Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Hogy létezik az, hogy egységár...

Hogy létezik az, hogy egységár van a taxisok között? Miért fekszik le nekik Tarlós?

Figyelt kérdés

2018. ápr. 26. 09:55
 1/8 anonim ***** válasza:
12%

Miért a tarlóst bántod (?) azok az emberek a hülyék akik beülnek egy taxiba. Ebbe az országba összefognának, összetartanának az emberek, akkor messze, nagy ívbe elkerülné mindenkit a taxisokat, aztán felkophatna az álluk vagy a fejükhöz kapnának, hogy nem így, hanem úgy kellene.


Egész életembe, talán 2x ha beültem taxiba, egyszer tini koromba, meg vén öreg fejjel nemrég. Legközelebb, 3 nap múlva, inkább már gyalogoltam oda vissza, meg megint oda vissza, meg megint oda vissza, hát a tokom az aki beül egy ilyen lehúzós görény mellé.

2018. ápr. 26. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
46%
Úgy, hogy a taxisok között van egy-két nagykutyának érdekeltsége, így bármit mondanak azt kell csinálni. Übert is emiatt csesztették.
2018. ápr. 26. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
19%
Az nem Tarlós hibája, hogy vannak olyan h u lye emberek akik fizetnek 900 FT-ot egy 2 perces útért.
2018. ápr. 26. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Nem ennyire egyszerű. A taxisok adót fizetnek. Azt Tarlós osztja szét. Továbbá vannak ismerősök, rokonok és sok más kapcsolat. Van látható és láthatatlan nyomás.

Tarlósnak ezért van felelőssége. Elsősorban neki van!


De ezen túlmenően, ez itt egy kapitalista ország. Akár tetszik, akár nem, akár rosszul működő, akár nem. Ennélfogva az árakat a kereslet -kínálat egyensúlya határozza meg. Ez azt jelenti, ha duplára emelem az árakat és ezért negyed annyian veszik igénybe szolgáltatásaimat, akkor fele annyit keresek. Rosszul jártam, mert nem ismertem a szabályokat. A taxisok úgy gondolják, lényegében duplázhatnak. Semmi gond. Pár hónap múlva kiderül, igazuk volt-e, vagy tévedtek.

És ezt Tarlós se tudja. De neki vannak szakemberei, akik képesek kiszámítani. És az a feladata, hogy az eredménytől függően intézkedjen, de semmiképpen se úgy jártassa a száját, ahogy ezzel kapcsolatban most teszi.

2018. ápr. 26. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Amúgy nem kéne hogy luxus legyen. Ha te Vácon laksz és el akarsz menni Moszkvába másfél hétre akkor akár 35 fokba 3 bőrönddel BKK-zd végig egész Budapestet, hogy egyáltalán a reptérre eljuss? Ne már!
2018. ápr. 26. 11:25
 6/8 anonim ***** válasza:

Az 'egységár" vagyis a hivatalos, szabályozott tarifa pontosan azért lett bevezetve, mert az utasokat kellett vele megvédeni a visszaélésektől.

Pár éve, a bevezetése előtt nem lehetett ellenőrizni, hogy amelyik kocsba éppen beül az utas, az végül mennyit is fog neki kiszámlázni - ha ugyanazon az úton ment valaki 15 társaság autójával, akkor 15 féle árat fizetett érte, és a többség sokkal magasabb volt a később meghatározott fix tarifánál. A cserébe kapott szolgáltatások is nagyon mások voltak, hiszen lehetett 20 éves a kocsi és 2 éves is, karbantartott, vagy elhanyagolt műszaki állapotú is.


Tehát ez a rögzített ár nem az utasok ellen, hanem értük lett bevezetve.


A taxisok most azzal indokolták a magas emelést, hogy több éven keresztül nem volt áremelkedésük.

Hogy mennyire jogos ekkora emelés, az majd kiderül. De ahogy hallgattam, nem a km díj emelkedett meg nagyon, hanem a várakozási és alapdíj. vagyis eleve nagyobb összegről indul a számla, de amikor mennek a forgalomban, akkor már nem olyan durva. Nem tudom, saját kocsit vezetek, nem szoktam taxizni.


Amúgy nem kellene leszólni azokat akik taxit használnak, mert olyannak, aki ritkán használná vagy éppen nagyvárosban él, annak felesleges milliókat költeni egy autóra, hiszen ott a tömegközlekedés. Amikor pedig kocsi kellene, akkor ott a taxi.


A reptéri fuvart azonban nem kellene nagyon szidni, a reptéri minibusz járat, ami házhoz vagy háztól visz a reptérre, az is sok-sok ezerbe kerül. Amennyivel olcsóbb egy taxinál (bár nem biztos, hogy olcsóbb), annyival több az utazási idő, mert nem 1 utast visz, hanem sokat, és mindet hazáig.

2018. ápr. 26. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
56%
Lenullázhatsz, a Taxisoknak amióta világ a világ Pofátlanul, szemtelen tarifájaik voltak. Amikor 20 ft volt egy buszjegy már akkor is 500 ft-ot elkértek, hogy 200 m -rel odébb vitt a városba. Tarlós nélkül is, sehol nem volt, tanuló diák volt az önkormányzatnál talán.
2018. ápr. 26. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Na a csökött marháknak:

360 ft 1 liter benzin, miért 1500 az út?

Miért? Nesze b@$zd meg, itt egy flakon, vegyél bele egy liter benzint, ülj rá, menj vele haza. Barom. Van adó, kgfb, drosztdíj, autókopás, naftapénz, stb stb.

És igen, a fix tarifára a taxisok és utasok védelmében, érdekében volt szükség.

Taxisok érdeke: a társaságok egymás alá veregettek, már 100-130 ft/km áron gurulgattak, jóformán a taxis a rezsijét kereste meg, ha tiszta akart maradni

Utasok érdeke: a hiénák, a lehúzósok könnyebben kiszűrhetők, meg is csappant a számuk.

És igen, a taxi luxus, egy szolgáltatás, amit meg kell fizetni. Étteremben az 1500-2000 ft-os kaja anyagköltsége nincs 200 forint se. 500-1000 forintos lángos a Balatonnál... Az nem fáj? A vendéglátós nem egy lehúzós görény? Csak a taxist kell szidni? Na elmehetnek az ilyenek a francba.

2018. ápr. 30. 00:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!