

Figyelt kérdés

Webshopon keresztül rendeltem egy drága telefont a Telekomtól, 2 év hűségidős előfizetéssel, visszaigazolták, rendben, telefonon is hívtak, rendben, mehetek a kiválasztott T-Pontba átvenni a készüléket és aláírni az új szerződést. Ott viszont közölték, hogy mégsem, nem adhatják ki a telefont, mert a kiválasztott díjcsomag már nem létezik, nem is értik, a webshop miért vesz fel rá rendelést, ők nem tudnak mit csinálni, telefonálgassam vagy levelezgessem le én velük, hogy minél előbb töröljék a rendelésemet, majd rendeljek újra más - természetesen e-számlás- díjcsomagra.


Hazamentem, utánanéztem az ÁSZF közleményeik között. A Mozaik díjcsomagok valóban megszűnnek, de júLius 1-től és onnantól nem választhatóak ("2014. július 1-jétől hatályos változások"). Szóval mennyire törvényes eljárás ez a szolgáltatótól?


(Amúgy mindegy, ezek után nyilvánvalóan nem veszek tőlük semmit, csak érdekelne, hogy is van ez.)



2014. jún. 9. 10:44
 1/5 anonim ***** válasza:
Természetesen.
2014. jún. 9. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
94%

Teljes mértékben. Elfogadott helyzet törvényesen és a közszemlélet szerint is, hogy minden szolgáltató változtathatja az ajánlatait, egyidejűleg visszavonva korábbiakat.

Vagyis szokvány eset, hogy egy szolgáltatást egy időpont után nem szolgáltatnak tovább (nem lehet rá új szerződést kötni), és helyette egy másik ajánlat (szerződés) lehetséges.

Amibe te belefutottál, az a silány munkavégzés, itt nem részletezendő okok miatt ez kezd általánossá válni. Van egy nagy cégnek egy részlege, amely tesz valamit, a másik érdekelt részlege meg nem néz utána, nem tájékoztatták, nem érdekelte, képzetlen az ügyintéző (válogathatsz, melyik esetről van szó), és ezért mást mond az egyik, mint a másik. Te meg teheted rendbe az ő feladataikat.


A helyzet az, hogy mindegy, milyen szolgáltatóhoz mész, idő kérdése, mikor futsz bele hasonlóba. Mert ez nem egy szolgáltató tulajdonsága, hanem általános jelenség. Most ebbe futottál bele, holnap másba. Egyet tehetsz, képviseled a saját érdekeidet. Higgadtan, megfontoltan, de következetesen. Meg persze ismerve a mindenkori lehetőségeidet.

2014. jún. 9. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Ez rendben van, de ha július 1-től van visszavonva az ajánlat, akkor júniusban miért nem lehet rá szerződni???
2014. jún. 9. 11:11
 4/5 anonim ***** válasza:
88%
Megteheti, amibe most belefutottál az a telekom híres "ügyfélbarát" rendszere.
2014. jún. 9. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Elhiszem, de akkor inkább nem kérek belőlük. Feltételezem ezután is hasonló "ügyfélbarát" magatartás várható tőlük. Eddig is megéltem okostelefon nélkül, ezután is elleszek nélküle. Másra is el tudom költeni az erre félretett pénzemet.
2014. jún. 9. 11:56

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!